4 821 lukukertaa ·
10 vastausta
5k lukukertaa
10 vastausta
Ripustaa korkeakaappi seinälle 2 ruuvilla?
Hei! Olen laittamassa uudelleen pesutupaa ja haluan nyt ripustaa korkean kaappini seinälle ja mietin, kestääkö se?
Kaappi painaa 25kg ja on 2m korkea (metod Ikea)
Talo on rakennettu 2017 ja siinä on joko osb- tai vanerilevy taustalla. Kestävätkö 2 ruuvia?
terveisin zani
Kaappi painaa 25kg ja on 2m korkea (metod Ikea)
Talo on rakennettu 2017 ja siinä on joko osb- tai vanerilevy taustalla. Kestävätkö 2 ruuvia?
terveisin zani
2 ruuvi tuntuu liian heikolta. Laita esimerkiksi 30x30 mm lista kaapin sisälle yläosaan ja kiinnitä se ylhäältä ja poraa 3 kpl 5 mm reikää ja kiinnitä seinään, jolloin saat 5 kiinnityspistettä.
Esiporaa mielellään 2 mm poralla kohdasta, johon ruuvi menee, jotta taustalevy ei halkene ja ruuvi pitää hyvin. Kiristä, kunnes tuntuu tiukalta, mutta ei liikaa.
Esiporaa mielellään 2 mm poralla kohdasta, johon ruuvi menee, jotta taustalevy ei halkene ja ruuvi pitää hyvin. Kiristä, kunnes tuntuu tiukalta, mutta ei liikaa.
Pitäisikö kaapissa olla mitään jalkoja? Jos ei, niin luulen, ettei ongelma ole ruuveissa tai seinässä, vaan itse kaapissa. Jos alat lastata tavaroita, luulen, että kaappi menee rikki, jos sillä ei ole tukea alapuolella.
Kiitos avusta, mutta onko se tarpeen vaikka ne ovat metallikiinnikkeet (liitän kuvan)J jonaserik sanoi:2 ruuvi mielestäni on liian ohut. Laita lista esim. 30X30 mm kaapin sisälle ylimpään osaan ja ruuvaa se ylhäältä ja poraa 3 kpl 5 mm reikiä ja ruuvaa seinään kiinni, niin on 5 kiinnitystä.
Edit poraa mielellään etukäteen 2 mm poralla sinne, mihin ruuvi menee, jotta taustalevy ei halkeile ja ruuvi puree hyvin, kiristä kunnes tuntuu tiukalta, mutta älä käytä liikaa voimaa.
Ajattelin jättää jalat pois, jotta robotti-imuri pääsee helposti alle. Mutta jos jalat pitävät kaapin menemättä rikki, ehkä minun pitää harkita uudestaan. Kiitos vastauksesta.M mlkjhr sanoi:
Lista alapuolella seinää vasten, joka helpottaa, auttaa paljon, mutta etureunassa saattaa silti olla ongelmaa.Z zaniii sanoi:
Jos asetat seinälle kaapin alle 45x45-listan, kiinnitä se 5 hieman vahvemmalla ruuvilla seinään (poraa esireikä, jonka halkaisija on ruuvin ytimen kokoinen) ja poraa listaan ruuvin paksuinen reikä. Tällöin kaappi seisoo sen päällä ja kantaa 95 % kuormasta. Ylemmät kiinnikkeet estävät sen putoamisen alaspäin ja ulospäin.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Kan man ställa element på golvet, inte hänga på väggen?
Värme allmänt -
Var kan man köpa stora metallklämmor för att hänga en matta på väggen?
Inredning -
Laga hängande torkställ som börjat släppa från väggen.
Badrum -
Kaksoiskipsilevyt seinässä ilman ilmarakoa? Aion ripustaa peilin molly-tulpan kanssa
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Hänga gym redskap på väggen, tips?
Utbyggnad och tillbyggnad