Hei,
Minulla on seinä, jossa on "dörr", jonka haluaisin peittää.

Seinä on noin 7 cm kevytbetonia raudoitustangoilla.

Voiko vain kiinnittää koolaukset sisäänkäynnin ympärille ja sitten kiinnittää levyt niihin?

Minkälaisilla ruuveilla minun pitäisi kiinnittää koolaukset, olen aiemmin käyttänyt naulatulppia 8x80, mutta mielestäni seinä on liian ohut siihen, vai mitä te käyttäisitte siihen?

Kiitollinen kaikista vastauksista.

Käyttäisin niitä kevytbetoniruuveja, joita Essve ja muut tarjoavat. Ei mitään tulppaa, pysyy kuin vuori. Olen kuitenkin epäileväinen puun ja kiven yhdistämisestä tällä tavalla. On vaikeaa saada pintakerros kuntoon ilman, että se murtuu saumasta. Parempi muurata sopivalla kivellä, ehkä leca löytyy oikeassa mitassa.

Käytä 45mm stålregel ja kipsiä. Ei halkeile enemmän kuin muurattu versio, kunhan asetat kittinauhat. Yksi vaihtoehto on kiinnittää reglar klippspikillä.

Seinä on noin 7 cm, puulevy 12 mm + kipsilevy 13 m = 2,5 cm.

Ja se täytyy varmaan tehdä molemmilta puolilta, joten säännön voi olla vain 2 cm!!

Toinen puoli seinästä on aulaa vasten, ja siellä haluan, että se on kovaa ja vakaa, siksi puu + kipsi. Toinen puoli tulee peittymään uskoakseni kaapilla.

Kuten MathiasS kirjoittaa yllä, kun tukit aukon kevytbetoniseinässä puuremmeillä, on tärkeää huomioida, että nämä liikkuvat "epätahdissa" kevytbetonin kanssa, joten on todennäköistä, että saat halkeamia siihen, missä aukko on ollut, ja jotka vaihtelevat vuodenaikojen mukaan. Jos aiot laittaa tapettia, se ei todennäköisesti näy läpi, koska tapetti ottaa vastaan osan liikkeistä, mutta jos ajattelit maalata, sinun on vahvistettava pinta ennen maalaamista. On silti riski, että se halkeilee.

Voit vähentää liikettä teräksisillä rimarakenteilla, mutta koska seinä on melko ohut, voi olla vaikea saada tilaa. Tietenkin voit muurata seinän umpeen kevytbetonilohkoilla, mitä suosittelisin, jotta aukosta tulee täysin näkymätön tulevaisuudessa.

Mura ja osv en osaa, joten täytyy koolata.

Mutta vaikka koolaisi + levyjä ja käyttäisi nauhaa saumakohdassa (uutta + vanhaa seinää), tuleeko silti näkyviä halkeamia ???

evoline sanoi:
Mura osv kan jag inte så det blir att regla.

Men även om man reglar + skivor och använder remsa mellan skarven (nya + gamla väggen), blir det sprickor som syns ???
Iso riski halkeamille myös remseillä.

Remseillä sekä microlit tai vastaavat vähentävät riskiä hieman, mutta edelleen (mielestäni suuri) riski.

// Mats

Jos ei halua muurata, niin Mattiksen ehdotus peltilistoista ja kipsistä täytyy olla paras.

Joten metallikehykset kipsilevyillä ovat parempia kuin puukehykset puulevyllä + kipsi ??

Jepp

Jos haluat kovemman levyn + gipsi, voit asettaa sen kiskojen väliin. Europrofililla on tätä varten metallikiinnike nimeltä kortlingsbeslag. Sitä tarvitaan 4 kpl per seinän puoli.

Voisitteko linkittää byggmaxista tai k-rautasta, mitä minun pitäisi ostaa?

Kiitollinen avustanne.

Laitoin oven kiinni puupalkeilla ja sahanpuruilla kevyessä betoniseinässä, ja jonkin ajan kuluttua kaikki saumat halkeilivat, joten älä tee sitä virhettä, jonka muut ovat jo maininneet.

Uudessa asunnossani avasin umpinaisen oven, ja siellä he olivat käyttäneet puupalkeilla, jotka ruuvattiin suoraan karmiin, ja jättivät sen paikalleen, sitten gyproc ja nauhat päälle, eikä siinä ollut halkeamia, mitä pystyin näkemään. Karmiin poistaminen niin ohuesta seinästä voi olla ongelmallista, koska se on luultavasti laitettu paikalleen ennen itse seinän tekemistä, ja se voi olla naulattu siten, että päät ovat "väärällä" tavalla, joten jos vain kangetaan, saatat joutua korjaamaan paljon Husfixillä tai vastaavalla. Jos aiot poistaa karmin, auttaa, jos sahaat sen pienemmiksi osiksi, ja puukkosaha metalliterällä voi helposti poistaa naulat ilman vaikutusta seinään.

Käytin samaa menetelmää kun laitoin toisen oven kiinni makuuhuoneeseen, ja siirsin vain puupalkeja, ruuvasin ne kiinni, ja sitten yksinkertainen gyproc ja nauhat päälle. Toivon, että tällä kertaa se kestää ilman halkeamia. Muuten voi liimata gyproc koko seinälle, jos tilaa on, niin ei pitäisi tulla halkeamia. (Päällekkäin niin, että saumat eivät ole samalla kohdalla kuin ovi oli.)

Edvuld sanoi:
Minä täytin ovenkarmin puupalkeilla ja lastulevyllä kevytbetoniseinässä, ja kaikki saumat halkesivat ajan myötä, joten älä tee samaa virhettä, jonka muut ovat jo maininneet.
Poistin noin 16 vuotta sitten oven kantavasta 150 mm kevytbetoniseinästä. Poistin koko ovenkarmin. Asetin 45*45 puupalkeilla, kiinnitin ruuveilla ja tapeilla sekä kipsilevyn suikaleilla. Sitten tapetti molemmissa huoneissa eikä tässä tapauksessa näy mitään.

Kuollut kipsilevy vaikuttaa paremmalta vaihtoehdolta kuin lastulevy!

/Peter

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.