Olen parhaillaan remontoimassa eteistä. Aion asentaa sellaisia paneelilevyjä seinille. Ja yksi seinä on savupiippu. Olen lukenut jostain, että ei saa olla palavaa materiaalia savupiippua vasten. Mutta mitä oikeastaan koskee? Tänään seinä on tapetoitu ja on ollut niin, kun ostin talon.

Ystävällisin terveisin, Anders

Tyttöystäväni kysyi nuohoojaltamme viimeksi, kun hän oli meillä, voimmeko asentaa kattolistat katon ja savupiipun väliin (ne olivat aiemmin siinä, mutta olemme poistaneet ne remontoidessamme).

Hän sanoi, että hänen mielestään ei, mutta voisimme mitata, kuinka kuumaksi savupiippu tuli kun olimme polttaneet "täysillä". Jos se nousisi yli 80 asteen, emme pitäisi asentaa listoja hän sanoi.

Mutta kun hän kysyi, miten on lehtipaperin kanssa, joka on savupiippua vasten katossa, hän sanoi, että sillä ei ole merkitystä. Joten niin tarkkaa se ei näyttäisi olevan.

Mutta mittaa lämpötila, kun poltat ja soita sitten nuohoojalle ja kysy :)

• Tykkään
jansson33
  • Laddar…
samaa mieltä billyn kanssa, aloita mittaamalla lämpötila, ota sitten yhteyttä tarkastusmieheen (nuohooja).

jos lämpötila ei ylitä 80-85 astetta, voit laittaa listoja savupiipun vierelle

mutta puhutko täysin peittävästä paneelista suoraan kohti? niin ei saa olla, puu varastoi lämpöä, nuohooja voi selittää paremmin.

toinen asia, jota nuohooja kommentoi, on savupiipun tarkastus ja säännölliset tarkastukset (paitsi palkkikerros).

olettaen, että joudut asettamaan teräskehykset ja tarkistusluukut, jotta he voivat valaista ja katsoa koko savupiippua nyt ja myös 3 vuoden kuluttua, mutta keskustele tarkastusmiehen kanssa

tsemppiä

Nils

Revimme juuri paneelit talomme sisältä ja löysimme mustaa hometta vanhoista tapeteista ja tretex-levystä sekä kankaasta, jotka olivat paneelin alla savupiipun vieressä. Savupiipun tulee hengittää, joten ehkä sinun kannattaa poistaa tapetit ensin ja varmistaa, että siellä on ilmarako ja mieluiten tarkastusluukku tarkastusta varten. Poistimme kaiken, kun Anticimex oli käynyt kotona, joten nyt siinä on vain hengittävä rappaus.

J
abel48 sanoi:
Olen parhaillaan kunnostamassa eteistä. Aion laittaa paneelilevyjä seinille. Ja yksi seinistä on savupiippu. Olen lukenut jostain, että palavaa materiaalia ei saa olla savupiippua vasten. Mutta mikä onkaan oikeastaan sääntö? Tänään seinä on tapetoitu ja on ollut niin, kun ostin talon.

Terveisin Anders
Laita cemerit/Minerit savupiipun viereen, se on täysin hyväksytty korkealle lämmölle.

Ne onhan ne siellä tapetti suoraan muurissa ja se on toiminut hyvin. Joten sen pitäisi toimia myös paneelilevyn kanssa. Se on 6mm paksu, jotain kovalevyn tyyppistä. Ehkä auttaa, jos laittaa kipsilevyn paneelin taakse? Kipsi onhan paloturvallinen.

Terveisin anders

Jos haluaa tehdä oikein, luulen, että pitäisi käyttää mineritia kipsin sijasta. Kipsi ei pala, mutta kipsilevyn paperi kyllä palaa. En tiedä, kuinka tarkkaa se on tämän asian kanssa.

J
kalubah sanoi:
Jos haluaa tehdä oikein, luulen että pitää käyttää mineritiä kipsin sijasta. Kipsi ei pala, mutta kipsilevyn paperi kyllä palaa. En tiedä kuinka tarkkaa se on.
Kipsi ei ole hyväksytty paloturvalliseksi materiaaliksi

Onko minerit eräänlainen levy? Voinko siinä tapauksessa laittaa minerit-levyn ensin ja sitten paneelilevyn päälle? Vai pitäisikö mielestänne panostaa tapetin repimiseen ja maalata savupiippu valkoiseksi.

Terveisin Anders

Ymmärtääkseni ei saa verhoilla savupiippua ollenkaan, vaan sen pitää olla tarkasteltavissa halkeamien varalta paikallisen nuohoojan mukaan molemmilta puolilta.

Oletan, että tämä EI koske, jos on putkisisustus, samoin puu vasten muurattua seinää, koska se ei lämpene.

Okei. Sitten maalaan sen sen sijaan. Käykö mikä tahansa väri vai pitääkö sen olla rappausväri? Haluaisin saman värin kuin viereisessä paneelissa. Ja se on vesiohenteinen valkoinen maali 40 kiilto.

J
abel48 sanoi:
Ok. Sitten maalaan sen sen sijaan. Toimiiko mikä tahansa maali vai täytyyko sen olla rappausmaali? Haluaisin saman värin kuin paneelissa vieressä. Se on vesipohjainen valkoinen maali 40glans
Toimii vesipohjaisella ainakin ja minun hormi voi lämmetä aika paljon jos lämmittää kunnolla.

J
Olettaisin, että sinulla on myös kortlingar..

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.