965 lukukertaa ·
7 vastausta
965 lukukertaa
7 vastausta
Seinä purettu
Terve! Olen aika huono tässä, mutta olen avannut aukon niin, että se on 40 cm suurempi! Olen kuitenkin epäröinyt edestakaisin, onko seinä kantava vai ei! Seinä on noin 100 mm paksu ja palkit, jotka olivat paikallaan, ovat 45x75 mm! Voin ladata kuvan siitä, miltä katto näyttää. Aika outo kysymys, mutta täytyy saada tietää, jotta voi nukkua rauhassa.
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 46 183 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 46 183 viestiä
Tuo näyttää ristikkopalkkilta, eikä seinät näin ollen ole kantavia kerroksessa suoraan ullakon alapuolella.
Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki seinät voidaan poistaa; osa niistä on vakauttavia, mutta 40 cm suuremman aukon tekeminen pitäisi olla riskitöntä.
Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki seinät voidaan poistaa; osa niistä on vakauttavia, mutta 40 cm suuremman aukon tekeminen pitäisi olla riskitöntä.
Ei usein, mutta nyt minun täytyy korjata sinua, 😃, mitkään sisäseinät eivät ole kantavia. Ulkoseinät ovat kantavia.BirgitS sanoi:
BirgitS sanoi:
Tuolla näyttää olevan ristikko kattotuolit ja silloin mikään seinä ei ole kantava tuulilautatasossa juuri ullakon alapuolella.
Se ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki seinät voidaan poistaa, osa niistä on stabiloivia, mutta aukon suurentaminen 40 cm ei pitäisi olla riskialtista.
Kiitos! Ainoa mitä tiedän on, että aiemmasta aukosta on ollut ikkuna keittiön ja olohuoneen välillä! Kuitenkin edellinen omistaja levitti sen umpeenBirgitS sanoi:
Joten kaikki on rauhallista toisin sanoin? 😅 uuden talon omistajan näkökulmastaM Mellanbarn sanoi:
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 46 183 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 46 183 viestiä
Klikkaa tästä vastataksesi