hei!

minä aion aloittaa projektin trappa. :) (sen tulee olemaan sisätiloissa ja siitä pitää tulla tyylikäs)
tällä hetkellä minulla on kasa liimapuupalkkeja, joiden paksuus on 56 ja jotka tulevat kantamaan varsinaisen portaan.

kysymykseni on: mikä on paras tapa sahata ne saadaksesi suorat viillot ja suhteellisen hyvät kulmat (ne eivät tosin tule näkymään)

ajattelen pyörösahaa, mutta onko parempia ideoita?

Nyt en tiedä miten olet ajatellut, mutta hyvä käsisaha antaa hyviä ja suoria leikkeitä, ei ole vaikea sahata kohtisuoraan kunhan saha on hyvä. Ei tarvitse koneita kaikkeen.

Mutta kuvaile mielellään vähän tarkemmin miten olet ajatellut sahata palkin, niin ehkä löytyy muita vinkkejä.

Nja, se tulee olemaan 7 askelmaa ja kolme vaunupalaa. Joten 21 kolmioita, jotka sahataan liimapuuhun. Se on 56mm paksu, joten ajattelin, että se olisi helpompaa koneella ja erityisesti suorempaa. Aion myös leikata muutaman askelman, jotka ovat samanlaisessa paksuudessa.

Harkitsen ostaa Dewalt D23620, se menee 65mm läpi ja siitä on enemmän hyötyä minulle.

Upotussaha?

Viivaimen avulla saa uran haluttuun paikkaan.

Minun Makita tekee niin hienoja leikkeitä, että jos niitä kiillottaisi 2000-karkeuden hiekkapaperilla, tulisi naarmuja.

Olen kuitenkin hieman epävarma siitä, kuinka syvälle se menee. Se ei ehkä riitä 56 mm läpi, kun käyttää viivainta...

Luulen ymmärtäväni, mitä tarkoitat, se saha toimii, parasta on, jos voit asettaa useita reglar vierekkäin ja ottaa leikkauksen yli, niin valmistat suoraan kolme kolmiota, sitten leikkaa kohtisuoraan, niin saat kolme lisää jne. Laita OSB tai jotain muuta, mitä et pelkää alle, niin on helppo sahata kaiken makuessa tasaisesti ja tukevasti.

vaikka kolme palkkia, jotka ovat 3*56mm, ovat yli 1,5 dm paksuudeltaan, saan kyllä urat kakkospalkkiin, mikä tarkoittaa, että minun ei tarvitse piirtää siihen myöskään. ei huonoa!

storken sanoi:
mutta kolme palkkia ovat 3*56mm on yli 1,5 dm paksuudessa, jos saan ura toiseen palkkiin, mikä tarkoittaa, että minun ei tarvitse piirtää siihen myös. ei hullumpaa!
Ei päällekkäin vaan vierekkäin, se mikä on hankalaa pyörösahalla on leikata lyhyitä viiltoja, jos ei ole tottunut. Jos laitat ne vierekkäin, jokainen leikkuu on 1m ja saat kolme palaa täsmälleen samalla kulmalla.

joo. nyt tajuan :) joo joo totta kai! hyvä kirjoitus!

aiotko ottaa jack vagnsstycketesta vai ajattelitko ruuvata/naulata kiinni kolmioita

minullakin on menossa porrasprojekti

PCLarsson sanoi:
ska du saga ut jack ur vagnsstyckete eller tankte du skruva/spika dit trianglar

har oxa ett trappbygge pa gang
hauskaa! ajattelin sahata jakeja enkä laittaa kolmiota (olen nähnyt sen kuvauksen) sattuipa löytämään 9 liimapuupalkkia blocketista ja paikan päällä päätin käyttää niitä myös askelmina. muuten ajattelin, että minulla on kolme vagnstycke ja sahata massiivipuinen työtaso askelmiksi. ajattelin höylätä ne niin, että kaikki on puhdasta ja hienoa, sitten sahata vagnstycken, esiporata jne. sitten asennetaan se paikan päällä.

kuinka sinun suunnitelmasi etenee? kuinka aiot tehdä? ajatukset ja vinkit ovat erittäin tervetulleita!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.