Olen purkamassa kylpyhuonetta, jossa näkyi pieni kasvu putken vieressä, Anticimex mittasi kosteuspitoisuuden ja sanoi, että se oli kuiva ja hieno. Ajattelin, että se oli mukavaa. Voisihan olla niin, että kaikki näyttäisi hyvältä purkamisen jälkeenkin. Mutta tietenkään ei... Toisessa paikassa ilmestyi vihreää hometta yhteen sääntöön ja heikko musta toiseen. Katso kuvat.
Jäin jumiin.. Mikä on seuraava askel? Ja näyttää siltä, että sääntöillä on kantava toiminto, mikä ei tee niiden vaihtamisesta itselleni helppoa. Ensimmäinen ajatukseni oli vaihtaa ne kaikki. Vai onko olemassa joku toinen tapa?
Olen samaa mieltä RobZombien kanssa. Kun on todettu, kuinka laajalle levinnyt vahinko on, voidaan käsitellä homeenestoaineella, jos itse puutavara ei ole vaurioitunut. Mutta ole huolellinen ja tarkista, kuinka suuri vahinko on.
Se ei ole mitään, mistä murehtia ja se on lisäksi sääntöjen vastaisella puolella kylpyhuoneesta katsottuna, joten se ei johdu kylpyhuoneen kosteudesta.
Se ei näyttänyt erityisen vaaralliselta, jos muut reglar ovat vain terveitä (työnnä niihin veitsi ja katso), olisin vain sivellyt homesuoja-ainetta ja rakentanut uudelleen. Bor-ex jne tunkeutuu syvälle puuhun ja pysäyttää hometta, joka kuitenkin on elävä sieni. Ole tarkka, että se saa kuivua kunnolla, ettet vain rakenna kosteutta sisään.
Kuulostaa melko vaarattomalta. Veitsi istuu hyvin palkkeihin. Aika piristäytyä ja ryhtyä toimenpiteisiin. Katsotaan homeen torjunta-aineita.
Jos katsot, et näe mitään eristämisessä, se on todella hienoa, joten jos kyseessä on vanhempi autotallitalo, musta voisi jopa olla siellä jo taloa rakennettaessa. Ei ole harvinaista nähdä sitä taloissa -60-luvulta ja aiemmin.
Kiitos vastauksista. Todella rauhoittavaa.. tänään olen saanut vähän asiantuntija-apua, joka vahvisti ajatuksianne. Musta on todennäköisesti ollut paikallaan siitä lähtien kun se rakennettiin, ja se on luultavasti vain betonijäämiä. Joten rahat, jotka näin lentävän pois eilen, olen nyt säästänyt, kun voin iloisesti jatkaa itse. Kuinka nyt voi säästää rahaa, joita ei koskaan ajatellut käyttää.
Älä koskaan ryhdy remontoimaan vanhempaa kesämökkiä. Siellä käytettiin usein sitä, mikä jäi yli tai mitä oli helposti saatavilla. Mutta se kuului aikaan ja oli mukautettu juuri kesämökille. Ei tarvitse tarkoittaa, että se ei toimi, mutta millaista luovuutta.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.