Vaimo ja minä olemme innostuneet saaristolaislookista ja haluamme siksi asentaa raakalautaa eteisen seinälle ja maalata se valkoiseksi. (Tiedän, shabby chic :))

Miten ihmeessä teen sen parhaiten?

Seinä on tavallista kipsilevyä. Jos asennan poikkipuut pystyäkseni naulaamaan ponttilaudat, kuten 5mm MDF, ja sitten 17mm raakalauta, se tulee työntymään 10mm ovenkarmien ja ikkunankehyksien ulkopuolelle. Miten ratkaista tämä ongelma?

Poikkipuista luopuminen ja naulaaminen suoraan kipsilevyyn ei tunnu hyvältä idealta. Ajattelin jyrsiä kipsin pois ja asentaa puupuut, mutta silloinkin ponttilaudat tulevat hieman ovenkarmien/ikkunankehyksien ulkopuolelle.
Uusien ovenkarmien ja ikkunankehyksien asentaminen ei ole vaihtoehto. Eikä myöskään kipsilevyjen poistaminen.

Onko kenelläkään hyvää ehdotusta?
 
Liimata? Löydä kipsilevyn takana olevat koolaukset ja hakkaa naulat niihin? Sinun ei tarvitse purkaa kipsiä löytääksesi ne.
 
Ola78
Voit varmaan ratkaista sen kantavatiolla, katso bild
 
  • Klackfoder piirustus, 21x56 mm mitat ja muoto suluissa; sivuprofiili ja perspektiivikuva materiaalia varten rakentamiseen.
Henke O sanoi:
Limata? Löytäävätkö kiinnikkeet kipsilevyn takaa ja naulata niihin? Sinun ei tarvitse repiä kipsilevyä löytääksesi ne.
Olen jo tarkistanut... valitettavasti ei ole poikittaistuet seinissä...
 
Ola78 sanoi:
Voit varmasti ratkaista sen klackfoderilla, katso bild
Hmmm...mielenkiintoista, pitää tutkia...kiitos!
 
Miksi ei tehdä kuten Henke ehdotti. Nykyään yleisin tapa on asettaa raakalauta vaakasuoraan. (Luulen, että sitä hän tarkoitti). Silloinhan voi hyvin naulata pystytukiin.
 
titanium sanoi:
Miksi et tee kuten Henke ehdotti. Yleisin tapa nykyään on asentaa raakapaneeli vaakasuoraan. (Luulen, että sitä hän tarkoitti). Silloin on helppo naulata pystysuoriin koolauksiin.
+1 siihen! Vaakasuuntaisesti on vähintään yhtä tyylikästä ja "saaristo" kuin pystysuunnassa ja paljon helpompaa tässä tilanteessa...
 
Pahoittelut, vaimo kieltäytyy jyrkästi vaakalaudoista... :)
 
lasselu sanoi:
Sorry, frugan tvärvägrar horisontella brädor...:)
Luulin vain, että vain hevoset tvärvägrade ;)
Ehkä helpompi vaihtaa fruga kuin saada hänet tyytyväiseksi :D
Toivottavasti hän ei tvärvägraa kaikkia horisontella asentoja . . .
 
Nojaa, mutta hän on kovasti sen vertikaalisen puolella...;)
 
Kyllä, joskus täytyyhan ställa upp !
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.