Hei!

Aion asentaa muutaman hyllyn seinälle (kovabetoni). Ne painavat 15,5 kg kappaleelta ja mitat ovat 120x40x38 cm. Ne kiinnitetään ruuvaamalla kiinnike seinään, johon hyllyt ripustetaan. Tähän mennessä olen kiinnittänyt kiinnikkeet neljällä ruuvilla per kiinnike. Olen porannut 5mm reiät ja käyttänyt 5x25mm tulppia. Olen käyttänyt 4x40 mm ruuveja (sekä tulpit että ruuvit tästä Skruv-/pluggsats 260 delar | HARD HEAD (jula.se)).

Riittäisiköhän se? Olen todella noviisi tällä alueella. Tarvitsenko suurempia reikiä, vai lisää? Hylly painaa siis 15,5kg ja haluan silti, että se kestää kirjojen, koriste-esineiden jne. säilytyksen.

Kiitos etukäteen!
 
EHH EHH sanoi:
Hei!

Aion asentaa muutamia hyllyjä seinälle (kovabetoni). Ne painavat 15,5 kg kappale ja niiden mitat ovat 120x40x38 cm. Ne asennetaan kiinnittämällä seinään kiinnike, johon hyllyt ripustetaan. Tähän mennessä olen kiinnittänyt kiinnikkeet 4:llä ruuvilla per kiinnike. Olen porannut 5mm reiät ja käyttänyt 5x25mm proppuja. Olen käyttänyt 4x40 mm ruuveja (sekä proput että ruuvit ovat tästä Skruv-/pluggsats 260 delar | HARD HEAD (jula.se)).

Luuletteko, että se riittää? Olen todella vasta-alkaja tällä alueella. Pitääkö minun tehdä suurempia reikiä tai lisää? Hylly painaa siis 15,5 kg ja haluan silti, että se kestää kirjoja, koriste-esineitä jne.

Kiitos etukäteen!
Näyttää todella heikolta 25 mm kanssa. Laittaisin nylonpropun, joka on noin 8x60 mm propun, kun taivutus on kiinnikkeessä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.