Hei!
Aion rakentaa uuden huoneen kesämökkiin. Aion pystyttää 2 uutta seinää mökin sisälle ja minulla on 3 pohdintaa:
1. Mietin käyttäväni 70x70mm rankoja. Riittääkö tämä?

2. Eristyksen osalta ajattelin eristää tämän huoneen hieman paremmin, jos asennetaan huussi (luulen, että tämä vaatii 15 astetta). Loput mökistä on vain 5 plusastetta talvella. Teenko oikein muovin/eristyksen/paperin kanssa, jos (uudessa huoneessa sisäpuolelta alkaen) siellä on ensin paneeli, sitten muovi, sitten eristys ja lopuksi paperi ennen paneelia seinän ulkopuolella?

3. Tilaa säästääkseni harkitsen liukuovea tähän huoneeseen. Onko suositeltavaa? Ehkä voi olla vaikea saada samaa äänieristystä kuin tavallisella ovella? Kun ajatellaan, että sen pitäisi toimia wc:nä, haluaisi ehkä rajoittaa mahdollisia ääniä huoneen ulkopuolella oleville :)

Kiitos etukäteen vinkeistä ja neuvoista!

70x70 lankut ovat vahvasti mitoitettuja. 45x70 on tavallisempaa.

Rajoittuuko uusi tila suoraan ulkoseinään, vai miksi sinun tulee laittaa muovia seinään?

On olemassa myös hyvin eristettyjä liukuovia. Mutta se lisää kustannuksia jonkin verran.

ok sitten oletan, että seinän paksuus on 70, mutta leveydeltä tarvitaan vain 45?
kyllä uusi tila rakennetaan kulmaan niin, että 2 seinää on jo olemassa...ajatus muovi-eristys-pahvi -ratkaisun taustalla oli, että uudessa huoneessa tarvitsee ehkä olla +15 astetta ympäri vuoden, kun taas muun mökin lämpötila on vain +5...
Siksi pohdin tätä ratkaisua..mutta ehkä se on tyhmää?

Ei ole epätavallista, että sisäseiniä on tehty 45 mm tukirakenteilla (jotka ovat yhteensä 70 mm kipsilevyjen kanssa molemmin puolin). Mutta jos haluat enemmän eristystilaa, mikset käyttäisi 70 mm tukirakenteita..

Eikö olemassa olevissa ulkoseinissä ole jo muovia?

Olin varmaan pidättäytynyt lisäämästä enemmän kosteutta estäviä materiaaleja.

hei, joo ulkoseinät on eristetty kuten tavallisesti. Juttu on, että sain vinkin tehdä näin koska juuri tämä uusi huone tulee tarvitsemaan noin 15 asteen lämpötilaa talvella ja muun mökin lämpötila tulee olemaan noin 5 plusastetta. Joten ajatus oli, että lämpö pysyisi uudessa huoneessa eikä katoaisi seinän läpi kylmempään tilaan. Mutta ajattelenko ehkä väärin?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.