Hei, tarvitsee ideoita miten on parasta saada sileä pinta? Ja säilyttää lämpö sisältä höyrysulun ja oikean ilmanvaihdon kanssa.
Olen ostanut talon, joka tarvitsee remontointia ja joka on vuodelta 1909, sen runko on kaksoismuurattu julkisivulla, mutta maalattu ulkoa. Sisältä se on rappattu ja siellä on vähän kosteutta, jonka aion ratkaista.
Ajattelin kunnostaa sisääntulon palkkisryhmän myöhemmin ja sen jälkeen ottaa seuraavat toimet
Kaksoismuurattu olemassa oleva seinä tällä hetkellä > porata uusia ilmarakoja julkisivun saumaan alaosaan > laita kasetti ilmarako ikkunan/levyn alle ja ylös/ulos julkisivaa myöten sen jälkeen > sisältä 25 mm ilmarako > levy/masoniitti tukilautana 3 mm > tukipuut 45 mm eristyksellä välissä > Höyrysulku > vaakasuunnassa > kipsilevyt.
Toivottavasti kaikki ymmärtävät mitä tarkoitan, mutta mitä mieltä olette, onko tämä hyvä ratkaisu? Pysyykö lämpö ja tuulettuuko oikein sisään ja ulos. Minulla on jo itsestään toimiva ilmanvaihto.
Vai pitäisikö minun vain jättää kaikki pois ja vain rapata, vahvistaa palkkisryhmä alapaperilla ympäriinsä, pohjallisen kanssa.
Kiitollinen kaikesta avustanne, haluaisin kuulla ajatuksianne, pohdintojanne ja kritiikkiänne. Onko tämä hyväksyttävä?