C
Hei!
Meillä oli pari vuotta sitten käytössä ruotsalainen ovi, joka oli poistomyynnissä, kun paikallinen rakennusliike sulki ovensa. Oven mukana tuli "tavallinen" Assa-lukko, eli ei mitään hienoa hakalukkojen tai vastaavien kanssa, vaan yksinkertainen lukko, jonka uskon olevan nimeltään Evo (ilman mitään numeroita perässä).

Saranat tarjoavat miljoona säätömahdollisuutta, ja nyt kun olen vihdoin onnistunut säätämään sen siten, että se ei juutu mihinkään, se osoittautuu yhtäkkiä löysäksi. Voi periaatteessa sanoa, että lukkokotelo on liian kaukana suhteen lukkopeltiin.

Onko tähän jotain tapaa korjata? Tämän oireena on, että ovi kolahtaa tuulessa ja se tiivistää huonosti, joten aula lattialla vetää kylmää. Luultavasti se myös kuluttaa enemmän energiaa.

Eikö sinulla ole säätöä låsblecket:ille? Kaksi ruuvia on yleensä, joilla säädetään "painetta".

C
Siellä on kaksi ruuvia, joita voi kiertää sisään ja ulos, mutta en ole onnistunut selvittämään, mitä niiden on tarkoitus tehdä, niitä voi kiertää ilman vaikutusta.

• Kaksi ruuvia metallilevyn ollessa oven karmissa; niiden tarkoitus epäselvä.
Nuo ruuvit ovat varmaan vain vaikeuttamaan oven murtoa? Eli ne ruuvataan sisään, kunnes tulee tiukkaa.

C
Aha, niinkö.

Lukkolevyssä on kaksi läppää, joita voisi vähän taivuttaa. Onko tarkoitus tehdä niin? Tuntuu vähän epävarmalta ehkä...

cheetah1 sanoi:
Aha, niinpä.

Lukkolevyssä on kuin kaksi läpyskää, joita voisi vähän taivuttaa. Onko niin, että se on tarkoitus tehdä? Tuntuu ehkä vähän epäilyttävältä...
Joo, se pitää paikkansa! Minulla on itselläni samanlainen lukko ja oli sama ongelma löystymisen kanssa. Otat ruuvimeisselin ja taivutat bläkit/kiskot säätökohdalta.

Lisäksi laitoin huonekalutassun lukkolevyyn estämään pamahdusta, kun ovi on lukittu ja vetää ovea.

C
No niin, sitten minun on kokeiltava sitä. Eteisessä lattia muuttuu jääkylmäksi -> ei mukavaa, kun vanhempani, joiden makuuhuone on vieressä, menevät yöllä vessaan (vessa on aivan ulko-oven vieressä).

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.