30 731 lukukertaa ·
30 vastausta
31k lukukertaa
30 vastausta
Ruuvit harvalaudoitukseen
Sivu 1 / 3
hei
Aion asentaa kaksi kerrosta harvalautaa sisäkattoon ja omistan ruuvivääntimen, joten ajattelin kiinnittää harvalaudat ruuveilla naulaamisen sijaan, jotta työ olisi hieman helpompaa. En kuitenkaan löydä missään nauhalla olevia puuruuveja, tietääkö joku onko niitä saatavilla tai voiko käyttää samalla tavalla kipsilevy- tai OSB-levyruuveja?
Aion asentaa kaksi kerrosta harvalautaa sisäkattoon ja omistan ruuvivääntimen, joten ajattelin kiinnittää harvalaudat ruuveilla naulaamisen sijaan, jotta työ olisi hieman helpompaa. En kuitenkaan löydä missään nauhalla olevia puuruuveja, tietääkö joku onko niitä saatavilla tai voiko käyttää samalla tavalla kipsilevy- tai OSB-levyruuveja?
Remontoija
· Kalmar län
· 2 600 viestiä
Olin ajanut spånskiveskruv, se on saatavilla nauhana.
Remontoija
· Kalmar län
· 2 600 viestiä
Remontoija
· Kalmar län
· 2 600 viestiä
Kyllä, se on totta. Olen pystynyt ruuvaamaan kaksoisruuvin cc600:lla. Jos se on pidempi, olen samaa mieltä siitä, että se saattaa olla alakanttiin.
Käytin 55mm rihlatut terassiruuvit Byggmaxista. En ole vielä pudonnut...
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 014 viestiä
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 014 viestiä
Peukalosääntö ruuviliitoksille on, että ruuvin pituuden tulisi olla kaksinkertainen kiinnitettävään kappaleeseen nähden. Joten 60 mm ruuvi 28 mm leveälle glesille on kohtuullinen.R RoBo sanoi:
Remontoija
· Kalmar län
· 2 600 viestiä
Ok kohtuullinen riippuen ruuvista. Paljon eroa siinä, miten kierteet ovat muotoiltu. Monissa ruuveissa ei ole paljon vetoa kärjessä. Ei mielestäni kannata ottaa riskiä.S sinuslinus sanoi:
Missä tahansa paikassa kiinnitetään harvalauta 28x70 olemassa olevaan betonikattoon CC1200mm, jotta voidaan sitten laittaa harvalauta "toiseen suuntaan" CC 300mm. Toista harvalautakerrosta ei voida kiinnittää pidemmällä ruuvilla kuin 56mm. Oikeasti, ajattele vähän, voit periaatteessa roikkua ruuvissa ja laitat kaksi ruuvia per "kiinnityskohta".
Kiitos kaikista vastauksista! Uskon myös, että se riittää hyvin! Kattotuolit ovat sijaittuneet 600 mm välein. Laitan ensimmäisen kerroksen harvan 600 mm välein ja toisen 300 mm välein. Ruuviautomaatti kestää maksimissaan 57 mm, joten 55 mm riittää varmasti hyvinZ zsimpey sanoi:
Itse laittaisin muutaman euron enemmän parempiin ja pidempiin ruuveihin, mielestäni terassiruuvit ovat aivan liian ohuita harvaan.Oskerien sanoi: