693 lukukertaa ·
2 vastausta
693 lukukertaa
2 vastausta
Ryömintätila Lattia tärisee
Talon omistaja
· Klagshamn
· 109 viestiä
Hei,
Meillä on vuonna 1985 rakennettu talo, jossa on ryömintätila. Olemme käytännössä remontoineet koko talon. Lattialämmityksen asentamisen yhteydessä tasoitimme suuren osan pohjakerroksen lattiasta. Nyt koemme, että lattia on kuin rumpu. Kun kävelee lattialla, se värähtelee ja esimerkiksi kaapissa olevat lasit rätisevät. Huomaan myös, että on kuin tummia tömähdyksiä (bassorumpu), kun kävelee lattialla.
Onko tämä yleistä ryömintätilallisissa taloissa? Voiko valitsemamme lattian tasoitus vaikuttaa tähän?
Meillä on vuonna 1985 rakennettu talo, jossa on ryömintätila. Olemme käytännössä remontoineet koko talon. Lattialämmityksen asentamisen yhteydessä tasoitimme suuren osan pohjakerroksen lattiasta. Nyt koemme, että lattia on kuin rumpu. Kun kävelee lattialla, se värähtelee ja esimerkiksi kaapissa olevat lasit rätisevät. Huomaan myös, että on kuin tummia tömähdyksiä (bassorumpu), kun kävelee lattialla.
Onko tämä yleistä ryömintätilallisissa taloissa? Voiko valitsemamme lattian tasoitus vaikuttaa tähän?
R
RalleB
Talon omistaja
· Jönköpings län
· 1 167 viestiä
RalleB
Talon omistaja
- Jönköpings län
- 1 167 viestiä
Valitettavasti vaikuttaa siltä, että epäilysi tasoitteesta on oikea.
Vaikuttaa siltä, että lattia on nyt liian jäykkä ja pienet liikkeet, jotka aiemmin vaimentuivat palkkien avulla, muuttuvat, kuten sanot, rummuksi.
Meillä oli ennen ryömintätila ja totta kai joskus lasit saattoivat helistä, kun lapset juoksivat ympäriinsä ja hyppivät. Ainoastaan puupalkisto.
Mutta ei todellakaan normaalisti kävellessä.
Pesukone, jossa oli hieman liikaa pyykkiä, saattoi myös saada värinät leviämään keittiökaappeihin.
Vaikuttaa siltä, että lattia on nyt liian jäykkä ja pienet liikkeet, jotka aiemmin vaimentuivat palkkien avulla, muuttuvat, kuten sanot, rummuksi.
Meillä oli ennen ryömintätila ja totta kai joskus lasit saattoivat helistä, kun lapset juoksivat ympäriinsä ja hyppivät. Ainoastaan puupalkisto.
Mutta ei todellakaan normaalisti kävellessä.
Pesukone, jossa oli hieman liikaa pyykkiä, saattoi myös saada värinät leviämään keittiökaappeihin.
Talon omistaja
· Klagshamn
· 109 viestiä
Kuvittelin, että se paranee, kun tasoitimme lattian - parempi vakaus = vähemmän tärinää - mutta nyt tajuan, että sillä saattoi olla päinvastainen vaikutus...R RalleB sanoi:Kuulostaa valitettavasti siltä, että epäilyksesi tasoitteen suhteen on oikea.
Kuulostaa siltä, että lattia on nyt liian jäykkä ja pienet liikkeet, jotka aiemmin vaimenivat palkkien avulla, kuulostavat nyt, kuten sanot, rummulta.
Ennen oli ryömintätila ja joskus lasit saattoivat vähän helistä, kun lapset juoksivat ympäriinsä ja hyppivät. Pelkkä puurakenteinen lattia.
Mutta ei todellakaan, kun käveli normaalisti.
Pyykinpesukone, jossa oli vähän liikaa tavaraa, saattoi myös aiheuttaa tärinöitä, jotka välittyivät keittiökaappeihin.
Kysymys onkin, onko jollain ideaa, mitä voisi tehdä asialle?
Klikkaa tästä vastataksesi