2 998 lukukertaa ·
13 vastausta
3k lukukertaa
13 vastausta
Seinäkaappien kiinnitys?
Hei, minulla on 60-luvun kesämökki ja pitäisi asentaa 2 Ikea seinäkeittiökaappia (80x80cm). Seinät tuntuvat olevan tyyppiä ohut kovalevy tai vastaavaa.
Joten kysymys on, miten kiinnitän kiskon, johon nämä ripustetaan. Kuvittelen, että nykyään on olemassa älykkäitä tulppia, jotka ovat tarpeeksi vahvoja myös ohuissa seinissä, mutta en tiedä mitä ne olisivat, vai pitäisikö minun tehdä se toisin?
Kiitos etukäteen
Joten kysymys on, miten kiinnitän kiskon, johon nämä ripustetaan. Kuvittelen, että nykyään on olemassa älykkäitä tulppia, jotka ovat tarpeeksi vahvoja myös ohuissa seinissä, mutta en tiedä mitä ne olisivat, vai pitäisikö minun tehdä se toisin?
Kiitos etukäteen
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 116 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 116 viestiä
Vaikka seinien ulkopuolella on masoniittia tai vastaavaa, täytyyhän sen takana olla koolauksia tai vastaavaa, johon masoniitti on kiinnitetty, ja luultavasti nämä koolaukset sinun täytyy löytää ja käyttää keittiönkaappien kiskon asentamiseksi.
Sitä aion tietysti etsiä, mutta ajattelin lähinnä siellä, missä ei ole.BirgitS sanoi:
mutta seinä ei koostu koskaan pelkästä kovalevystä. Jos siellä ei ole koolauksia, siinä on pystylaudat, jos se on puuseinä. 160 cm kohdalla on vähintään 2 koolausta, joihin voi ruuvata, enkä usko, että sinulla on seinä, jossa on vain koolaukset ja kovalevy - niin ei ole koskaan rakennettu. Tarkoitatko, että kovalevyn takana ei ole mitään? Tavallista olisi, että kovalevyn takana on raakaponttilevy tai lastulevy, jolloin voit ruuvata minne tahansa.N Nygge72 sanoi:
Aloita selvittämällä tarkalleen, miltä seinä näyttää. Poraa 5-6 mm poralla ja käytä L-muotoista rautalankaa ymmärtääksesi, kuinka paksu seinä on ja mistä se on tehty.
tietysti se ei ole pelkästään kovalevy. Kuitenkin kaappi sijoittuu 2 ikkunan väliin (todennäköisesti koolauksia siellä), mutta ikkunoiden väli on liian pitkä, jotta se tukeutuisi näihin 800. Mutta todennäköisesti saan 2 kolmesta koolauksesta näiden ikkunoiden väliin (voin kuvitella, että se on noin cc500 tässä mökissä tai hieman vähemmän). Joten vielä tulee jotain reikää ilman koolausta, ja haluan sen olevan mahdollisimman kiinteä.MathiasS sanoi:
mutta seinä ei koskaan koostu pelkästään kovalevystä. Jos siellä ei ole koolauksia, se on seisovia lankkuja, jos se on puuseinä. 160 cm:ssä on vähintään 2 koolausta, joihin voi ruuvata, enkä usko, että sinulla on pelkästään koolauksista ja kovalevystä koostuva seinä - niin ei ole koskaan rakennettu. Tarkoitatko, ettei kovalevyn takana ole mitään? Tavallista olisi, että kovalevyn takana olisi raakapontti tai lastulevy, jolloin voit ruuvata mihin tahansa.
Aloita selvittämällä tarkasti, miltä seinä näyttää. Poraa 5-6 mm poralla ja käytä L-muotoista teräslankaa, jotka auttavat ymmärtämään, kuinka paksu seinä on ja mistä se on tehty.
...mutta onko sinulla regel vai ei, ei vaikuta siihen, onko sinulla lastulevy vai raakalauta masonitin takana. Tietenkin käytät vähän pidempiä ruuveja regleissä, jos sinulla on niitä, mutta muuten vain parit ruuvit regleiden väliin, niin kaapit istuvat siellä pysyvästi.
Klikkaa tästä vastataksesi