Dr.L sanoi:
Suojahuone... arvaapa, onko se täynnä vahviketta!!
oceanis sanoi:
Sitten sinun pitäisi katsoa vähän suunnittelupiirustuksia ennen kuin aloitat, koska jos kyseessä on kohtuullisen moderni suojahuone, niin näissä seinissä on melkein enemmän vahviketta kuin betonia.

En usko, että voit käyttää tällaista konetta siihen, mitä aiot tehdä.. Sehän perustuu siihen, että leikkaat viillon kahdella rinnakkaisella levyllä betoniin ja sitten sorkkaraudalla murrat osan pois tehdäkseksi uuden viillon ja lopulta päästääksesi läpi.

Rakenteessa, jonka läpi aiot mennä, on äärettömän paljon vahviketta kaikilla suunnilla eli sekä pystysuunnassa että vaakasuunnassa ja jos teet viillon ylhäältä alas, tulee olemaan paljon pystysuoraa vahviketta, joka todennäköisesti pitää betonin paikoillaan niin, että sitä ei voi murtaa. Olet vain katkaissut vaakasuunnassa olevat vahvikeraudat. Murtamiseksi sinun on tehtävä paljon uusia viiltoja myös poikittain koko matkalta. Vahvike on tiukasti, joten on suuri riski, että näin käy.
Kyllä, olen nyt ostanut K3000 cut n break -koneen. Ihan mahtava työskennellä sen kanssa. Kiilahihnakäytön ansiosta se yllättää sillä, ettei siinä ole nykäisy- tai heittotaipumuksia. Siitä huolimatta tällaisia koneita pitää kunnioittaa ja olla varovainen, että seisoo tukevasti ja miten konetta pitää.
Löysin sen paikalliselta toimittajalta vain muutamalla 100-lapulla kalliimmalla kuin mitä se olisi ollut netistä. Paikallisella yrityksellä on myös huolto tarvittaessa ja jo se voi olla jonkin arvoista... ;)
Aluksi luulin, että löysin hinnat ilman leikkuulevyjä, mutta osoittautui, että levyjä sisältyi, ja loppuhinta jäi vähän alle 19 000:-. Odotan, että koneella on jälleenmyyntiarvo projektin valmistuttua muutaman kuukauden kuluttua, joten katso Tori.fi:sta, jos olet kiinnostunut tällaisesta koneesta.

Harjoittelin oviaukon kohdalla ja seinä on 275 mm paksu. Ensimmäinen pala on nyt irti. Oceanisin pelot eivät ole ilmenneet. Löydetyt vahvikeraudat olivat 12 mm:ä, mutta kone leikkasi ne ilman ongelmia.

Tiiliseinästä leikattu neliön muotoinen aukko, lattialla betonista leikattu palanen, taustalla putkia ja ikkuna. Betonilohko, jossa on vahvistusrenkaita ja kaksi viivoitintayy, jotka osoittavat mittoja. Alusta osittain leikattu. Betoniseinä, jossa on mosaikkimainen kuvio ja kolme ympyrämäistä leikattua kohtaa. Yhden kohdan yläpuolella on kasa puulevyjä.

Yllättävän vähän vahviketta. Hyvä minulle, mutta voihan sitä ihmetellä, mitkä vaatimukset oikeastaan olivat suojahuoneelle vuonna 1952, kun se rakennettiin?
Työ on vasta alussa, joten jää nähtäväksi, kuinka monta levyä tarvitaan. Huomasin, että hinta voi vaihdella paljon, 1600:sta noin 2500:-/parille. Levyissä on eri kovuuksia, joten on varmistettava, että saa oikean kovuuden, joka on sovitettu leikattavaan materiaaliin.

• Tykkään
oceanis
  • Laddar…
Täytyy olla samaa mieltä siitä, että se ei näytä olevan nykyisten sääntöjen mukaisesti vahvistettu.....:)

Muuten voin vain myöntää, että kone/koneet ovat uskomattoman hyviä. Olen nähnyt ne toiminnassa useita kertoja ja aina samalla tuloksella.

Viimeksi muokattu:
Hei,

Työskentelen suuremman projektin parissa ja minun täytyy luoda 6 kappaletta oviaukkoja, jotka ovat 210*90 cm. Betoniseinä on noin 20 cm leveä. En tiedä, kuinka monta sarjaa teriä tarvitaan. Luonnollisesti kuluminen vaihtelee betonin ja raudoituksen mukaan.

Kuinka kauan oviaukon sahaaminen kesti? Kuinka kauan timanttisaha kestää?

Nyt onkin kyseessä kaksoisterät, mutta ne kestävät pitkään. Haluaisin väittää, että kun olet valmis kuuden ovesi aukon kanssa, sinulla on jäljellä puolet terien kulumispinnasta.
Edellytyksenä on, ettet paina tai pakota vaan annat koneen työskennellä itsestään sen omalla painollaan ja tietenkin että jäähdytät vedellä koko ajan.

Kesti muutamia päiviä per oviaukko, sillä se oli asuinrakennuksessa ja häiriöiden minimoimiseksi en tehnyt töitä montaa tuntia päivässä.
Vaikea sanoa aikaa.
Mutta kone on suhteellisen raskas, joten ei ole väärin ottaa se pidemmällä ajanjaksolla.

Mutta mitä maksaa antaa betoninlävistysyrityksen tehdä työn?

Olen nähnyt sen tehtävän, oven avaaminen. Silloin hän ensin kiinnitti kiskon seinään, kone kiipesi itsestään kiskolla. Koko oven aukko sisältäen kiskoihin asennuksen vei muutaman tunnin. Tai oikeastaan, hän alkoi juuri sahata kun kuljin työpaikalleni, kun kuljin ohi 2 tuntia myöhemmin, hän oli melkein valmis, mutta vettä valui koko vastaanoton läpi, yrityksen sisäänkäynnin portaita pitkin. Hän oli onnistunut katkaisemaan putken sprinklerijärjestelmään.... Sanottiin, että sprinklerit pystyisivät toimittamaan 20 000 litraa minuutissa. Kellarikerroksessa oli suuria altaita, koska kunnan linjat eivät anna niin suurta virtausta.

Joo, siinä tapauksessa se tuli varmasti kalliiksi, voin kuvitella :cool:

hempularen sanoi:
Mutta mitä maksaa, että betoninleikkauksen ammattilainen tekee työn?

Olen nähnyt sen tehtävän, oviavauksen. Hän kiinnitti ensin kiskon seinään, ja kone kiipesi itse kiskoa pitkin. Koko oviavauksen, mukaan lukien kiskojen asennus, kesti muutaman tunnin. Tai pikemminkin, hän alkoi juuri sahata, kun kävelin työpaikalleni, ja 2 tuntia myöhemmin kun ohitin, hän oli melkein valmis, mutta vastaanotto oli veden vallassa, virtausta yrityksen sisääntuloportaissa. Hän oli onnistunut katkaisemaan putken sprinklerijärjestelmään.... Sprinklerien kerrottiin voivan tuoda 20 000 litraa minuutissa. Kellarin kohdalla oli isoja altaita, koska kunnan putket eivät anna niin suurta virtausta.
Olen saanut tarjouksen aukkojen tekemisestä.

Uusi oviavaus 910x210, betonisyvyys 20cm. 8671kr sis. alv
Uusi ikkuna-aukko 1400x700, betonisyvyys 30cm 6625kr sis. alv
Uusi ilmanvaihtoaukko, halkaisija 110mm, betonisyvyys 30cm 1865kr sis. alv

Sitten minun täytyy nostaa kaikki 9 ovea, mikä maksaa 17500kr lisäksi...

Tuntuu siltä, että Cut N break on selvä valinta :)

roland53 sanoi:
Nyt kyllähän se on kaksoisterät, mutta ne kestävät pitkään. Haluaisin väittää, että kun olet valmis kuuden oviaukon kanssa, terille on jäljellä puolet kulumapinnasta.
Edellytys on, ettet työnnä tai pakota, vaan annat koneen työskennellä omalla painollaan ja tietysti, että jäähdytät vedellä koko ajan.

Käytin muutaman päivän per oviaukko, koska se oli kerrostalossa ja minimoidakseni meluhäiriöt, en ajanut niin monta tuntia päivässä.
Vaikea sanoa aikaa.
Mutta kone on suhteellisen raskas, joten ei ole väärin ottaa se pidemmän ajan kuluessa.
Kiitos vastauksesta! Onko sinulla vielä koneesi vai oletko jo myynyt sen?

kampanja nyt verktygsproffsen. 14500plus alv

Radhuset sanoi:
Kiitos vastauksesta! Onko sinulla vielä laite vai oletko jo myynyt sen?
Se myytiin

Stefan1972 sanoi:
kampanja nyt på verktygsproffsen. 14500plus moms
Jo, katsoin myös vertygsproffsen, mutta ajattele yhtä asiaa.
On hyvä ostaa se läheltäsi, jos tarvitset korjausta ja huoltoa.

Minun valintani oli kauppias läheltä, vaikka jouduin maksamaan muutaman 1000 enemmän.

Tarkista myös, onko hinta terien kanssa tai ilman, ja sinun tapauksessasi betonille.

On olemassa erilaisia teriä sen mukaan, mitä materiaalia aiot sahata.

S
roland53 sanoi:
Ja, nyt olen hankkinut K3000 cut n break -koneen. Täysin ihana työskennellä sen kanssa. Hihnavetonsa ansiosta se yllättää, ettei sillä ole juurikaan tartunta- tai heittotaipumuksia. Joka tapauksessa tällaista konetta kohtaan on kunnioitettava ja oltava varovainen seisoessaan vakaasti ja miten konetta pitää kiinni.
Löysin sen paikalliselta toimittajalta vain muutaman satasen enemmän kuin mitä se olisi maksanut verkossa. Paikallisella yrityksellä on myös huolto, jos tarve ilmenee, ja pelkästään se voi olla arvokasta… ;)
Aluksi luulin, että löytämäni hinnat olivat ilman katkaisulevyjä, mutta ilmeni, että levyjä sisältyi, ja kokonaiskustannukset olivat hieman alle 19.000:-. Odotan, että koneesta on jälleenmyyntiarvoa, kun työ on valmis muutaman kuukauden kuluttua, joten tarkista Blocketista, jos etsit tällaista konetta.

Harjoittelin oviaukossa, ja seinä on 275 mm paksu. Ensimmäinen pala on nyt irti. Mitkään niistä huolestuneista ajatuksista, joita Oceanisilla oli, eivät ole toteutuneet. Ne raudoitustangot, jotka olivat siellä, olivat 12 mm, mutta kone leikkasi ne ilman ongelmia.

[kuva][kuva][kuva]

Yllättävän vähän raudoitustankoja. Hyvä minulle, mutta voi ihmetellä, millaisia ​​vaatimuksia vuonna 1952 rakennettulla pommisuojalla todella oli?
Työ on vasta alkanut, joten jää nähtäväksi, kuinka monta levyä kuluu.
Huomasin, että hinta voi vaihdella suuresti 1600:sta noin 2500:- / parista. Levyt ovat eri kovuusasteisia, joten kannattaa varmistaa, että saa oikean kovuuden materiaalin mukaan, jota on tarkoitus leikata.
hanki oikea mittatanko sen sijaan :wow:

Varo varpaita!

SBH sanoi:
korjaa oikea mmstock sen sijaan :wow:
Jos luulet, että se korjaisi työn :wow:

Mutta skånelainen selviää mistä tahansa mittatikusta, en ymmärrä ongelmaa :cool:

Tämä työ on päättynyt jo kauan sitten, ja ketju herätettiin henkiin.

• Tykkään
simongns ja 1 muu
  • Laddar…
roland53 roland53 sanoi:
Ja, nyt olen hankkinut K3000 cut n break -koneen. Aivan mahtava työskennellä sen kanssa. Remmivetonsa ansiosta se yllättää, sillä se ei aiheuta isku- tai heittotendenssejä. Siitä huolimatta tällaisia koneita tulee kunnioittaa ja olla varovainen, jotta seisoo vakaasti ja pitää konetta oikein.
Löysin sen paikalliselta toimittajalta vain muutaman satasen kalliimmalla kuin mitä se löytyi netistä. Paikallisella liikkeellä on myös huolto, jos tarvetta ilmenee, ja jo se voi olla arvokasta… ;)
Aluksi luulin, että löytämäni hinnat olivat ilman leikkauslaikkoja, mutta kävi ilmi, että laikat sisältyivät hintaan, ja koko paketti maksoi hieman alle 19 000:-. Lasken, että koneella on jäännösarvo, kun työ on valmis muutaman kuukauden kuluttua, joten seuraa Blocketia, jos olet etsimässä tällaista konetta.

Harjoittelin oviaukolla, ja seinä on 275 mm paksu. Ensimmäinen osa on nyt irti. Yksikään Oceanisin pelkäämistä ongelmista ei ole ilmestynyt. 12 mm paksut tukiraudat leikattiin koneella ilman ongelmia.

[kuva][kuva][kuva]

Yllättävän vähän tukirautoja. Hyvä minulle, mutta voisi ihmetellä, mitkä vaatimukset suojatiloille oikeastaan oli vuonna 1952, kun se rakennettiin?
Työ on vasta alussa, joten jää nähtäväksi, kuinka monta laikkaa tarvitaan.
Huomasin, että hinta voi vaihdella paljon 1600:n ja noin 2500:- /parilta. Laikoilla on eri kovuudet, joten on varottava, että saa oikean kovuuden sopivaksi leikkausmateriaalia varten.
Hei!
Aion leikata oven aukon viikonloppuna ja olen vuokrannut Husvarna cut and brake.
Betoniharkkoja. Onko sinulla vinkkejä käytön aikana?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.