11 692 lukukertaa ·
8 vastausta
12k lukukertaa
8 vastausta
Säätöpaikan sijoittaminen betonilaatalle L-elementeillä.
Olen kaatanut betonilaatan eteisen laajennusta varten. Reunat koostuvat L-elementeistä ja mietin kuinka pitkälle sisään on asennettava rimoja. Betonin ja ulkolevyn välissä on 5 cm solumuovia. Voiko riman asettaa ulkoreunaan asti vai täytyykö se asettaa betonin reunan mukaan? Ja siinä tapauksessa asettaa naularimat rimojen ulkopuolelle niin, että paneeli on ulkopuolella? 🤔
Se on paras. Eli betonirunko ja sitten naularimat ulkopuolella, joihin kiinnitetään paneelit.
Tein samalla tavalla varastossa, että asetin tukipuun ulkoreuna 4 cm sisään ulkoreunasta. Koska olin ajatellut 45X45 naularimoiksi plus asfaboard, niin paneeli olisi sijoittunut 18 mm laatan ulkopuolelle.
Sitten tuli hyvä ystävä, joka on ollut kirvesmies ja vinkkasi, että asfa oli tyhmää ja että pitäisi käyttää kangasta, joten tein niin, mikä johti 45+22 sen sijaan, mikä siten johti noin 3 cm välimatkaan ja 45 mm ylimääräiseen eristykseen.
Tein samalla tavalla varastossa, että asetin tukipuun ulkoreuna 4 cm sisään ulkoreunasta. Koska olin ajatellut 45X45 naularimoiksi plus asfaboard, niin paneeli olisi sijoittunut 18 mm laatan ulkopuolelle.
Sitten tuli hyvä ystävä, joka on ollut kirvesmies ja vinkkasi, että asfa oli tyhmää ja että pitäisi käyttää kangasta, joten tein niin, mikä johti 45+22 sen sijaan, mikä siten johti noin 3 cm välimatkaan ja 45 mm ylimääräiseen eristykseen.
Täysin oikein ymmärretty.
Seinäni rakenne koostuu ulkoa sisään:
Paneeli
22 mm naularima (itse asiassa 22X95 laudankappale, jonka halkaisin pitkittäin. 2,80 metrihinta oli mukava hinta)
tuulensuojakangas
45X45 vaaka-asennossa, väliin laitettu vaaka 45 mm eristys jokaista kerrosta varten
145X45 pystysuunnassa. Alhaalla 145 mm leveä aluspalkki kiinnitetty levyyn laajenevilla pultilla
höyrynsulku muovia
2X13 mm kipsilevy
Antoi minulle 190 mm eristyksen, mikä saattaa olla hieman liioittelua varastossa, mutta aina mukavaa sähkönhintojen huomioon ottaen.
Seinäni rakenne koostuu ulkoa sisään:
Paneeli
22 mm naularima (itse asiassa 22X95 laudankappale, jonka halkaisin pitkittäin. 2,80 metrihinta oli mukava hinta)
tuulensuojakangas
45X45 vaaka-asennossa, väliin laitettu vaaka 45 mm eristys jokaista kerrosta varten
145X45 pystysuunnassa. Alhaalla 145 mm leveä aluspalkki kiinnitetty levyyn laajenevilla pultilla
höyrynsulku muovia
2X13 mm kipsilevy
Antoi minulle 190 mm eristyksen, mikä saattaa olla hieman liioittelua varastossa, mutta aina mukavaa sähkönhintojen huomioon ottaen.
Kuinka pitkiä laajenevia pultteja käytit?mats_o sanoi:Täysin oikein ymmärretty.
Seinäni rakenne ulkopuolelta sisäänpäin:
Paneeli
22 mm naularimoitus (itse asiassa 22X95 muotolaudat, jotka sahasin pituussuunnassa kahtia. 2.80 metrikohteilta oli mukava hinta)
tuulensuoja
45X45 vaakaan asennettuna, ja jokaisen kerroksen välissä vaakatasossa oleva 45 mm eristys
145X45 pystysuorassa. Alhaalla 145 mm leveä alajuoksu kiinnitetty levyyn laajenevilla pulteilla
höyryn sulku muovista
2X13 mm kipsilevy
Annoi minulle näin 190 mm eristystä, mikä saattaa olla hieman liioittelua vajassa, mutta aina mukavaa ajatellen sähköhintoja
Täytyy vain kysyä, jotta en mokaa: Sokka asetetaan yleensä levyn reunaan, vaikka käyttäisiinkin reunaelementtejä? Äskettäin tilaamani elementtitaloautotalli tarvitsee 45x145 seinäkoolauksia, mikä tarkoittaa sokan olevan 145 leveä. Ei kai se ole ongelma, jos se lepää muutaman senttimetrin solumuovin päällä?
Klikkaa tästä vastataksesi