Aion ostaa saranat uuteen keittiööni, mutta aivot eivät toimi, kun on kyse siitä, mikä versio on mikä :o Saranat ovat saatavilla oikea- ja vasenkätisinä. Ajattelin, että oikeaversio tarkoitti sitä, että saranat ovat oven oikealla puolella, ja päinvastoin (suljettu ovi). Mutta kun katson tätä kuvaa http://www.kulturbeslag.se:

5076.gif

kuvan kuvauksessa lukee, että tämä on oikeaversio. Silloin käsitän, että oikeaversio tarkoittaa, että ovi on saranan oikealla puolella...eli mitä luulin olevan vasenversio :confused: Onko siis ajateltava, että oikeaversio = saranat vasemmalla puolella, vasenversio = saranat oikealla puolella?

Eikö niin ole, että kuvassa olevan kiinnityksen kohdalla luukku asennetaan oikealle puolelle, joka sitten taitetaan vasemmalle, vasemman puolen yli? Eli oikeakätinen.

Oikeakätinen tarkoittaa, että saranat ovat oven oikealla puolella katsottuna siltä puolelta, jolta saranat näkyvät, eli samalla puolella, josta suunnasta ovea avataan.

Alan uskoa, että kun sarana nimetään "oikeakätiseksi", se ei ole sama asia kuin että ovi on "oikeakätinen".

Mutta miten koskaan voi oikeakätinen rakenne roikkua vasemmalla vasemmasta ovesta?

Jos kyseinen sarana (joka on oikeakätinen) asennettaisiin oven oikealle puolelle, eikö se sitten putoaisi lattiaan (siis ovi)? Vai onko minulla täysin aivokramppi?

Kun näen kuvan, vasen osa saranasta kiinnitetään kaappiin ja oikea osa oveen. Kun ovi on suljettu, sarana on oikealla puolella, mikä tekee ovesta oikeakätisen. Eikä se kai putoa lattialle, kun sen avaa?

Mielestäni se vaikuttaa oikealta. Mutta voin olla väärässä.

Vain valvontaa varten, vaikeat problem ska med kompetens ratkaista. (ei ilkeästi tarkoitettu)

Puhuin Kulturbeslagin kanssa, joka valmistaa yllä olevat saranat, ja vastaus oli, kuten oletettiin, että oikeanpuoleinen sarana = oikeakätinen ovi. En itse oikein ymmärrä tätä yllä olevan kuvan kanssa, mutta minun on yksinkertaisesti laitettava tämä kyvyttömyyteni tulkita kuvaa! :)

bonnier sanoi:
En itse saa tätä kuvaa toimimaan yllä, mutta saan yksinkertaisesti laittaa tämän epäpätevyyteni tulkita kuvaa! :)
Kuvittele, että otat saranan oikean osan ja taitat sen vasemman osan yli.

Saranan vasen osa on siis kiinni kaapissa ja oikea osa ovessa. Sulje ovi ja työnnä sarana ulos oven oikealta puolelta, jota avaat itseesi päin, oikeakätinen siis... :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.