Aiomme rakentaa talon puutavarasta ja olen pohtinut sisäkorkeuden kanssa.
Haluamme 250 cm katon korkeutta.
Levyjen materiaali on yleensä 250 cm.

Mutta jos rakennamme seinät niin, että on 250 cm betonilevystä kattotuoleihin, meillä on sisäkaton korkeus noin 244 cm, mikä ei siis ole 250 cm.

Ajattelenko tässä väärin?

En ole löytänyt mitään rakennusesimerkkiä, joka näyttäisi koko rakenteen mittoineen. Puuoppaalla on monia hyviä esimerkkejä, mutta ne ovat enimmäkseen yksityiskohtia.

Ajattelet oikein, rungon pitää olla 2560 tässä tapauksessa. Tolpat ovat silloin 2470, jossa on 45 syll och hammarband.

• Tykkään
Mickeviking
  • Laddar…
Täytyy kiittää nopeasta vastauksesta! :)

Mutta levyillä, jotka ovat 250 cm, ei paljon ole kiinnitettävää ala- ja yläkoolaukseen. Mutta eiköhän se onnistu.

Viimeksi muokattu:
Mickeviking sanoi:
Kiitos nopeasta vastauksesta! :)

Mutta 250 cm levyillä ei ole paljon kiinnitettävää kiskoon ja kakkoslautaan. Mutta se kai onnistuu.
Mutta etkö aio laittaa mitään kerrosta sisäpuolelle? esimerkiksi 45mm asennuskerros tai harva?

K
Kierät lisäksi pääasiassa seinäkiskoihin.

larsbj sanoi:
Mutta etkö aio laittaa mitään kerrosta sisäpuolelle? tyyliin 45mm insallationsskikt tai harva?
Ei, ei asennuskerrosta. Siihen tulee Masonite beams kevytrakenteet 240mm ja puhallusvilla (selluloosa).

Tomture61
Mickeviking sanoi:
Ei, ei asennuskerrosta. Tulee Masonite beams kevytsäleet 240 mm ja puhallusvillaa (selluloosa).
On aina hyvä (parasta) asentaa asennuskerros sähköä varten, Masonite beams - muovi - vaakasäleet - levyt

• Tykkään
Kallebo
  • Laddar…
Ei muovia, kosteus pitää saada ulos talosta, kuten ennen rakennettiin.
Höyrynsulku, ei höyrynsuljin. Selluvilla voi imeä kosteutta toisin kuin kivivilla/lasivilla.
Sähköasentaja saa vetää omansa kehikkojen läpi ennen kuin levyt asennetaan.
70-luvun rakennustekniikka on mennyttä. :)

Mickeviking sanoi:
Ei muovia, kosteus pitää päästä ulos talosta, kuten ennen vanhaan rakennettiin.
Höyryjäyc, ei höyrynsulku. Selluloosaeriste voi imeä kosteutta toisin kuin kivivilla/lasivilla.
Sähköasentaja voi vetää johdot koolausten väliin ennen kuin levyt asennetaan.
70-luvun rakennustekniikka on mennyttä. :)
Tällä hetkellä minulla on käynnissä kaksi rakennusprojektia samanlaisella rakenteella, mutta olen valinnut asentaa välipaneelin sisäpuolelle, osittain siksi, että sähköputket eivät kulkisi höyryjäykeen läpi ja osittain siksi, että eristyksen paine ei kohdistu levyihin. On epävarmaa, pysyvätkö ne suorassa pitkällä aikavälillä.

• Tykkään
Joak ja 1 muu
  • Laddar…
larsbj sanoi:
Tällä hetkellä on käynnissä kaksi rakentamista samanlaisella rakenteella, mutta olen valinnut laittaa harvapaneelia sisäpuolelle, osittain siksi, että sähköputket eivät kulje höyryjarrun läpi ja osittain siksi, että eristeen paine ei kohdistuisi levyjä vasten, epäilen, pysyvätkö ne tasaisina pitkällä aikavälillä.
Eristekaverin mukaan siinä ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Hän on rakentanut tällä tavalla 20 vuotta ilman valituksia.
Mutta tietysti pitää olla harva koolauksen ja levyjen välissä. Se, että sähköputket kulkevat höyryjarrun läpi, ei ole ongelma.

Mickeviking sanoi:
Eristysmiehen mukaan siinä ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Hän on rakentanut tällä tavalla jo 20 vuotta ilman valituksia.
.
Parempaa tietoa vastaan voi sanoa, älä luota siihen, joka myy materiaalia.

Lisäksi menetät ilmatiiviyttä, kun sähköputki kulkee höyrysulun läpi.

Mickeviking sanoi:
Mutta tietysti koolauksien ja levyjen välissä tulee olla harva. Se, että sähköputket kulkevat höyrynsulkukerroksen läpi, ei ole ongelma.
Ja harvuuden myötä ei ole ongelma, että levyt eivät riitä alapalkin ja yläpaarteen välillä.

• Tykkään
Mickeviking
  • Laddar…
larsbj sanoi:
Ja glesen ansiosta ei ole ongelmaa, että levyt eivät yllä solmukohtien ja profitankoiden väliin.
Juuri niin, olet oikeassa. :)

Minun täytyy miettiä tuota ilmanpitävyyttä. Mutta hän, joka "myy" materiaalia, rakentaa itse tällä tavalla ja sain yhteyden häneen suosituksen kautta useilta henkilöiltä, jotka ovat palkanneet hänet.

K
Jos aiot käyttää harvaa paneelia levyjen ja höyryjarrun välissä, sinun on vedettävä sähkö näitä pitkin ja silloin saat asennuskerroksen, vaikka se onkin paljon kapeampi kuin tavallisesti. ..

Kallebo sanoi:
Jos sinulla on harvapaneeli levyjen ja höyryjarrun välillä, sinun on vedettävä sähkö johdonmukaisesti näiden läpi, ja siinä tapauksessa sinulla on asennuskerros, vaikkakin paljon kapeampi kuin tavallisesti. ..
Täytyy ja täytyy... :) Kyllä se kapeampi on, mutta täysin riittävä oikeastaan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.