6 155 lukukertaa ·
9 vastausta
6k lukukertaa
9 vastausta
Säätää portaan korkeutta
Olen rakentamassa autotalliin lisäkerrosta ja yritän pitää kustannukset alhaisina. Nyt olen löytänyt Blocketista uudet portaat, jotka vaikuttavat erinomaisilta. Niissä on oikea leveys ja muotoilu. Mutta ne ovat hieman liian pitkät, koska ne on suunniteltu 250 cm kattokorkeuteen, kun taas minulla tulee olemaan vain noin 2,10 m kattokorkeus.
Onko ongelmallista mukauttaa portaiden korkeutta? Se, mitä murehdin, on että ensimmäinen ja viimeinen askelma tuntuisivat selvästi matalammilta tai korkeammilta kuin muut askelmat.
Onko ongelmallista mukauttaa portaiden korkeutta? Se, mitä murehdin, on että ensimmäinen ja viimeinen askelma tuntuisivat selvästi matalammilta tai korkeammilta kuin muut askelmat.
Se riippuu askelkorkeudesta/porrastasojen määrästä. Sinun täytyy yksinkertaisesti laskea, kuinka monta porrastasoa tarvitset ja kuinka paljon "jäännöstä" jää tietylle portaalle. Tämä "jäännös" voidaan sitten jakaa ainoastaan ylimmälle tai alimmalle askelmalle tai molemmille, jotta se saadaan mahdollisimman hyväksi.
Rakensin kellariraput viime kesänä. Tein kaikki askelmat 180 korkeiksi ja viimeinen askelma oli ~195 mm. Ero ei ole suuri, mutta sen huomaa, kun ottaa viimeisen askeleen, että korkeus ei ole sama. Luulen, että on huomattavasti parempi rakentaa tai ostaa oma erikoissovellettu rappu kuin säätää olemassa olevaa.
Olen täysin samaa mieltä, että se on parempi, ongelma on, että se on kalliimpaa. Pienellä liiketaitavuudella saatan pystyä tinkimään nämä portaat viidesosaan uuden portaikon hinnasta.mdab sanoi:Rakensin kellariraput viime kesänä. Tein kaikki askeleet 180 korkeiksi ja viimeinen askelma oli ~195mm. Ero ei ole suuri, mutta sen tuntee, kun ottaa viimeisen askeleen, että korkeus ei ole sama. Uskon, että on paljon parempi rakentaa tai ostaa omaan tarpeeseen sopivat portaat kuin säätää olemassa olevia.
Lisäksi yläkertaa ei ole vielä rakennettu, joten voisin ehkä leikkiä lattiakorkeudella muutaman sentin. Vähän kuin sovittaa olutmassi vaatteisiin, mutta miksi ei, lisäkustannus muutama sentti liimapuupalkkia.
Olen tarkistanut tuon vähän tarkemmin nyt ja portaissa on 13 askelmaa a192mm ja lattian korkeus tulee olemaan noin 230 cm. Joten jos poistan yhden askelman, se näyttää olevan täydellinen muutaman senttimetrin tarkkuudella. Joten seuraava askel näyttää olevan todella kiinnittää perävaunu ja mennä katsomaan portaita.
4 millimetriä, tarkalleenpelpet sanoi:Olen tarkastellut sitä hieman tarkemmin nyt ja portaissa on 13 askelta a192mm ja lattian korkeus tulee olemaan noin 230 cm. Joten jos poistan yhden askelman, se vaikuttaa olevan täydellinen muutaman senttimetrin tarkkuudella. Joten seuraava askel vaikuttaa olevan todella kiinnittää peräkärry ja mennä katsomaan portaita.
Klikkaa tästä vastataksesi