3 933 lukukertaa ·
5 vastausta
4k lukukertaa
5 vastausta
Sahataanko oven karmit paikallaan?
Hei,
Kun asensimme sisäovet, teimme ikävän virheen, emme ottaneet huomioon, että karmit seisoisivat parkettilattialla
Meillä on pari eri ratkaisua, joista yksi on sahata noin 1 cm pois karmeista ja ovista, mutta välttääksemme niiden alasottamista ajattelimme sahata ne paikan päällä. Onnistuu hienosti sahata listoja ja vastaavaa paikan päällä monityökalulla, mutta pelkään, että paksun karmin kanssa voi olla vaikeaa, kun kaksi kohtaavaa lattiaa ovat eri korkeuksilla?
Kun asensimme sisäovet, teimme ikävän virheen, emme ottaneet huomioon, että karmit seisoisivat parkettilattialla
Meillä on pari eri ratkaisua, joista yksi on sahata noin 1 cm pois karmeista ja ovista, mutta välttääksemme niiden alasottamista ajattelimme sahata ne paikan päällä. Onnistuu hienosti sahata listoja ja vastaavaa paikan päällä monityökalulla, mutta pelkään, että paksun karmin kanssa voi olla vaikeaa, kun kaksi kohtaavaa lattiaa ovat eri korkeuksilla?
Kyllä, aluksi ajattelin tehdä niin, mutta lattioiden eri korkeus tekee siitä hieman hankalaa.
Oletetaan, että laitan välikappaleen lattialle A, joka on korkeampi, voin täällä sahata karmin 70-80%. Nyt minun täytyy siirtyä lattialle B sahatakseni loput, mutta ongelma on, että se lattia on alempana. Joten minun täytyy kompensoida tämä korkeus jollain toisella välikappaleella? Oletan, että niin täytyy tehdä?
Oletetaan, että laitan välikappaleen lattialle A, joka on korkeampi, voin täällä sahata karmin 70-80%. Nyt minun täytyy siirtyä lattialle B sahatakseni loput, mutta ongelma on, että se lattia on alempana. Joten minun täytyy kompensoida tämä korkeus jollain toisella välikappaleella? Oletan, että niin täytyy tehdä?
Mutta pitäisikö parketin olla molemmissa huoneissa? Sinun ei tarvitse sahata koko karmin läpi, vaan riittää, että uritat muutaman senttimetrin, jotta parketti juuri ja juuri menee karmin alle. Näin tehdään, kun parketti asennetaan olemassa olevaan lattiaan, ja sitten kynnys kompensoi korkeuseron.
Kyllä, molemmissa huoneissa on parketti, mutta parketti on asetettu vain kynnykseen asti viereisessä huoneessa. Lisäksi parketin työntäminen ovenkarmien alle ei ole aina helppoa, erityisesti jos on kyseessä click-lattia, joka täytyy taittaa (minulla on toinen ketju juuri tästä asiasta).
Klikkaa tästä vastataksesi