Hei

Aion ripustaa 20 kg painavan peilin kipsiseinälle. Minulla on tämä setti:

Pitäisikö minun käyttää 4x32 mm vai 5x52 mm? Minkä kokoisen poranterän minun tulisi käyttää?

Ystävällisin terveisin,

Peter
Pakkaus, jossa on punamustat pihdit ja 60 metallikiinnikettä. Setti sopii ripustamiseen esimerkiksi kipsiseinälle.

Ruuvipakkauksen etiketti, jossa lukee: 50 kpl 4 x 32 mm ja 10 kpl 5 x 52 mm, käyttäjä kysyy koon ja poraussyvyyden valintaa.

Sinun tulee käyttää molly pulttia, joka on tehty seinän levyn paksuuden mukaan, jotta materiaali puristuu kunnolla takaosaa vasten.

AndersS sanoi:
Sinun tulisi käyttää mollya, joka on valmistettu sinulla olevan seinän levyyn sopivalle paksuudelle, jotta materiaali puristuu oikein taustaa vasten.
Miten tarkistan levyn paksuuden? Mille paksuudelle 4x32 mm resp 5x52 mm on tehty?

Molemmat ovat yksöiskipsille, jos sinulla on kaksoiskipsi, on toinen malli pidemmällä kaulalla.

Miten tarkistan, onko minulla yksinkertainen kipsi?

Näet senhän, kun poraat.

Ok, pitäisikö minun käyttää 4x32 tai 5x52 mm 20 kg peiliin?

4x32 pitäisi yksinkertaisen googlauksen mukaan kestää 18 kg kappaleelta, ja porataan 8mm poralla.
Joten jos tarvitset kaksi mollyä, riittää 4.

Mutta merkin huomioon ottaen olisin ottanut kaksi kpl 5x52, se porataan 10mm poralla, pitäisi kestää 2x35 kiloa.

Lexington sanoi:
4x32:n pitäisi yksinkertaisen googlauksen mukaan kestää 18 kg kappale, ja porataan 8mm poralla. Joten jos tarvitset kaksi mollypluggia, riittää 4:n.

Mutta merkin huomioon ottaen olisin käyttänyt kahta 5x52, porataan 10mm poralla, pitäisi kestää 2x35 kiloa.
Fishersin taulukon mukaan mollyplugin mitalla ei ole merkitystä kiinnityksessä kipsilevyyn. 20 kg turvallisuuskerroin 3 kertoo heillä 12,5mm kipsissä.

Peter2400 sanoi:
Fishers taulukon mukaan mollypluggen mitat eivät vaikuta liitoksen kiinnitykseen kipsilevyssä.
20 kg turvatekijällä 3 he mainitsevat 12,5 mm kipsissä.
Otin vain tiedon internetistä henkilöltä, joka on lukenut pakkauksensa, täytyy myöntää, että en ymmärrä merkitystä "20 kg turvatekijällä 3 he mainitsevat 12,5 mm kipsissä" :D

Mutta joka tapauksessa, kaksi valinnaista mollyplugia pitäisi riittää.
Tarkista kuitenkin ensin, onko kyseessä yksöis- vai kaksinkertainen kipsilevy ennen kuin ruuvit aloitat.

Mutta jos yksi femma kestää 35 kg, miksi tarvitaan kaksi Molly 20 kg painavalle peilille?

No, siihen voi olla monia eri syitä. Alla oleva kiinnike on esimerkiksi vaikea ripustaa suoraan ilman kahta ruuvia.

Metallinen seinäkiinnike, jossa on kaksi reiällistä paikkaa ruuveille.

Totta kai

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.