Tarvitsen rakentaa paremman tavan nostaa autot autotallissa. Nykyään minulla on neljä kolmiosaista ramppia, jotka täytyy asettaa alle vaiheittain siten, että saan kaikki neljä pyörää ylös. Olisi parempi voida nostaa tunkilla.
Auto seisoo puisella rampilla, joka koostuu useista päällekkäisistä puupalikoista, käytetty auton nostamiseen autotallissa tehtävässä kokeessa.
Tein pienen testin yksinkertaisella 45x120 "väärin päin" ja ajoin auton sen päälle. Se taipui korkeintaan 3 mm. Luulin, että se menisi pieleen vapaalla pituudella, mutta ei! Vapaan pituuden oli noin puoli metriä ja 500 kg.

Haluaisin rakentaa alla olevan rakenteen mukaan siten, että ajan kaikki neljä pyörää sen päälle, käyttäen neljää pienempää irrotettavaa ramppia. Sitten tunkki alle ja nostaa, ja lopuksi työntää sisään sopiva määrä yhteen ruuvattuja tukkeja, joihin lasketaan paino. Valmis. Leveys >265 mm. Aukko tunkille < 300 mm.
Tuntuu kuitenkin heikolta 45 mm (120+145)?

Minun on voitava oleskella auton alla! Ajattelin myös asettaa pukit.

Käsin piirretty luonnos autotelineestä, jossa pyörä on nostettu oranssilla rampilla ja tunkki sijaitsee välissä.

Onko olemassa yksinkertaista kaava-arkkia tätä varten (pistelasti)? Osaan laskea, jos minulla on jotain, mistä aloittaa.

Vaihtoehtoisesti voin ostaa liimapuuta 66x315, mikä olisi sopiva alusta. Silloin laskelma ei ole tarpeen...?

Väärä foorumiosio??

Hopea farmariauto seisoo puisella rampilla avoimen autotallin edessä. Oikea etupyörä on selvästi korotettu, ovi on auki.
Nykyratkaisu nostaa tosin 203 mm, mutta kestää hetken ajaa ylös ja kaikki vie tilaa, kun niitä ei käytetä.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä auto se on, Skoda, SEAT tai Fiat?

Osta SUV, niin saat ilmaisia "lyft".
 
KnockOnWood KnockOnWood sanoi:
Mikä auto tuo on
Nyt luulen, että KOW on väsynyt!
Eikö hän näe potkurilogoa pyörän keskiössä?
images
 
  • Tykkään
ricebridge ja 1 muu
  • Laddar…
Haha. :)
Sen pitäisi toimia autoille, joilla on normaali maavara.
Tämä on lähellä ajatustani. Mutta näyttää hieman heikolta.
 
On olemassa amerikkalainen versio siitä
Ajaa ylös, laittaa sitten sisään tunkin ja pumppaa oikeaan korkeuteen ja lukitsee
 
thomas33 thomas33 sanoi:
Nyt KOW taitaa olla väsynyt!
Eikö hän näe propelli-logo navassa?
[bild]
Kyllä, näin sen. Mutta sellaiset vanteet voi laittaa vaikkapa Volvoon?

(Ajan itse riskokarilla, Hondalla)

PS
Tiedättekö muuten, mitä täällä päin kutsutaan BMW:ksi ja AUDI:ksi?

PS 2
Muuten, miksi ylipäätään pitäisi nostaa autoa?
 
vcx
Avoin kirja, jossa on esitetty kaavoja ja kaavioita palkkirakenteista ja kuormista. Henkilön sormi pitää auki sivua, jolla on numero 68.

Ole hyvä! Valitettavasti en muista, mikä kirja se oli, mutta se löytyi paikallisesta kirjastostani 6 vuotta sitten...
 
  • Tykkään
martin43
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood sanoi:
Jo, jag såg det. Men sådana fälgar kan man väl till och med sätta på en Volvo?

(Kör själv en riskokare, en Honda)

PS
Vet ni förresten vad man kallar BMW och AUDI här i mina trakter?

PS 2
Förresten, varför skall man över huvud taget lyfta upp bilen?
  1. Voi varmasti. Voit laittaa BMW-moottorin Volvoon myös, tai miksei BMW:n alkuperäinen varoituskolmio Hondaan, mieluiten asennettuna takalasiin?
  2. Ei, mutta luultavasti jotain ennakkoluuloista, jolla ei ole mitään tietoa, eikä se vie keskustelua eteenpäin.
  3. Jotta voi suorittaa huoltoa?
 
  • Tykkään
mawno
  • Laddar…
Useimmat rampit vievät tilaa ja ovat kömpelöitä. Jos haluaa korkeammalle, ne muuttuvat melko suuriksi, muuten kulmasta tulee liian jyrkkä tavallisille autoille.

Hienolla laatoituksella, kuten kuvassa, käyttäisin jack och neljä tunkkitukea.
 
  • Tykkään
corre
  • Laddar…
Juuri niin! Siksi haluan tehdä paremman version.
Minulla on useita tukevia tunkkeja ja pukkeja. Mutta ongelmana on, että vaatii useita toistoja ja kikkailua ennen kuin auto on nostettu kaikille neljälle. Erityisesti kun ei voi nostaa tunkilla ja sitten asettaa pukkia juuri siihen, missä nostettiin. Haluaisin mieluiten nostaa oikeista nostokohdista (eikä differentiaalista) myös.

Haluaisin myös suojautua mahdolliselta katastrofilta johtuen piilevästä ruosteesta tai vastaavasta. Jos auto seisoo renkailla (paitsi se, jonka kanssa työskennellään, jos kyseessä on sellainen työ), se tuntuu turvalliselta.

Olen vaihtanut etuakseliston autotallissa aiemmin ja se sujui paljon paremmin kuin olin odottanut (olen aloittelija). Joten nyt haluan pystyä esimerkiksi vaihtamaan kytkimen. ;)

Huomaa myös, että on suuri ero ajaa kahdelle rampille verrattuna neljään.
 
En varmaisin nostaa pyörien alta tunkilla, on hieman liian monta asiaa, jotka voivat liikkua. Ehkä olen vain neuroottinen, mutta minulla on ollut oma osuuteni romahtavista tunkkeista ja autoista, jotka kaatuvat ajotiellä...

Näyttääkö se E39:ltä? Silloin löytyy nostopiste moottorin alta ja voit nostaa taka-akselisillan kohdalta (jos et halua nostaa diffiksestä), ja sitten voit sijoittaa pukit tavallisiin tunkkikiinnikkeisiin. Jos sinulla on urheilualusta, voi olla hieman vaikeaa saavuttaa nostopiste moottorin alta ilman matalaa tunkkia, mutta se on helppo ratkaista yhdellä tai kahdella laudalla.
 
  • Tykkään
martin43 ja 1 muu
  • Laddar…
 
  • Tykkään
martin43
  • Laddar…
Kiitos vastauksesta!

E39, olen tehnyt kuten kirjoitat aiemmin (ajettuani ylös muutamien lankkujen päälle). Se toimii, mutta on vähän hankalaa. Erittäin hyvä nostokohta edessä! Ongelma on, että minulla ei ole vain E39:ää. ;)

Olen myös miettinyt sitä, että nostaa pyörien altapäin. Etupyörät pystyvät erityisesti pyörimään vapaasti! Samalla kukaan ei ole auton alla tässä vaiheessa, joten voin varmaan hyväksyä pienen riskin siinä. Nostaminen, kun pitää mennä korkealle, ei myöskään aina tunnu kätevältä. Voin myös hitsata suuremman lautasen tunkkiin, saman levyisen kuin tunkin etupyörät.

Suuri etu kaikessa tässä olisi päästä nopeasti korkeammalle tasolle ja sitten pystyä myös varmistamaan hallitunkkien avulla. Kun nostaa nostokohdista, pyörien jousitus täytyy ensin ulottua.

Se on varmaan kuten yleensä. Pitää tehdä prototyyppi ja testata vähän nähdäkseen, onko se kulkukelpoinen reitti vai ei.
 
Hydrauliset rampit näyttävät jännittäviltä!
Mietin, toimiiko neljän käyttö!
Jos ne eivät toimi synkronisesti, auto voi pudota. Sitten ei voi vaihtaa tunkkitukiin toisaalta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.