Hei kaikki rakennusalan asiantuntijat!
Aion remontoida muutamia huoneita. Mietin, pitäisikö samalla laittaa uudet seinälevyt, kun kuitenkin aion tapetoida. Haluaisin nimittäin laittaa vanerin kipsilevyn alle... stabiloimaan ja välttyäkseni kiinnittämästä joka kerta kun hylly laitetaan seinään... mutta en halua purkaa koko seiniä, vaan tehdä muutama huone kerrallaan.
Minulla on tällä hetkellä yksinkertaiset kipsilevyt.
Mutta... sisäseinissä on teräksiset rankarakenne, ja jos alan purkaa vanhoja kipsilevyjä, niin teräsrankarakenne menee pilalle?!? Ja se tarkoittaa, että minun täytyy purkaa koko seinä ja rakentaa uudelleen, ja lopputuloksena minun täytyy tehdä neljä huonetta kahden sijasta, kuten oli alun perin tarkoitus...
Vai pitäisikö minun laittaa vaneri olemassa olevien kipsilevyjen päälle ja sitten vielä yksi kipsilevy sen päälle?
Olisin kiitollinen kätevästä ja kustannustehokkaasta vastauksesta ;)

Etsi ruuvit magneetilla. Sen pitäisi onnistua huolimatta peltiprofiileista. Sitten morakniv, jolla leikkaat hieman niin, että saat ruuvin esiin. Sitten vain kiinnikkeet irti. On melko nopeaa, kun alkaa nähdä, millaiselle etäisyydelle ruuvit on asetettu.

T tgr_se sanoi:
Etsi ruuveja magneetin avulla. Sen pitäisi onnistua, vaikka kehykset ovatkin pellistä. Sitten morakniv jolla leikkaat vähän, jotta ruuvi tulee esiin. Sen jälkeen vain irrotat levyn. Se menee melko nopeasti, kun alat nähdä, millä etäisyydellä ruuvit on laitettu.
Kokeilin magneettia ja se näyttää toimivan... mutta kuinka kauan se kestää
Mutta mutta... jos haluaa sen juuri haluamallaan tavalla, ehkä se on tehtävä niin

Ensimmäinen löytynyt! Kiitos vinkistä... täytyy omistaa koko päivä ruuvien etsimiseen! Ensimmäinen oli kyllä todella kätevästi... ressukka apina! (Lasten huone)

• Maalaus seinällä lasten huoneessa, jossa apina kiipeää puuta pitkin, ja ruuvi lävistää sen vartalon.
Tein niin, kun irrotin kipsilevyt vanhasta keittiöstämme. Se ei oikeastaan vienyt niin kauan aikaa. Muutaman ruuvin jälkeen alkaa saada tuntumaa siihen, kuinka kaukana ruuvit ovat toisistaan.

• Tykkään
Svedlund
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.