Hei!

Aion yrittää kiinnittää 40-tuumaisen televisioni seinään, mutta olen hieman epävarma, miten ruuvaaminen tulisi tehdä. Televisio painaa 8 kg ja seinäkiinnike noin 2-3 kg. Olen todella tietämätön tästä, joten haluan olla erityisen varma ennen kuin aloitan.

Vähän tietoa

* Seinä on kipsilevyä
* Takana on puurunkoja
* Kipsin syvyys on noin 31 mm (erittäin epävarma mittaus), luulen että takana on kaksi kipsilevyä

Aion asentaa http://www.elgiganten.se/product/lj.../arkitect-vrid-och-tiltbart-vaggfaste-till-tv

Olen ladannut kuvan mukana tulevasta ohjeesta ja ruuveista, joita ohje suosittelee käytettävän. Kuvassa olevat ruuvit ovat noin 6 cm pitkiä.

Miten minun kannattaisi edetä poraamisen kanssa? Pitäisikö minun vain porata kiinnitysrungon mukana tulevat ruuvit suoraan kipsiin vai kannattaisiko esiporata ensin ja sitten kiinnittää ruuvit puurunkoihin ilman mitään väliin?

Olen aiemmin tehnyt reiän seinään ja kummallista oli se, että siitä imaisi ilmaa huoneesta (!), ei ole aavistustakaan, mitä seinän takana on, mutta haluaisin mielelläni koko ratkaisun olevan "ilmanpitävä" niin sanotusti.

TV-seinätelineen asennusohjeet, mukana piirroksia ruuveista ja seinätyypeistä, joissa teline voidaan kiinnittää. Piirros esittää asennusvaiheita. Muovipussi sisältää seinäkiinnitystarvikkeita; ruuvitulppia ja kolme metallialuslevyä, etualalla neljä kuusiokoloruuveja valkealla taustalla.

Viimeksi muokattu:
A
Tiedätkö, että ruuvit tulevat sääntönä? Siinä tapauksessa sinun tulee käyttää puuruuvia, joka on tarpeeksi pitkä ulottuakseen osittain sisään sääntöön, koska ensimmäiset 26 mm eivät kannattele ollenkaan, sillä ne menevät vain kipsilevyn läpi.

Jos et osu sääntöihin, sinun pitää ostaa mollypluggia kaksinkertaiseen kipsiin.

Koska kiinnike on ulosvedettävä tyyppi eli TV roikkuu hieman seinästä ulkona, yläruuveihin tulee melko suuri kuormitus, joten varmista, että ne kiinnittyvät kunnolla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.