Olen purkamassa uutta keittiötä varten. Talon sisäseinät ovat kloasongseinä, eli puupaneeli verhottu laastilla ja ruovikolla. Laasti on huonoa ja jotain täytyy tehdä ennen kuin asennan kaapit.
Onko jollain kokemusta kloasongseinän kunnostuksesta. Onko paras poistamaan rappaus ja asentamaan kipsilevy puupaneelin päälle. Todennäköisesti raskas ja pölyinen työ.
Vai pitäisikö vetää kipsilevy suoraan rappauksen päälle, helpompaa mutta siitä tulee paksu seinä ja tarvitaan kunnollisia ruuveja kipsilevyn, rappauksen läpi jotta pääsee paneeliin kiinnittäessäni yläkaapit.
Haluaisin myös piilottaa sähköt, voiko uria jyrsiä kloasongseinässä? Rappaus on noin 2,5 cm paksu.
Ideoita ja ajatuksia jollakulla???
/Johan