Hei,
Olen uusi tällä foorumilla. Joten antakaa anteeksi, jos en käytä olemassa olevaa ketjua kevytbetonin runkoamisesta.

Aion siis rakentaa runkoa kevytbetonissa... kiinnittääkseni raakapontin seiniin. Rungot ovat 22x70, jotta huone ei kutistuisi liikaa.
Tänään aloitimme runkojen kiinnittämisen... tai no, se oli vain YKSI ainut runko, koska emme saaneet sitä kiinnittymään kevytbetoniin...
Yritimme kiinnittää sen naulatulpilla 6x80mm, jos muistan oikein... Kiinnitys on kuin kesärenkaat jäällä... eli NOLLA! Olemme myös kokeilleet tulppaa ilman erityistä menestystä...

Joten naulatulpat tuntuvat aivan arvottomilta... vai teemmekö me jotain väärin?

Mitä hittoa pitäisi tehdä? Tuntuu kuin mikään ei kiinnittyisi tähän kevytbetoniin... :(

Olen kiitollinen nopeista ja hyvistä vastauksista... :)

/Tofflan

Jos olet liian väkivaltainen poran kanssa, reiästä voi tulla suurempi halkaisijaltaan kuin tarkoitettu.
Kokeile pienempää poran kokoa.

Unohdin kirjoittaa sen... olemme jo testanneet sen.. :)

Et voi kiinnittää sääntöjä lattiaan ja kattoon vain?

Stefan N sanoi:
Etkö voi kiinnittää sääntöjä vain lattiaan ja kattoon?
Hänellä ei ole sääntöjä! Hänen puutavaransa on 22x70 eli pikemminkin harvapaneelia.

hecke sanoi:
Minulle ovat toimineet Essve Lättbetongskruvit. Ne näyttävät vahvoilta puuruuveilta eikä tarvita tulppia tai esiporausta. Kiinnittyvät kuin vuori. Olen käyttänyt niitä kiinnittämään kaide.

[linkki]
Kyllä, nämä pelit toimivat erinomaisesti sekä leca että siporex/kevytbetoni.

Vaihtoehtona tähän on Essven julkisivutulppa. Se pitää erittäin hyvin, mutta voi ehkä tuntua vähän karkealta sisätilojen hienosäätöön. Minulla on ulkopuolen puuverhous kiinnitetty näillä.

Haluaisin myös vinkata keskustelun aloittajalle, että liimaa koolaukset. Tulee pysymään kuin vuori.

Kiitos hyvistä vinkeistä!
Olemme ottaneet yhteyttä Essveen.. Joten nyt käytämme heidän ruuvejaan lisäksi aiomme liimata koolaukset... Joten toivottavasti ei tule sisäseinää sängyn kumppaniksi remontin jälkeen.... :)

Palaan asiaan, kun olemme jatkaneet rakennustöitä.

/TofflaN86

En tiedä missä päin Tukholmaa asut, mutta sekä Fredellsilla Sicklassa että Woody Huddingessa on hyvä valikoima Essve-tavaroita.

MathiasS sanoi:
En tiedä missä Tukholmassa asut, mutta sekä Fredells Sicklassa että Woody Huddinge tarjoavat hyvän valikoiman Essve-tarvikkeita.
Asun Fredellsin naapurissa ;) Jatkan rakentamista huomenna ;)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.