Minulla on vanha eristämätön ulkorakennus, jonka haluaisin tehdä asuttavaksi.

Seinät koostuvat jonkinlaisesta rapatusta tiilestä, joka on ihan hyvässä kunnossa.

Ajattelin pitää noin 30 cm "ilmarako" (tässä olisi kuitenkin ollut vain vino katto) ja sitten rakentaa puurungon asennus tuo asfaboard tai tuulensuoja - eristys - ikääntymistä kestävä muovi - kipsi tiilikuoren sisään.

Onko minulta jäänyt jotakin huomaamatta?

On ohut betonilaatta. Voinko vain laittaa solumuovia ja sitten lisätä enemmän betonia, seinät muodostavat "muotin".

Pitäisikö minun siinä tapauksessa täyttää solumuovilla ja betonilla myös "30 cm ilmarako" vai pitäisikö minun tehdä uusi puumuotti ja valaa vain sisäseinien viereen?

Kuten tavallista, kiitollinen kaikista vastauksista!

Lisään muutamia kuvia eri rakenteista

Rakennuksen seinärakennekuva, jossa näkyy vanha tiiliseinä, eristeet, betonilaatat ja mahdollinen kylmäsilta.

Rakenteiden leikkauskuva, jossa on eritelty kerrokset: vanha tiiliseinä, eristys, muovi, kipsi, betoni ja tuulensuojalevy.

Rakennusleikkaus eri materiaaleja sisältävälle seinärakenteelle: gipis, eriste, muovi, tiili, asfaboard, säästöbetoni. Käsittelee rakenteen rakennusprosessia.

Onko jokin erityinen syy siihen, miksi haluat valaa uuden betonilattian eristyksen päälle? Yksinkertainen ratkaisu olisi muuten laittaa tuulettuva muovimatto, kuten platon, vanhan laatan päälle, sitten solumuovi, ja sitten lattialastulevy kelluvasti sen päälle.

Saattaisin harkita kylpyhuoneen sijoittamista yhteen paikkaan ja ajattelin, että olisi kätevää valaa viemäri ja että betoni on hyvä epäorgaaninen alusta...

Kuva 1 on ehdottomasti yksinkertainen, mutta onko se katastrofi kylmäsillan näkökulmasta?

Kuva 2 täytyyhän olla yhtä yksinkertainen, vain asettaa polyuretaaniarkit tiiliseinää pitkin?

Ei aivan ilmaväli tulee olemaan enemmän tai vähemmän 60 cm joissakin paikoissa, joten minun täytyy saada solumuovin pysymään tarkalleen siinä missä haluan ilman että olen asentanut sisäseinää ...

Varmista, että seinien välinen ilmarako on 100% turvattu estämään pikkujyrsijöiden pääsy sisään.

:) pieniä jyrsijöitä ei kiitos.

En tiedä liioittelenko "köldbryggan" merkitystä?

Jotta ideoita voitaisiin kommentoida, tarvitaan lisää tietoa. Kuinka suuri talo on pinta-alaltaan ja korkeudeltaan? Onko ulkoseinä kokonaisen tai puolen tiilen paksuinen tiiliseinä? Mitä tarkoitetaan ilmaisulla "ilmarako 30 cm". 30 cm onhan se käytävä! Haluatko rakentaa talon talon sisälle? Periaatteessa on erittäin hyvä valaa uusi laatta vanhan päälle käyttäen styroxia väliin ja reunusten eristykseen. Mutta siitä tulee paksu, 30 cm. Parasta on tehdä diffuusioavoin sisäseinä selluloosalla eristettynä ilman muovikalvoa.

Pohjapiirroksessa talo on 3,6x5,10m. Harjakorkeus 3,5m.

Luulen, että ulkoseinä on puolitiili.

Ajatuksena on rakentaa talo talon sisään. Tämä tarkoittaa vähintään 30 cm kaivantoa ympäriinsä.

Miten diffuusioavoin sisäseinä on rakennettu?

• Tykkään
Kamanymo
  • Laddar…
Betoni on erittäin kylmänjohtavaa, joten reunaisolointi on tarpeen, vähintään yhtä leveä kuin alapuolella oleva eriste on paksu. Mutta sinulla on tilaa yllin kyllin. Diffuusioavoin seinä rajoittuu tuulensuojauksilla (olemassa on monia vaihtoehtoja) sisä- ja ulkopuolella. Muovikalvoa ei saa käyttää. Eristemateriaalin tulee olla luonnollisesti hygroskooppista, eli ei kivi- tai lasivillaa. Olen hieman mietteliäs tiiliseinästä. Itsekantavat ulkoseinät ovat yleensä täystiiliä (25 cm paksuja), eli tietyt tiilet ovat poikittain ja yhdistävät. Puolitiiliseinät (12 cm paksut) tuetaan yleensä rungon seinään sisäpuolella. Mutta ehkä talo on erittäin vanha? Tiilen U-arvo on noin kymmenesosa mineraalivillasta, joten täystiiliseinä vastaa noin 25 mm mineraalivillaa. Mutta sillä on muita hyviä ominaisuuksia.

Jos talon on tarkoitus olla lämmitetty ympäri vuoden (noin 20C), on sopivaa käyttää kosteuseste. Jos seinästä tulee ohut ja kohtuullisesti eristetty (noin 10 cm lasi-/kivivillaa), kosteuseste voidaan mahdollisesti vaihtaa höyryjarruun. Kaikki riippuu siitä, kuinka paljon kosteutta lisätään ilmaan, eli oleskeleeko sisällä jatkuvasti paljon ihmisiä (tai eläimiä) ja/tai onko käytössä paljon kylpyhuone, kodinhoitohuone tai keittiö ruoanlaittoon.

Et liioittele kylmäsillan vaikutusta.
Voit laittaa niin paljon eristystä kuin mahtuu.
Tärkeintä on katkaista kylmäsilta. Jos se tehdään 5 cm:n Styroksilla, se tekee suuren eron. Suuremman eron kuin 5 ja 30 cm:n välillä, uskallan väittää.

Sori olin juuri katsomassa. ovat holvistomuurit, kuten sanot.

Asia on, että minun pitää vaihtaa kattotuolit jne., ainoa asia, jonka ajattelin säilyttää, on muuratut ulkoseinät, jotka ovat hyvässä kunnossa.

Todennäköisesti siinä on varsinkin usein käytetty kylpyhuone ja lämmitys ympäri vuoden 20 asteeseen.

Rakennus on matala, joten haluan 30-60 cm välin tiilen ja sisäseinän väliin.

Voinko ratkaista tämän näin (Minulla on materiaalia toisesta tiiliseinästä, jolla voin täyttää...:

Rakennusleikkauskuva, jossa näkyy tiiliseinä, mineraalivillaeristys, betonilaatta, kipsi, asfaboard, solumuovi ja käytetyt rakennusmateriaalit.

Tarve kosteussululle riippuu seinässä käytetystä eristemateriaalista. Kosteussulkuja alettiin käyttää 60-luvun alussa, kun huomattiin, että mineraalivilla menetti eristyskykynsä kondensoituneen kosteuden takia. Jos käytetään selluloosakuituja eristemateriaalina, ei tule käyttää kosteussulkua. Ulkoseinä on vanha diffuusioavoin tiiliseinä. Se ei pidä siitä, että sen sisälle tulee uusi diffuusiotiivis seinä! Kokotiiliseinä on upea lämpövarasto, joka antaa auringon säteille toivotun viiveen. Nykyajan aurinko antaa lämpöä yöllä ja päinvastoin. Vakioratkaisu betonin reunojen eristämiseen on 29 cm leveä leca-kivi, jonka U-arvo on puolet pienempi verrattuna styroksiin tai mineraalivillaan. Mielestäni tiilimurskaratkaisu voisi toimia.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.