2 839 lukukertaa ·
6 vastausta
3k lukukertaa
6 vastausta
Ruotsin ovi ASSA Evo (?) heiluu.
Hei!
Meillä oli pari vuotta sitten käytössä ruotsalainen ovi, joka oli poistomyynnissä, kun paikallinen rakennusliike sulki ovensa. Oven mukana tuli "tavallinen" Assa-lukko, eli ei mitään hienoa hakalukkojen tai vastaavien kanssa, vaan yksinkertainen lukko, jonka uskon olevan nimeltään Evo (ilman mitään numeroita perässä).
Saranat tarjoavat miljoona säätömahdollisuutta, ja nyt kun olen vihdoin onnistunut säätämään sen siten, että se ei juutu mihinkään, se osoittautuu yhtäkkiä löysäksi. Voi periaatteessa sanoa, että lukkokotelo on liian kaukana suhteen lukkopeltiin.
Onko tähän jotain tapaa korjata? Tämän oireena on, että ovi kolahtaa tuulessa ja se tiivistää huonosti, joten aula lattialla vetää kylmää. Luultavasti se myös kuluttaa enemmän energiaa.
Meillä oli pari vuotta sitten käytössä ruotsalainen ovi, joka oli poistomyynnissä, kun paikallinen rakennusliike sulki ovensa. Oven mukana tuli "tavallinen" Assa-lukko, eli ei mitään hienoa hakalukkojen tai vastaavien kanssa, vaan yksinkertainen lukko, jonka uskon olevan nimeltään Evo (ilman mitään numeroita perässä).
Saranat tarjoavat miljoona säätömahdollisuutta, ja nyt kun olen vihdoin onnistunut säätämään sen siten, että se ei juutu mihinkään, se osoittautuu yhtäkkiä löysäksi. Voi periaatteessa sanoa, että lukkokotelo on liian kaukana suhteen lukkopeltiin.
Onko tähän jotain tapaa korjata? Tämän oireena on, että ovi kolahtaa tuulessa ja se tiivistää huonosti, joten aula lattialla vetää kylmää. Luultavasti se myös kuluttaa enemmän energiaa.
Talon omistaja
· Eldsberga
· 112 viestiä
Joo, se pitää paikkansa! Minulla on itselläni samanlainen lukko ja oli sama ongelma löystymisen kanssa. Otat ruuvimeisselin ja taivutat bläkit/kiskot säätökohdalta.cheetah1 sanoi:
Lisäksi laitoin huonekalutassun lukkolevyyn estämään pamahdusta, kun ovi on lukittu ja vetää ovea.
Klikkaa tästä vastataksesi

