Rakennamme keittiötämme uudelleen ja aiomme rakentaa uuden seinän kulmaan. Uuden seinän tulee olla noin 45 asteen kulmassa savupiippuun nähden. Uuden seinän toisessa päässä on tavallista puuseinää (Aikomuksena on sijoittaa kulmatakka seinän eteen.) Ajattelimme, että riittää vain rakentaa kehikko ja sitten asentaa kipsilevy, mutta sitten mieleemme juolahti, että puukehikko savupiippua vasten ei taida olla sallittua... Voiko ensin asentaa minerit-levyn savupiippua vasten ja sitten kiinnittää puukehikon? Vai miten voimme muuten ratkaista tämän?

Hei,

Täällä voit saada yhtä monta ERILAISTA vastausta kuin on nuohoojamestareita...

Minulla oli sama ongelma. Verkossa oli liian monta erilaista vastausta, joten soitin paikalliselle yritykselle. Sain joitakin vastauksia. Kun sitten soitin takaisin lisäkysymyksiä varten, sain täysin eri vastaukset. Soitin sitten uudelleen kolmannen kerran, ja vastaukset olivat suunnilleen samanlaiset kuin toisella kerralla.

Ei saa millään tavalla peittää savupiippua niin, että se estää tiiviyden tarkistamisen. Sen, mitä sain tehdä, oli käyttää metalliprofiilia (Ja se oli kai kysymyksesi vastaus) ja laittaa kipsiä. Mutta katto- ja lattialistassa minun olisi tehtävä aukko savupiippuun, jotta voisin tarkistaa mahdollisen savun.

Muuten voitiin tehdä tarkistusluukkuja, jotta kamera voitiin viedä sisään tarkistusta varten.

"Savupiipun kaikkien sivujen kaikissa kerroksissa pitäisi olla tarkistettavissa"

Yhdessä kerroksessa olin jo liimannut kipsiä savupiipun toiselle puolelle. Se teki hänet hyvin epävarmaksi, koska hän ei voinut nähdä, oliko savupiippu tiivis vai oliko kipsin/liiman tiivistäminen. Kuitenkin tarkastuksen aikana hän totesi "Ei sillä väliä, toivotaan, ettei juuri tähän tule vuotoa..."

Onnea matkaan!
//Saabstefan

• Tykkään
Daniel Tulered
  • Laddar…
Nyt olemme rakentaneet seinän, joten toivotaan että teimme oikein... Tarkistimme nuohoojan kanssa ja saimme käyttää puurunkoa, koska sillä puolella ei ollut kuumia kanavia.
Kameratarkastus pitäisi voida tehdä siinä kohdassa, missä tuuletin menee seinän läpi, jos se olisi tarpeen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.