Hei, minulla on 60-luvun kesämökki ja pitäisi asentaa 2 Ikea seinäkeittiökaappia (80x80cm). Seinät tuntuvat olevan tyyppiä ohut kovalevy tai vastaavaa.

Joten kysymys on, miten kiinnitän kiskon, johon nämä ripustetaan. Kuvittelen, että nykyään on olemassa älykkäitä tulppia, jotka ovat tarpeeksi vahvoja myös ohuissa seinissä, mutta en tiedä mitä ne olisivat, vai pitäisikö minun tehdä se toisin?

Kiitos etukäteen
 
BirgitS
Vaikka seinien ulkopuolella on masoniittia tai vastaavaa, täytyyhän sen takana olla koolauksia tai vastaavaa, johon masoniitti on kiinnitetty, ja luultavasti nämä koolaukset sinun täytyy löytää ja käyttää keittiönkaappien kiskon asentamiseksi.
 
Kokeile magneetilla, jos löydät naulat, jotka ovat kiinni kiskoissa.
 
se saattaa olla, että siellä on raakapontti masoniitin takana, jos sinulla on onnea
 
Käytä ikean kaappeihin tarkoitettuja kiskoja ja käytä 6-8mm puuruuvia sopivalla pituudella. Plugg ei kuulu puuseinään.
 
T tergo sanoi:
se voi olla, että siellä on raakalautaa masoniitin takana jos sinulla on onnea
Valitettavasti sitä ei ole. Vain tyhjiö.
 
BirgitS BirgitS sanoi:
Vaikka seinien ulkopuolella on masoniittia tai vastaavaa, pitää siellä olla koolaukset tai vastaavat takana, joihin masoniitti on kiinnitetty, ja juuri nämä koolaukset sinun pitää löytää ja käyttää keittiökaappien kiskon asentamiseen.
Sitä aion tietysti etsiä, mutta ajattelin lähinnä siellä, missä ei ole.
 
L lassebrun sanoi:
Kokeile magneetilla, jos löydät naulat, jotka ovat kiinnitetty palkkeihin.
Se oli fiksua. Kiitos vinkistä
 
MathiasS MathiasS sanoi:
Käytä ikean kaappien kiskoja ja käytä 6-8mm puuruuvia sopivan pituisia. Tulpat eivät kuulu puuseinään.
Aion käyttää kiskoja ja katsoa, olenko löytänyt koolauksia, jotta saan jotain kiinnitettäväksi, mutta juuri siellä, missä ei ole koolauksia, mietin mitä voisi käyttää.
 
BirgitS
Normaalit koolaukset voivat kantaa paljon painoa, mutta masoniitti kestää hyvin vähän.
Eikö siellä ole tänään mitään seinään kiinnitettäviä kaappeja?
 
BirgitS BirgitS sanoi:
Normaali tukirakenne voi kyllä kantaa paljon painoa, mutta masoniitti kestää hyvin vähän.
Eikö siellä ole tänään seinään kiinnitettyjä kaappeja?
Nope
 
N Nygge72 sanoi:
Aion käyttää kiskoja ja tarkistaa, olenko löytänyt koolaukset, jotta saan jotain kiinnitettävää, mutta juuri siellä, missä ei ole koolauksia, mietin, mitä voisi käyttää
mutta seinä ei koostu koskaan pelkästä kovalevystä. Jos siellä ei ole koolauksia, siinä on pystylaudat, jos se on puuseinä. 160 cm kohdalla on vähintään 2 koolausta, joihin voi ruuvata, enkä usko, että sinulla on seinä, jossa on vain koolaukset ja kovalevy - niin ei ole koskaan rakennettu. Tarkoitatko, että kovalevyn takana ei ole mitään? Tavallista olisi, että kovalevyn takana on raakaponttilevy tai lastulevy, jolloin voit ruuvata minne tahansa.

Aloita selvittämällä tarkalleen, miltä seinä näyttää. Poraa 5-6 mm poralla ja käytä L-muotoista rautalankaa ymmärtääksesi, kuinka paksu seinä on ja mistä se on tehty.
 
MathiasS MathiasS sanoi:
mutta seinä ei koskaan koostu pelkästään kovalevystä. Jos siellä ei ole koolauksia, se on seisovia lankkuja, jos se on puuseinä. 160 cm:ssä on vähintään 2 koolausta, joihin voi ruuvata, enkä usko, että sinulla on pelkästään koolauksista ja kovalevystä koostuva seinä - niin ei ole koskaan rakennettu. Tarkoitatko, ettei kovalevyn takana ole mitään? Tavallista olisi, että kovalevyn takana olisi raakapontti tai lastulevy, jolloin voit ruuvata mihin tahansa.

Aloita selvittämällä tarkasti, miltä seinä näyttää. Poraa 5-6 mm poralla ja käytä L-muotoista teräslankaa, jotka auttavat ymmärtämään, kuinka paksu seinä on ja mistä se on tehty.
tietysti se ei ole pelkästään kovalevy. Kuitenkin kaappi sijoittuu 2 ikkunan väliin (todennäköisesti koolauksia siellä), mutta ikkunoiden väli on liian pitkä, jotta se tukeutuisi näihin 800. Mutta todennäköisesti saan 2 kolmesta koolauksesta näiden ikkunoiden väliin (voin kuvitella, että se on noin cc500 tässä mökissä tai hieman vähemmän). Joten vielä tulee jotain reikää ilman koolausta, ja haluan sen olevan mahdollisimman kiinteä.
 
...mutta onko sinulla regel vai ei, ei vaikuta siihen, onko sinulla lastulevy vai raakalauta masonitin takana. Tietenkin käytät vähän pidempiä ruuveja regleissä, jos sinulla on niitä, mutta muuten vain parit ruuvit regleiden väliin, niin kaapit istuvat siellä pysyvästi.
 
  • Tykkään
Nygge72
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.