3 774 lukukertaa ·
18 vastausta
4k lukukertaa
18 vastausta
Oikea sisäkorkeus
Sivu 1 / 2
Aiomme rakentaa talon puutavarasta ja olen pohtinut sisäkorkeuden kanssa.
Haluamme 250 cm katon korkeutta.
Levyjen materiaali on yleensä 250 cm.
Mutta jos rakennamme seinät niin, että on 250 cm betonilevystä kattotuoleihin, meillä on sisäkaton korkeus noin 244 cm, mikä ei siis ole 250 cm.
Ajattelenko tässä väärin?
En ole löytänyt mitään rakennusesimerkkiä, joka näyttäisi koko rakenteen mittoineen. Puuoppaalla on monia hyviä esimerkkejä, mutta ne ovat enimmäkseen yksityiskohtia.
Haluamme 250 cm katon korkeutta.
Levyjen materiaali on yleensä 250 cm.
Mutta jos rakennamme seinät niin, että on 250 cm betonilevystä kattotuoleihin, meillä on sisäkaton korkeus noin 244 cm, mikä ei siis ole 250 cm.
Ajattelenko tässä väärin?
En ole löytänyt mitään rakennusesimerkkiä, joka näyttäisi koko rakenteen mittoineen. Puuoppaalla on monia hyviä esimerkkejä, mutta ne ovat enimmäkseen yksityiskohtia.
Täytyy kiittää nopeasta vastauksesta! 
Mutta levyillä, jotka ovat 250 cm, ei paljon ole kiinnitettävää ala- ja yläkoolaukseen. Mutta eiköhän se onnistu.
Mutta levyillä, jotka ovat 250 cm, ei paljon ole kiinnitettävää ala- ja yläkoolaukseen. Mutta eiköhän se onnistu.
Viimeksi muokattu:
Tomture61
Omatoimirakentaja
· Född i Luleå
· 6 515 viestiä
Tomture61
Omatoimirakentaja
- Född i Luleå
- 6 515 viestiä
Ei muovia, kosteus pitää saada ulos talosta, kuten ennen rakennettiin.
Höyrynsulku, ei höyrynsuljin. Selluvilla voi imeä kosteutta toisin kuin kivivilla/lasivilla.
Sähköasentaja saa vetää omansa kehikkojen läpi ennen kuin levyt asennetaan.
70-luvun rakennustekniikka on mennyttä.
Höyrynsulku, ei höyrynsuljin. Selluvilla voi imeä kosteutta toisin kuin kivivilla/lasivilla.
Sähköasentaja saa vetää omansa kehikkojen läpi ennen kuin levyt asennetaan.
70-luvun rakennustekniikka on mennyttä.
Tällä hetkellä minulla on käynnissä kaksi rakennusprojektia samanlaisella rakenteella, mutta olen valinnut asentaa välipaneelin sisäpuolelle, osittain siksi, että sähköputket eivät kulkisi höyryjäykeen läpi ja osittain siksi, että eristyksen paine ei kohdistu levyihin. On epävarmaa, pysyvätkö ne suorassa pitkällä aikavälillä.Mickeviking sanoi:
Eristekaverin mukaan siinä ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Hän on rakentanut tällä tavalla 20 vuotta ilman valituksia.larsbj sanoi:Tällä hetkellä on käynnissä kaksi rakentamista samanlaisella rakenteella, mutta olen valinnut laittaa harvapaneelia sisäpuolelle, osittain siksi, että sähköputket eivät kulje höyryjarrun läpi ja osittain siksi, että eristeen paine ei kohdistuisi levyjä vasten, epäilen, pysyvätkö ne tasaisina pitkällä aikavälillä.
Mutta tietysti pitää olla harva koolauksen ja levyjen välissä. Se, että sähköputket kulkevat höyryjarrun läpi, ei ole ongelma.
Juuri niin, olet oikeassa.larsbj sanoi:
Minun täytyy miettiä tuota ilmanpitävyyttä. Mutta hän, joka "myy" materiaalia, rakentaa itse tällä tavalla ja sain yhteyden häneen suosituksen kautta useilta henkilöiltä, jotka ovat palkanneet hänet.
K
Kallebo
Omatoimirakentaja
· Skåne
· 3 052 viestiä
Kallebo
Omatoimirakentaja
- Skåne
- 3 052 viestiä
Jos aiot käyttää harvaa paneelia levyjen ja höyryjarrun välissä, sinun on vedettävä sähkö näitä pitkin ja silloin saat asennuskerroksen, vaikka se onkin paljon kapeampi kuin tavallisesti. ..
Täytyy ja täytyy...Kallebo sanoi: