854 lukukertaa ·
4 vastausta
854 lukukertaa
4 vastausta
Remontoida sisäseinä vanerilla/kipsillä
Hei kaikki rakennusalan asiantuntijat!
Aion remontoida muutamia huoneita. Mietin, pitäisikö samalla laittaa uudet seinälevyt, kun kuitenkin aion tapetoida. Haluaisin nimittäin laittaa vanerin kipsilevyn alle... stabiloimaan ja välttyäkseni kiinnittämästä joka kerta kun hylly laitetaan seinään... mutta en halua purkaa koko seiniä, vaan tehdä muutama huone kerrallaan.
Minulla on tällä hetkellä yksinkertaiset kipsilevyt.
Mutta... sisäseinissä on teräksiset rankarakenne, ja jos alan purkaa vanhoja kipsilevyjä, niin teräsrankarakenne menee pilalle?!? Ja se tarkoittaa, että minun täytyy purkaa koko seinä ja rakentaa uudelleen, ja lopputuloksena minun täytyy tehdä neljä huonetta kahden sijasta, kuten oli alun perin tarkoitus...
Vai pitäisikö minun laittaa vaneri olemassa olevien kipsilevyjen päälle ja sitten vielä yksi kipsilevy sen päälle?
Olisin kiitollinen kätevästä ja kustannustehokkaasta vastauksesta
Aion remontoida muutamia huoneita. Mietin, pitäisikö samalla laittaa uudet seinälevyt, kun kuitenkin aion tapetoida. Haluaisin nimittäin laittaa vanerin kipsilevyn alle... stabiloimaan ja välttyäkseni kiinnittämästä joka kerta kun hylly laitetaan seinään... mutta en halua purkaa koko seiniä, vaan tehdä muutama huone kerrallaan.
Minulla on tällä hetkellä yksinkertaiset kipsilevyt.
Mutta... sisäseinissä on teräksiset rankarakenne, ja jos alan purkaa vanhoja kipsilevyjä, niin teräsrankarakenne menee pilalle?!? Ja se tarkoittaa, että minun täytyy purkaa koko seinä ja rakentaa uudelleen, ja lopputuloksena minun täytyy tehdä neljä huonetta kahden sijasta, kuten oli alun perin tarkoitus...
Vai pitäisikö minun laittaa vaneri olemassa olevien kipsilevyjen päälle ja sitten vielä yksi kipsilevy sen päälle?
Olisin kiitollinen kätevästä ja kustannustehokkaasta vastauksesta
Etsi ruuvit magneetilla. Sen pitäisi onnistua huolimatta peltiprofiileista. Sitten morakniv, jolla leikkaat hieman niin, että saat ruuvin esiin. Sitten vain kiinnikkeet irti. On melko nopeaa, kun alkaa nähdä, millaiselle etäisyydelle ruuvit on asetettu.
Kokeilin magneettia ja se näyttää toimivan... mutta kuinka kauan se kestääT tgr_se sanoi:
Mutta mutta... jos haluaa sen juuri haluamallaan tavalla, ehkä se on tehtävä niin
Klikkaa tästä vastataksesi