Tarvitsen rakentaa paremman tavan nostaa autot autotallissa. Nykyään minulla on neljä kolmiosaista ramppia, jotka täytyy asettaa alle vaiheittain siten, että saan kaikki neljä pyörää ylös. Olisi parempi voida nostaa tunkilla.
Tein pienen testin yksinkertaisella 45x120 "väärin päin" ja ajoin auton sen päälle. Se taipui korkeintaan 3 mm. Luulin, että se menisi pieleen vapaalla pituudella, mutta ei! Vapaan pituuden oli noin puoli metriä ja 500 kg.
Haluaisin rakentaa alla olevan rakenteen mukaan siten, että ajan kaikki neljä pyörää sen päälle, käyttäen neljää pienempää irrotettavaa ramppia. Sitten tunkki alle ja nostaa, ja lopuksi työntää sisään sopiva määrä yhteen ruuvattuja tukkeja, joihin lasketaan paino. Valmis. Leveys >265 mm. Aukko tunkille < 300 mm.
Tuntuu kuitenkin heikolta 45 mm (120+145)?
Minun on voitava oleskella auton alla! Ajattelin myös asettaa pukit.
Onko olemassa yksinkertaista kaava-arkkia tätä varten (pistelasti)? Osaan laskea, jos minulla on jotain, mistä aloittaa.
Vaihtoehtoisesti voin ostaa liimapuuta 66x315, mikä olisi sopiva alusta. Silloin laskelma ei ole tarpeen...?
Väärä foorumiosio??
Nykyratkaisu nostaa tosin 203 mm, mutta kestää hetken ajaa ylös ja kaikki vie tilaa, kun niitä ei käytetä.
Useimmat rampit vievät tilaa ja ovat kömpelöitä. Jos haluaa korkeammalle, ne muuttuvat melko suuriksi, muuten kulmasta tulee liian jyrkkä tavallisille autoille.
Hienolla laatoituksella, kuten kuvassa, käyttäisin jack och neljä tunkkitukea.
Juuri niin! Siksi haluan tehdä paremman version.
Minulla on useita tukevia tunkkeja ja pukkeja. Mutta ongelmana on, että vaatii useita toistoja ja kikkailua ennen kuin auto on nostettu kaikille neljälle. Erityisesti kun ei voi nostaa tunkilla ja sitten asettaa pukkia juuri siihen, missä nostettiin. Haluaisin mieluiten nostaa oikeista nostokohdista (eikä differentiaalista) myös.
Haluaisin myös suojautua mahdolliselta katastrofilta johtuen piilevästä ruosteesta tai vastaavasta. Jos auto seisoo renkailla (paitsi se, jonka kanssa työskennellään, jos kyseessä on sellainen työ), se tuntuu turvalliselta.
Olen vaihtanut etuakseliston autotallissa aiemmin ja se sujui paljon paremmin kuin olin odottanut (olen aloittelija). Joten nyt haluan pystyä esimerkiksi vaihtamaan kytkimen.
Huomaa myös, että on suuri ero ajaa kahdelle rampille verrattuna neljään.
En varmaisin nostaa pyörien alta tunkilla, on hieman liian monta asiaa, jotka voivat liikkua. Ehkä olen vain neuroottinen, mutta minulla on ollut oma osuuteni romahtavista tunkkeista ja autoista, jotka kaatuvat ajotiellä...
Näyttääkö se E39:ltä? Silloin löytyy nostopiste moottorin alta ja voit nostaa taka-akselisillan kohdalta (jos et halua nostaa diffiksestä), ja sitten voit sijoittaa pukit tavallisiin tunkkikiinnikkeisiin. Jos sinulla on urheilualusta, voi olla hieman vaikeaa saavuttaa nostopiste moottorin alta ilman matalaa tunkkia, mutta se on helppo ratkaista yhdellä tai kahdella laudalla.
E39, olen tehnyt kuten kirjoitat aiemmin (ajettuani ylös muutamien lankkujen päälle). Se toimii, mutta on vähän hankalaa. Erittäin hyvä nostokohta edessä! Ongelma on, että minulla ei ole vain E39:ää.
Olen myös miettinyt sitä, että nostaa pyörien altapäin. Etupyörät pystyvät erityisesti pyörimään vapaasti! Samalla kukaan ei ole auton alla tässä vaiheessa, joten voin varmaan hyväksyä pienen riskin siinä. Nostaminen, kun pitää mennä korkealle, ei myöskään aina tunnu kätevältä. Voin myös hitsata suuremman lautasen tunkkiin, saman levyisen kuin tunkin etupyörät.
Suuri etu kaikessa tässä olisi päästä nopeasti korkeammalle tasolle ja sitten pystyä myös varmistamaan hallitunkkien avulla. Kun nostaa nostokohdista, pyörien jousitus täytyy ensin ulottua.
Se on varmaan kuten yleensä. Pitää tehdä prototyyppi ja testata vähän nähdäkseen, onko se kulkukelpoinen reitti vai ei.
Hydrauliset rampit näyttävät jännittäviltä!
Mietin, toimiiko neljän käyttö!
Jos ne eivät toimi synkronisesti, auto voi pudota. Sitten ei voi vaihtaa tunkkitukiin toisaalta.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.