Hei,

Olen tekemässä vanhan 30-luvun sisäoven maalausta.

Ruuvit, jotka pitävät kiinni lukkolevyä (luulen että se on nimi, levy kahvan ja lukon ympärillä), eivät pysy kunnolla paikallaan rei'issään. Reikien koko on alkanut kasvaa liian suureksi. Tilannetta hankaloittaa se, että puuta on melko vähän ennen kuin ruuvit yltävät lukitusmekanismiin, joten joku on asentanut katkaistuja ruuveja.

Aiemmassa ovessa, jossa minulla oli sama ongelma, ratkaisin sen asettamalla tulitikkuja reikään ennen ruuvaamista. Se parani mutta ei täysin. Tietääkö kukaan, onko olemassa jotain sopivaa täyteainetta, jota voisi laittaa reikiin ja sitten ruuvata?

Poista mekanismen ja aseta tavallista muovikalvoa tai vastaavaa sisäpuolelle. Laita sitten puupalikka tai jokin muu sopiva sinne niin, että kalvo painautuu reikää vasten.

Ota sitten plastic padding tai jokin tavallinen kaksikomponenttinen epoksimassa ja täytä reiät kokonaan.

Poraa sitten sopivat reiät ja kierre näitä. Nyt sinulla on loistava kiinnitys ruuveillesi. Jos kiinnittäminen on todella hankalaa, tee rei'istä hieman kartiomaisia ja soikeita kapeampi osa ulospäin. Jos pakkeli irtoaa, ruuvi pitää sen paikallaan samalla kun pakkeli kiinnittää kahvan puuhun.

Kiitos, sitä täytyy kokeilla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.