Aion laittaa uuden paneloinnin vanhaan vinokattoon puupaneelilla. (Moelvens sisäpaneelit käytössä muuten)
Ajattelin käyttää 45x45 rimoja.
Vinokattoon on nyt asennettu ponttilautoja 3 mm levyn alla, joka peittää vinokaton.
Ajattelin asentaa rimat c/c 60. Mahdollinen ongelma on, että en usko osuvani kattorimoihin, jos asennan c/c 60.
Pysyykö se, jos asennan rimat suunnitellusti, toisin sanoen pelkästään ponttilautoihin, jotka puolestaan on kiinnitetty rimoihin? Koska levyt ovat ponttilautojen päällä, ei rimoja ole täysin helppo löytää.
Olen joitakin onnistunut löytämään ja merkitsemään, mutta en kaikkia.
Pitäisikö kiinnittää johonkin kattorimaan ja jättää c/c-mitat huomiotta? Tulee mitä tulee siinä tapauksessa?

Miten te tekisitte? Mikä on tavallista?
Talo on 40-luvulta ja ottaen huomioon, kuinka kattoviintuvan seinä (jonka poistimme) oli kiinnitetty, veikkaan, että vinokaton ponttilaudat ovat kiinnitetty tukevilla nauloilla.

Olen aloittanut rimotuksen, mutta tulin hieman epävarmaksi ja ajattelin kysyä täällä ennen kuin jatkan.
Kuinka monta ruuvia olisi hyvä kiinnittää uusiin rimoihin, jotta se pysyy paikoillaan?
Vinokaton pituus on 195 cm.

Kiitos etukäteen.

• Vanha snedtak, 45x45 runkopuu, peitetty 3mm kovalevyllä. Alkaa uusi runkoprojekti, spontatut laudat näkyvissä. Kysymys kiinnityksestä ja c/c-mitasta.
E eddiw sanoi:
Aion rakentaa vanhan vinon katon ja asentaa puupaneelin tilalle. (Moelvens sisäpaneeli on muuten kyseessä)
Koolinkina käytän 45x45.
Nykyisessä vinossa katossa on ponttilaudat, joiden alla on 3 mm levy, joka peittää vinon katon.
Ajattelin laittaa koolingin c/c 60. Mahdollinen ongelma on, että en usko osuvani
kattopalkkeihin, jos teen koolingin c/c 60.
Kestääkö se, jos asennan koolingin suunnitellusti, eli vain ponttilautoihin, jotka puolestaan ovat kiinni palkkeihin? Koska levy on ponttilautojen päällä, ei kattopalkkien löytäminen ole täysin yksinkertaista.
Joitakin olen onnistunut löytämään ja merkitsemään, mutta en kaikkia.
Pitäisikö kiinnittää jonkin kattopalkin kohdalle ja unohtaa c/c-mitat? Tulee mitä tulee siinä tapauksessa?

Miten tekisitte? Mikä on tavallista?
Talo on 40-luvulta ja ottaen huomioon, miten kissanullakon seinä (jonka purimme) oli kiinnitetty, arvaan, että vinon katon ponttilaudat ovat kiinnitetty kunnon nauloilla.

Olen aloittanut koolingin, mutta aloin miettiä, joten ajattelin kysyä täältä ennen kuin jatkan.
Kuinka monta ruuvia tulisi kiinnittää uusiin koolinkeihin, jotta ne pysyvät paikoillaan?
Vinon katon pituus on 195 cm.

Kiitos etukäteen.
Jos asennat koolingit ponttilautoihin, se riittää.
Sinun ei tarvitse etsiä kattopalkkeja.

P Pappa1986 sanoi:
Jos laitat ruoteet ponttilautoihin, niin se riittää. Sinun ei tarvitse etsiä kattoruoteita
Ok, hyvä niin. Jos minulla on onnea, ehkä osun johonkin kattoranteeseen. Kuinka monta ruuvia tulisi kiinnittää ruoteet kiinni? 3-4?

E eddiw sanoi:
Ok så bra. Har jag tur så kanske jag träffar någon takregel.
Hur många skruv bör man fästa fast reglarna med typ?
3-4?
Joo, 3 riittää.
:D

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.