Hei.

Aion purkaa seinän autotallissa. 70-luvun talo autotallilla. Oli työpajaosio + autotalli, mutta haluan avata ne yhdeksi isoksi tilaksi.

Olen avannut seinän kuvan mukaisesti. Poistin kaksi pystytolppaa keskeltä.

Seinän yläpuolella on kipsilevy.

Autotallin katto on tasainen, jossa on hieman kaltevuutta.

Avasin katon sisältä ja kuvasin. Palkit ovat seinän suuntaisia. Kuvassa näkyy palkki. Seinä on sijoitettu sen alle. Katso kuva.

Tuntuu enemmän huonejakajalta kuin kantavalta, mutta voin olla väärässä. Mitä mieltä olette?
 
  • Kuva puuseinästä ja siihen kiinnitetyistä listoista. Seinässä on avattuja osia keskellä, ja listojen välistä näkyy muoviputki.
  • Rivitty seinä autotallissa, jossa gyproclevy paljastaa kaksi pystyrunkoa. Lattialla on kipsijätettä ja musta jätesäkki.
  • Revityn seinän runko 70-luvun autotallissa. Kipsilevy ja roskat maassa. Oikealla raksaverstas.
  • Garagessa avattu seinä, poistettu kaksi pystytolppaa keskeltä, taustalla näkyy säilytystilaa ja työkaluja.
  • Garageseinä puretaan, keskellä näkyy puurunko ja irrotetut kipsilevyt. Taustalla näkyy varastotila ja työkaluja.
  • Holvirakennetta ja villaa paljastava puinen kattopaneeli avatussa autotallin katossa, jossa poikittainen palkki.
Ei voi määrittää pelkästään kuvien perusteella.
Miten kattotuolit on kiinnitetty ja mistä ne ottavat kuormansa?
 
Voitko nähdä sen videolla? Palkit, jotka näet elokuvan alussa, kulkevat seinän suuntaisesti, joka on purettava.
 
klaskarlsson klaskarlsson sanoi:
Ei voi päättää pelkästään kuvien perusteella.
Miten kattotuolit on kiinnitetty ja mistä niiden kuorma otetaan vastaan?
 
  • Rakennuksen pohjapiirros, joka näyttää autotallin, varastotilan, saunan ja pesutilat. Mukana mitat ja tilojen järjestely.
  • Käsin pidetty rakennuspiirustus, jossa näkyy talon pohjapiirros viivoineen ja merkintöineen. Paperi on hieman kulunut ja taittunut.
Jos kattotuolit lepäävät ulkoseinillä (ja portti on päädyssä), niin tuo ei näytä kantavalta seinältä sanoisin (tarkoitatko seinää B15 vieressä?).
 
klaskarlsson klaskarlsson sanoi:
Jos kattotuolit lepäävät ulkoseinillä (ja portti on päädyssä), niin tuo ei näytä kantavalta seinältä sanoisin (tarkoitatko seinää B15 vieressä?).
Juuri niin! Se tuntuu ei-kantavalta, mutta ehkä stabiloivalta.
 
S
Millaiset katon kannattajat sinulla on ja mihin suuntaan ne menevät?
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.