Olen rakentanut carportin/autotallin Dorocell-moduuleilla. Eli styroksilohkoilla, jotka on täytetty betonilla. Todella kätevää ja eristää erinomaisesti!
Kysymykseni ovat:
- Aion asentaa vaakapaneelin (tämä tehdään suoraan seinään, koska moduuleissa on muovi siteet valettuina). Koska aion asentaa katon ensi vuonna tai myöhemmin syksyllä, onko minun käytettävä painekyllästettyjä koolauksia?
- Toimivatko 45x45-koolaukset?
- Tulee ilmarako seinän ja paneelin väliin, onko siitä haittaa?
- Onko joku käyttänyt näitä materiaaleja ja onko muita vinkkejä?
- Paneeli loppuu noin 30 cm asfaltista. Pitäisikö minun rappata tai asentaa pelti viimeiselle osalle?
Moduulien valmistajalla pitäisi olla teknisiä kuvauksia siitä, miten seinä tulisi rakentaa.
On parempi, että katsot sieltä kuin että me, jotka emme ole koskaan käyttäneet materiaalia, arvailemme.
Mutta yksi kysymys:
Kirjoitat, että aiot asentaa puupaneelin seinille, ulkopuolelle tai sisäpuolelle, ei käy ilmi, ennen kuin peität koko asian katolla.
Eikö tämä ole erittäin sopimaton menettelytapa? Se voi johtaa siihen, että puutavara voi vahingoittua.
Aseta masonite, vaneri, pelti tms. seinän päälle niin, että huomattavaa sadetta tai lunta ei pääse kertymään. Kiinnitä esim. kivi-/laattapainoin, jotta se ei lennä pois tuulen mukana. Vielä parempi, jos voi tietenkin naulata tai ruuvata. Älä anna reunojen ulottua enempää kuin 1-2 cm, muuten voi muodostua liian suuri tuulipinta.
Koska seinän ja paneelin välillä on ilmarako, kosteus tuulettuu/kuivuu ajan myötä, eli ei ole kriittistä, että ei yhtäkään sadepisaraa pääse läpi. Kyse on vain talven yli.
45x45 mm pitäisi toimia.
Ilmaraon vuoksi sinun pitäisi ehdottomasti varmistaa hiiritiiviys. (Hiiret pitävät eristyksestä.)
Henkilökohtaisesti valitsisin rappauksen. (Pidän kiinteistä, vahvoista, kestävistä, hiljaisista, yksinkertaisista, tukevista, helppohoitoisista materiaaleista, joilla on hyvin tunnetut ominaisuudet.)
Syy siihen, että rakennamme paneelin ennen kattoa, on kustannukset. Meillä on paljon rakennettavaa tänä vuonna, mutta haluamme saada paneelin seinälle ulkonäön vuoksi. Styroksiseinä ei ole kovin kaunis
Syynä siihen, että valitsimme tämän rakenteen, on se, että se toimii myös kuin muuri, koska tonttimme on rinteessä.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.