Olen purkamassa uutta keittiötä varten. Talon sisäseinät ovat kloasongseinä, eli puupaneeli verhottu laastilla ja ruovikolla. Laasti on huonoa ja jotain täytyy tehdä ennen kuin asennan kaapit.

Onko jollain kokemusta kloasongseinän kunnostuksesta. Onko paras poistamaan rappaus ja asentamaan kipsilevy puupaneelin päälle. Todennäköisesti raskas ja pölyinen työ.

Vai pitäisikö vetää kipsilevy suoraan rappauksen päälle, helpompaa mutta siitä tulee paksu seinä ja tarvitaan kunnollisia ruuveja kipsilevyn, rappauksen läpi jotta pääsee paneeliin kiinnittäessäni yläkaapit.

Haluaisin myös piilottaa sähköt, voiko uria jyrsiä kloasongseinässä? Rappaus on noin 2,5 cm paksu.

Ideoita ja ajatuksia jollakulla???

/Johan
 
I
Paras on purkaa kaikki rappaukset ja tasoitteet. Siitä tulee kuitenkin vain roskaa, jos alat koskea siihen, joko yrität jyrsintäurien avulla asentaa piilotettu sähkölaitteisto tai naulata kipsilevyä sen päälle. Jopa kunnon vasaranisku puuseinään voi saada rappauksen lattialle.

Pölyistä? Kyllä, suositellaan kasvomaskia ja suojalaseja, kuten myös käsineitä sille, joka purkaa. Rajaa muovikalvolla niiden tilojen välille, joihin ei haluta pölyä. Vuokraa romukontti ja lastaa ulos lähimmästä ikkunasta. Poista vain kehykset ensin :rolleyes:
___________________
Rakentaja
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.