Metallinen TV-seinäteline asennettuna valkoiselle kevytsoraharkkoseinälle, vesivaaka keskellä, useita ruuveja paikallaan. Hei foorumi,

Minulla on kevytbetoniseinä olohuoneen ja makuuhuoneen välissä, johon aion ripustaa TV:n. Olen käyttänyt Essve-kevytbetonitulppaa ja sitten Essve-betoniruuvia. Toisessa reiässä seinäkiinnityksen yläosassa (lähimpänä vatupassia) poraaminen ei kuitenkaan onnistu lainkaan. Se pysähtyy täysin, onko kenelläkään arvausta mitä siellä voisi olla tiellä? Jos se olisi kisko, niin eikö sen pitäisi estää poraaminen pystysuunnassa tai vaakasuunnassa muissakin rei'issä, mutta niissä kohdissa ei ole ollut ongelmia, vain siinä yhdessä reiässä.

TV painaa 17 kg, joten se saattaa kestää silti, ja mahdollisesti voin porata jonkun toisen reiän lisätueksi. Olin vain utelias tietämään, mikä siellä voisi olla. Porauksen aikana tulee ulos mustaa, hienojakoista soraa.

Kiitos etukäteen!
 
Luulen, että julkaisin tämän väärässä foorumissa, voiko ylläpitäjä poistaa sen? Laitoin sen sisustus-osioon.
 
Se pitäisi riittää..

Kuinka pitkiä skruv olet käyttänyt?
 
6 cm
 
Riittää tuo skruven, sanoisin :)
 
Jos seinälevyt ovat kevytbetonia, niissä on raudoitus.
 
Ok! Tiedätkö miltä raudoitus näyttää seinässä? Kuten sanottu, muita reikiä ei ollut ongelmia, joten mietin miten raudoitus on seinän takana siinä tapauksessa.
 
Kun sahasimme kevytsoraharkkoseinän, siinä oli raudoitustankoja, halkaisijaltaan noin 5 mm. Ne sijaitsivat suunnilleen keskellä seinää, joka oli 70 mm.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.