Hei!
Aion asentaa muutamia hyllyjä seinälle (kovabetoni). Ne painavat 15,5 kg kappale ja niiden mitat ovat 120x40x38 cm. Ne asennetaan kiinnittämällä seinään kiinnike, johon hyllyt ripustetaan. Tähän mennessä olen kiinnittänyt kiinnikkeet 4:llä ruuvilla per kiinnike. Olen porannut 5mm reiät ja käyttänyt 5x25mm proppuja. Olen käyttänyt 4x40 mm ruuveja (sekä proput että ruuvit ovat tästä Skruv-/pluggsats 260 delar | HARD HEAD (jula.se)).
Luuletteko, että se riittää? Olen todella vasta-alkaja tällä alueella. Pitääkö minun tehdä suurempia reikiä tai lisää? Hylly painaa siis 15,5 kg ja haluan silti, että se kestää kirjoja, koriste-esineitä jne.
Kiitos etukäteen!