Olen asentanut liukuovia, joissa on teräspalkki ylämateriaalina. Yritän nyt asentaa 18 mm puulistan teräspalkkia vasten. Käytän ruuveja (4.8 x 32 mm) kuvan mukaan alla, olen esiporannut palkin 4 mm ja myös esiporannut puuta puoliväliin 10 mm, koska haluan piilottaa mutterin. En pääse mihinkään. Useimmiten ruuvi työntää puuta ulos.
Näin YouTubessa, että joku suoritti täsmälleen saman tehtävän, mutta ruuveilla, jotka näyttivät tältä:
Väärät ruuvit vai teenkö jotain väärin? Käytän ruuvinväännintä alhaisella nopeudella ja suurella voimalla.
Olen asentanut liukuovia, joissa on teräspalkki ylimmäisenä. Yritän nyt asentaa 18mm puusmygiä teräspalkkiin. Käytän ruuveja (4.8 x 32mm) alla olevan kuvan mukaan, olen esiporannut palkin 4mm ja myös esiporannut puun puoliväliin 10mm peittääkseni mutterin. En pääse eteenpäin. Useimmiten ruuvi työntää puun ulos.
[kuva]
Katsoin YouTubesta, että joku teki täysin saman asian, mutta tällaisilla ruuveilla:
[kuva]
Väärät ruuvit vai teenkö jotain väärin? Käytä ruuviväännintä matalalla nopeudella ja suurella voimalla.
Poraa 4 mm reikä palkkiin, niin sen pitäisi onnistua.
Hän on jo esiporannut 10 mm poranterällä. Ruuvin koko on 4.8mm 🤦🤦
Kyllä, mutta vain puoliksi ja se on siksi, että koko ruuvin kanta mahtuu, jos olen ymmärtänyt alkuperäisen julkaisijan oikein.
Tarkoitan puun jäljellä olevaa osaa.
Jos kyseessä on palkki eikä vain ohut pelti/rauta, niin on väärä ruuvi. Kyllä, itseporaava kärki, mutta tuskin 6 mm paksulle aineelle teräspalkkiin. Käytä m-kierteistä ruuvia lukkomutterilla sen sijaan.
Onko sinulla tosissaan ei mitään hajua, vai oletko vain todella tietämätön? Miksi luulet, että ruuveissa on poranterä? 🤦
Oikeasti mies. Tämä alkaa olla todella naurettavaa nyt.
Olen ruuvannut tarpeeksi metallijulkisivuja ja telineitä palkkeihin ja pylväisiin, joten ...
Ja aivan kaikki, jotka ovat ruuvanneet metalliin tai palkkiin eivätkä kulje pää käsivarren alla vaan käyttävät sitä, tietävät, että et voi oikein ruuvata 6 mm palkkia sellaisella suuremmalla tarkkuudella tai menestyksellä.
Tiedät todella paljon... muutama viesti sitten et edes ymmärtänyt, miksi puu veti ja viittasit siihen, että se oli jo porattu 10 mm. On olemassa rakentamiskokoisia ruuveja/siipiruuveja, joissa on sisäänrakennettu jyrsin vapaastoimituksen jyrsintään, varmasti huomaat, että se ruuvi, johon TS viittaa, ei ole sellainen.
Rakennus/siipiruuveilla, joilla on huomattavasti enemmän porauskapasiteettia, on yleensä määritelty tyypillisesti noin 4 mm teräkseen, joskus voi porata 1 mm lisää ennen kuin kärki sulaa. Ruuvi, jota TS käyttää, kutsutaan yleensä asennusruuviksi ja sillä on aivan eri hinta, aivan eri kovuuden käsittely ja metallikapasiteetti noin 0,8-2 mm.