Olen tekemässä remonttia kotona.

1. Onko mitään vinkkejä, mitä tehdä ovien kanssa?
Ne näyttävät tältä:
Puinen ovi, jossa näkyy naarmuja ja kulunut pinta, messinkinen ovenkahva kiinnitetty vasemmalle puolelle.
Naarmuiset ja rumat, ajattelin maalata ne valkoisiksi. Ei taida riittää vain hionta, miten saa parhaiten sileäksi maalausta varten?

2. Särjin termostaatin:
Rikkoutunut termostaatti seinällä, valkoinen putki kulkee ylhäältä alaspäin, termostaatin ruskea muoviosa on vaurioitunut.
Kuinka vaihdetaan tämä? Täytyykö vesi katkaista vai miten tämä toimii?

3. Sitten on laitettava jalkalista kahteen huoneeseen. Betoniseinät. Mikä on haittapuoli liimata nämä naulaamisen sijaan? Paitsi että ne on vaikea poistaa. Kun sahaa listaa, mitä sahaa tulisi käyttää, jotta riski tikkujen syntymiselle vähenee ja saa tasaisen sahapinnan?

kiitollinen kaikesta avusta, mitä aloittelija voi saada :)

1. Minulla on suunnilleen sama dilemma, mietin voisiko hioa ja lakata jollakin, joka säilyttää puun syykuvion näkyvissä.

3. Tarkista ensin, että lattia on tasainen, omani oli kuin Alpit, joten jouduin poraamaan ja tulppaamaan.
Sahasin hienohampaisemmalla sahalla, käännä puu niin, että mahdollinen lohkeilu tapahtuu sisäpuolelle.

13th Marine sanoi:
1. Minulla on suunnilleen sama dilemma, harkitsen hiomista (jos se on mahdollista) ja lakkaamista jollain, joka tekee puunsyyt edelleen näkyviksi.

3. Tarkista ensin, että lattia on tasainen, omani oli kuin Alpit, joten minun piti porata ja kiinnittää. Sahasin hienohampaisemmalla sahalla, käännä puukappaletta siten, että mahdollinen lohkeaminen tapahtuu sisäpuolella.
Pelkään, että levyt ovat liian ohuita, joten ei voi hioa paljoa enempää kuin vain vanhan lakan pois. Ajattelin, jos olisi jokin hieno kitti tai vastaava, joka voi tunkeutua syviin naarmuihin.

Miksi siitä tuli parempi lattiaa vasten kun porasit? Kun sahaa, pitäisikö sahaa vetää vain yhteen suuntaan, tarkoitatko sitä? Joten jos on listan takaosa itseään kohti, vetääkö sitä vain itseä kohti?

Termostaatti on vain irrotettava, sitten menet sen kanssa järkevään LVI-liikkeeseen, niin he auttavat sinua varmasti uuden kanssa.

Jos haluat sileät ovet, voit käyttää täyttävää pohjamaalia.

Sitten voisin pakottaa listan alas =)
Riippuu sahan hampaisuudesta, omani leikkaa eniten, kun painaa siitä pois päin, joten minulla oli sisäpuoli itseäni poispäin (ja yläreuna ylös).

Käsisahalla sahataan ulko-/etupuolelta, ja vain sinusta poispäin sahataan. Japaninsahat ovat päinvastoin...

Peset oven ja viimeistelet hienohionnalla. Jos kolot ovat syviä, tasoitat ne hienotasoitteella, kysy maalikaupasta. Käytä pohjamaalia ja sitten 2-3 kerrosta lakkamaalia. Tela voi olla hyvä sileän pinnan saamiseksi. Mutta mene oikeaan maalikauppaan, niin he auttavat vinkkien kanssa...

Minulla oli samanlaisia ovia Gabonin viilusta vuodelta 1971. Liimasin uudet ovipaneelit, joita voi ostaa hyvin varustetusta rakennuskaupasta. On saatavilla sileitä, mutta myös erilaisia valepeilejä riippuen siitä, mitä haluaa.

• Tykkään
Lime113
  • Laddar…
hecke: miten tehdään oven "sisäpuolella", ts. sillä puolella, jossa ovi menee karmien ulkopuolelle?

LinusW sanoi:
1. Onko mitään vinkkejä kuinka käsitellä ovia?
Ne näyttävät tältä:
[kuva]
Naarmuuntuneet ja rumat, mietin maalata ne valkoisiksi. En usko, että pelkkä hionta riittää, kuinka saa parhaiten tasaisen pinnan maalattavaksi?
Voit myös ostaa täysin uusia, sileitä, valkoisia ovia noin 300 kr. Tosin "uusilla" saranoilla ja "uusilla" vakiomitoilla. Käy rakennusliikkeessä ja katso. Uskon, että maali ja kitti maksavat enemmän.
/J

edit: Esimerkiksi: http://www.byggmax.com/se-sv/byggva...rdorr/innerdorr-vitmalad/110280/vit-dorr-slat

Viimeksi muokattu:
hecke: Ah okei, luulin että ovipeilit olivat upotettuja, mutta ne olivatkin koholla (esimerkki on lisäksi hyvin samanlainen kuin miltä oveni näyttävät tänään, gabon jolle on naulattu mäntylistat)

erikssonjorgen: Silloin on vaihdettava koko karmi. Totta, se riippuu hieman siitä, kuinka vanha ovi on. On olemassa niitä, jotka myyvät oikeissa mitoissa, mutta sitten niiden hinta on noin 1000kr, ja jos on asennettu uusi lattia kuten minä (parketti muovimaton sijasta), niin on leikattava alaosasta.

13th Marine sanoi:
erikssonjorgen: Silloin täytyy vaihtaa koko karmin. Tietysti se riippuu vähän siitä, kuinka vanha ovi on. On niitä, jotka myyvät oikeissa mitoissa, mutta sitten ne maksavat noin 1000kr, ja jos on laittanut uuden lattian kuten minä (parketti muovimaton sijaan), niin täytyy lyhentää alareunasta.
Sitten olisin vienyt ovet ruiskumaalaukseen. Muuten on kuten yllä on kirjoitettu, kitata ja hioa.... jne

/J

erikssonjorgen sanoi:
Silloin olisin vienyt ovet ruiskumaalaukseen. Muuten on kuten yllä on kirjoitettu, kitata ja hioa.... jne

/J
Mitä ruiskumaalaus voi maksaa, onko sinulla aavistusta?
Olemme asentaneet uuden lattian ja maalanneet seinät karmien ympärillä, joten emme halua vaihtaa karmeja. Luultavasti teemme tämän itse, koska epäilen, että jonkun muun tekeminen helposti nostaa kustannuksia.

olemme ruiskulakanneet ja jyrsineet sisäovemme, jotka ovat massiivisia. Luulen, että sileät ovet maksoivat ~600 ja jyrsityt ~800:-. Tuli todella hyvä, sillä he korjasivat kaikki ovien kolhut...
//
M

trojlee sanoi:
meillä on ruiskumaalattu ja jyrsitty sisäovemme, jotka ovat massiivia. Tasaiset ovet maksoivat luullakseni ~600 ja ne jyrsityt ~800:-. Tuli todella hyvä, ja he korjasivat kaikki oven kolhut samalla...
//
M
Laitoin kyselyn muutamille, jotka tekevät tätä täällä Västeråsissa. He halusivat 1500kr/ovi... sillä hinnalla tuntuu, että mieluummin vietän muutaman viikonlopun itse autotallissa ja teen sen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.