Hei
Olen tekemässä laajennusta talooni ja ostin kuten tavallista kasan nauloja, 3", 4", 5".
Mutta kirvesmies suositteli ruuveja. Ja voin sanoa, että se on paras päätös, jonka olen tehnyt, helpompaa työskennellä ja käytännöllisempiä en ole kokenut. En näe mitään etua nauloilla tänä päivänä, ainoastaan käytimme niitä kattolautoihin. Joten kaikille, jotka harkitsevat vasaran nostamista, miettikää ruuvinväännintä, sillä on niin monia etuja:
- Voidaan periaatteessa kiinnittää kaikissa mahdottomissa kulmissa
- Se käy nopeasti, ja jos tekee virheen, voi vain ottaa pois ja ruuvata uudelleen
- On helpompi saada puutavara tarkasti kohdalleen
- Tulee kestävämpi
- Voi työskennellä helpommin yksin
- Saat paremman pidon päätypuihin

Haitat:
- Jonkin verran korkeampi hinta
- Käyttämäni ruuvit ovat melko vaikeasti sahattavia.

Löysin ruuvin, joka oli loistava (torx) eri kokoisina (70x6, 100x5, 120x6, 145x6 mm.m), jotka korvasivat kaikki suunnittelemani naulat. Ruuvit maksoivat talolle yhteensä noin 7000:- mutta se oli jokaisen kruunun arvoinen.

Olen rakentanut laitureita monia vuosia, jotka on otettava syksyllä ylös ja olen käyttänyt silloin ruuveja, mutta olen aina ollut tyytymätön, kun ne ovat ruostuneet, hapettuneet tai menneet poikki. Mutta nyt löytämäni ruuvit ovat loistavia, täysin eri luokassa.

Tämän kirjoituksen tarkoitukseni on antaa vinkki käyttää ruuveja rakennuksessa naulojen sijaan. Olen todella tyytyväinen, jos se kiinnostaa, voin myös mainita merkin, mutta en ole varma onko se sallittua.

Vielä yksi haittapuoli? Aika (verrattuna naulapyssyyn)? Vertaa aikaa 70 mm ruuvin kiristämiseen (joka lienee vähimmäismitta, jos on kiinnitettävä 45-lista johonkin) ja 90 mm naulan ampumiseen naulapyssyllä.

Kun kiinnittää ulkopuolisen koolauksen (ennen julkisivua), niittokone on todella hauska. Mutta jos käyttää 120x6 ruuveja ja hyvää ruuvinväännintä, aikaero ei ole niin merkittävä, kun ottaa uuden huomioon ikkunat ym. Puhun pienistä omakotitaloista, en rivitaloista. En enää nykyään käyttäisi naulapyssyä ennen vasaraa ja nauloja pienemmissä projekteissa (ehkä raakapontti). Tietysti, jos on ammattilainen, se perustelee...

pbengtsson sanoi:
Hei
Löysin ruuvin, joka oli kanon (torx) eri kokoisina (70x6, 100x5, 120x6, 145x6 jne.), joka korvasi kaikki ne naulat, joita olin ajatellut käyttää. Ruuvi maksoi yhteensä taloon noin 7000:-, mutta se oli jokaisen kruunun arvoinen.

Joten tämän viestin tarkoitus on vinkata, että kannattaa käyttää ruuvia rakentamisessa naulan sijaan. Olen todella tyytyväinen, jos se on kiinnostavaa, voin myös mainita valmistajan, mutta en ole varma onko se sallittua.
Luonnollisesti sinun pitäisi kertoa, mikä ruuvi teki sinut niin tyytyväiseksi!

P
Kyllä, vasaraa käytetään nykyään enimmäkseen asioiden säätämiseen. Naulapyssyt ja ruuvit hallitsevat ehdottomasti. Käytän eniten Essve's Cutter-ruuveja, jotka toimivat erinomaisesti. Itseporautuvat, urat pään alla ja torx-kärki. Muista vain käyttää nylon-tulppia, eikä niitä keltaisia/punaisia/sinisiä/ruskeita muovitulppia, kun asioita ruuvataan betoniin ym.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.