Hei, tarvitsisin vähän vinkkejä saranoiden valintaan luukkuun, jonka aion rakentaa terassiin. Luukku tulee olemaan melko painava, koska aion käyttää terassilautoja, ja luukku tulee olemaan noin 1,6m x 0,8m. Kuten sanottu, kiitollinen vinkeistä.
 
Onko se jotain, jonka aiot avata usein?
 
Hei Anders, ei usein, muutaman kerran vuodessa. Sen voi nähdä tarkastusluukkuna.
 
Minulla on saman kokoinen, lojuu löysänä lattialla ja on 28*120. Vakaa eikä liiku. Nostan sorkkaraudalla, voi tehdä ylellisemmäksi kulutetulla raudalla ja kahvalla, joka vain työnnetään rakoon. Tarvitsetko todella saranoita niille harvoille kerroille?
 
Anders S olet aivan oikeassa, tarvitsen luultavasti ei saranoita, riittää todennäköisesti porattu reikä sormelle niin sen saa ylös kun tarvitsee, kiitos inputista 🙏.
 
  • Tykkään
Nyfniken ja 2 muuta
  • Laddar…
Tervetuloa foorumille!
 
  • Tykkään
Spik12
  • Laddar…
Veneilytarvikekauppiailla on kaikenlaisia ruostumattomia saranoita, sekä turkkivarusteita, jotka ovat upotettuja avauskahvoja.
Erlandssons brygga
Nautec
Watski
Hjertmans
jne.
 
  • Tykkään
Spik12
  • Laddar…
Hei kiitos vastauksistanne, arvostetaan 🙏 kysymys vielä teille, joka sanoi viistäneensä reunaa, jotta luukku avautuisi (tai avautuisi helpommin), mikä reuna? luukussa, puukannessa vai molemmissa?
 
Ei saranoita eikä sileitä reunoja, vain irrallisia ja ne makaavat kauniisti.
Sisäänrakennettu tila ilman saranointia tai reunalistaa, jossa on teknisiä laitteita ja letkuja.
Puinen terassilattia ilman saranointia tai reunoja, sileä ja siisti pinta näkyvissä.
 
Jos jotain tarvitsee viistää, se on luultavasti luukun kohdalla, luukun sen puolen alapuolella, joka nostetaan.

Tyyliin näin, sormiväreillä piirretty bussissa...

Piirustus saranasta ja aukaisumekanismista, näyttää fasetin sijainnin kannen alla.

Mutta sen varmaan huomaat ja se riippuu hieman siitä, kuinka paksu luukku on, kuinka pitkä se on ja millainen rako sinulla jo on...
 
Tyylikäs, ja hieman viistetty luukun molemmista päistä.
 
J jahallåja sanoi:
Tyylikäs, ja hieman viistotut molemmista luukun päistä.
Juuri niin, viistosin myös luukun poikittaiset kannattimet, jotta se ohjautuu oikein koskematta mihinkään. Käytän sitä päivittäin, joten halusin mahdollisimman kevyen.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.