19 462 lukukertaa ·
8 vastausta
19k lukukertaa
8 vastausta
Rimoittaa sisäseinä ovikarmilla
Hei, minä mietin, minkä mitan mukaan pitäisi laittaa koolaukset, kun ollaan asentamassa ovikarmia 8-21 ovelle. Valitettavasti en ole vielä saanut itse ovea + ovikarmia, mutta minun täytyy aloittaa avaamisen koolaaminen karmille. Kiitollinen vastauksesta...
Pieni sivupolku:
Mietin, milloin ala siirtyi nykyiseen "standardiin".
Meidän talossa vuodelta 1937 ikkunat ovat 1400 x 1700 mm, mikä tarkoitti, että sen ajan puusepän piti tehdä aukko 1420 x 1720.
Mietin, milloin ala siirtyi nykyiseen "standardiin".
Meidän talossa vuodelta 1937 ikkunat ovat 1400 x 1700 mm, mikä tarkoitti, että sen ajan puusepän piti tehdä aukko 1420 x 1720.
Kiitos vastauksista...
Kuitenkin lisäkysymys,
Pitääkö ovenkarmi upottaa lattiaan, nykyiset (vuodelta -54) on upotettu lattiaan sopiakseen ilman kynnystä, miten on nykypäivän karmien kanssa, puuttuuko niistä alaosa vai miten ne on rakennettu?
Kuitenkin lisäkysymys,
Pitääkö ovenkarmi upottaa lattiaan, nykyiset (vuodelta -54) on upotettu lattiaan sopiakseen ilman kynnystä, miten on nykypäivän karmien kanssa, puuttuuko niistä alaosa vai miten ne on rakennettu?
Toinen asia, jota kannattaa miettiä, on, aiotko asentaa klinkers tai muun "paksun" lattiamateriaalin.
Silloin suosittelisin nostamaan aukkoa pari senttimetriä, jotta voit asettaa kynnyksen lattialle... se näyttää siistimmältä, ja sinun ei tarvitse kikkailla kynnystä vasten siistiä liitosta.
Silloin suosittelisin nostamaan aukkoa pari senttimetriä, jotta voit asettaa kynnyksen lattialle... se näyttää siistimmältä, ja sinun ei tarvitse kikkailla kynnystä vasten siistiä liitosta.
Voit valita kynnyksen toteutuksen nykyään. Joko tasainen 8 mm tai oikea kynnys. Riippuu hieman siitä, millainen ilmanvaihto on, joka määrää, minkä kynnysratkaisun tulee valita.dwedin sanoi:
8*21 karmi on noin 78,5 korkea, todennäköisesti 208,5 jos muistan oikein, se oli aikaa sitten kun asensin karmeja. Mutta juuri 8*21 aukon teet noin 80-81 cm... Yläosassa asetat säännön 211. Villaeristys on A ja O, älä unohda villaeristeitä... joka oviin...
Olen oppinut, että karmit ovat 15 mm pienempiä kuin modulimitta ja että reiän tulee olla 15 mm suurempi.
Tämä antaa 15 mm:n tiivisteraon kummallekin puolelle, jos reiän onnistuu tekemään täysin suoraan. Käytännössä käytetään muutamia millimetrejä kompensoimaan sitä, että reikä ei ole täysin täydellinen.
-- ArneL
Tämä antaa 15 mm:n tiivisteraon kummallekin puolelle, jos reiän onnistuu tekemään täysin suoraan. Käytännössä käytetään muutamia millimetrejä kompensoimaan sitä, että reikä ei ole täysin täydellinen.
-- ArneL
Klikkaa tästä vastataksesi