Hei !
Drenointityöni aikana voin vain todeta, että tyhjennysputkeni ei tule sijoittumaan ihanteelliselle tasolle, ts. pohjan alapuolelle - Valitettavasti ! Kalliolle en voi mitään, mikä tarkoittaa, että pienellä matkalla se on: tyhjennysputken yläosa = pohjan yläosa. Lisäksi 4 metrin matkalla putki kulkee pohjan sivua pitkin. Voiko silti onnistua pitämään sisällä kuivana ja käyttää kellaritilaa sukkien kanssa? Onko jollakulla kokemusta vastaavasta tilanteesta, ja voisi kertoa, miten se lopulta meni, olen erittäin kiitollinen. Terveisin/GunSjo

Viimeksi muokattu:
Sanoisin pois vuori :)
Etanadynamiitilla voit mennä lähelle pohjaa ilman ongelmaa.

Olen käyttänyt etanadynamittia ja saanut poistettua osan kivestä. Se toimii odotettua paremmin. Mutta olen hieman peloissani käyttää etanaa liian lähellä talon seinää. Asumme omakotitaloalueella, jossa useat naapurini ovat kohdanneet samanlaisia ongelmia. Yksi naapuri käytti etanadynamittia liian lähellä taloa, mikä johti siihen, että parvekkeen ovi ei sen jälkeen avautunut, ts. talo liikkui, kun kallio murtui sokkelin alla. Olen kuitenkin porannut useita lisää reikiä, jotka aion ladata. Yritän olla tarkka enkä pitää kiirettä. /GunSjo

Ei ole tarpeen "räjäyttää" aivan talon vieressä. Mene hieman kauemmas niin tunnet olosi turvalliseksi. Jos haluat pystyä kävelemään sukkasilteen, mahdollisuus tehdä niin kasvaa, jos saat salaojituksen pohjan alle.
Ajattele, että seisot tanssikengissäsi lätäkössä, jossa vesi peittää puolet pohjasta. Voit olettaa, että ennemmin tai myöhemmin jalkasi kostuvat. Pohja ei voi kuitenkaan väistyä, kun se kastuu. :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.