Minun piti laittaa hylly paikoilleen tässä eräänä päivänä ja kun kiristin ruuvin ruuvinvääntimellä, koko ruuvin pää irtosi. Loppuosa ruuvista on yhä kokonaan tulpan sisällä... Onko kenelläkään ideaa, miten saisin sen pois? Olen yrittänyt vääntää ruuvia ulos pihdeillä, joissa on kapeammat varret, mutta se ei liiku yhtään.

• Ruuvin pää katkenneena seinään, jäljellä oleva ruuvi muovitulpassa kiinni.
Minkälainen seinä se on?
Riippuen seinätyypistä, voi olla mahdollista lyödä se sisään talttapäällä ja sitten laittaa isompi proppu ja isompi ruuvi.

H hubbe87 sanoi:
Minun piti asentaa hylly jokin aika sitten ja kun kiristän ruuvia ruuvinvääntimellä, koko ruuvinpää irtoaa. Loput ruuvista on edelleen kokonaan kiinni tulpassa... Onko kellään ideoita, miten saisin sen ulos? Olin yrittänyt kiertää ruuvin ulos pihdeillä, joissa on ohuempi varsi, mutta se ei liiku ollenkaan.
Mikä materiaali seinässä on?

/Kerrostalo

Se on betonia, tai kevytbetonia ehkä, asunnon ulkoseinä.

H hubbe87 sanoi:
Minun piti asentaa hylly tässä eräänä päivänä ja kun aloin kiristämään ruuvia ruuvinvääntimellä, koko ruuvin pää irtosi. Loput ruuvista on edelleen kokonaan sisällä tulpassa... Onko kenelläkään ideaa kuinka saisin sen ulos? Yritin kiertää ruuvia ulos pihdeillä, mutta se ei liikahda.
Luultavasti poraisin sen ulos tai ehkä kuumuttaisin polttimella ja sulattaisin muovin. Varmaan on olemassa helpompiakin tapoja :)

Olin siirtänyt hyllyä hieman sivulle ja tehnyt uusia reikiä. Jos vanhat reiät näkyvät, ota ruuvi ja napauta sitä hieman seinään, sitten tasoita ja maalaa.

Pihtipihdit

M Mansson84 sanoi:
Olisin siirtänyt hyllyn hieman sivulle ja tehnyt uudet reiät. Jos vanhat reiät näkyvät, ota ruuvi ja naulaa vanha vähän sisään seinään, sitten tasoita ja maalaa
Joo, luulen melkein että se on helpoin vaihtoehto... se on oikeastaan yöpöytä/hylly, ja ongelma on, että asetin ensimmäisen hyllyn sängyn toiselle puolelle ennen sitä, joten jos siirrän tätä vähän, siitä ei tule symmetristä. Mutta kai on vain elettävä sen kanssa :)

plåtrickard plåtrickard sanoi:
Spetstång
Kokeilin sitä, mutta ei valitettavasti onnistunut irrottaa sitä.

Mikä plugi se on? Näyttää siltä, että ruuvi on liian suuri plugille ja ehkä menee liian tiukalle ja siksi se katkesi.........

H hubbe87 sanoi:
Kokeilin sitä, mutta valitettavasti en saanut irti sitä.
Jos se on vedetty niin tiukalle, että se meni poikki, pihdit eivät luultavasti saa tarpeeksi otetta irrottaakseen sen. Mahdollisesti jos suihkuttaa hieman 5-56 vähentääksesi kitkaa tulppaan nähden.

Voiko hyllyyn tehdä uuden kiinnitysreiän saadaksesi sen haluamaasi paikkaan?

/Höghus

Ota hieno pora ja poraa pois niin paljon kuin mahdollista plugista ja vedä/kieritä sitten ulos ruuvi sopivalla pihdillä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.