Kun aloin suunnitella kellarin seinien kunnostamista maanpinnan yläpuolella, oli selvää, että eristäisin EPS:llä ja laittaisin sitten rappauksen tähän, mutta mitä enemmän googlaan aiheesta, sitä epävarmemmaksi tulen siitä, miten se pitäisi toteuttaa.

Täällä on paljon ketjuja, jotka käsittelevät samaa aihetta, mutta muutamaan asiaan olen kiinnittänyt huomiota.

1. Kun asetan EPS/Sellumuovin, voinko silloin käyttää tavallisia sellumuovilevyjä (S80), joita voin ostaa esimerkiksi Bauhausista, vai onko sen oltava jokin erityinen levy?

2. Seinä koostuu nykyään onteloharkkobetonista ja ajattelin laittaa kaksi 30 mm levyä, jotka menevät limittäin. Miten kiinnitän levyt?

/G
 
Tein samanlaisen tempun pari kesää sitten. Silloin ostin uritetun solumuovin,
http://www.bygghemma.se/utomhus/bygg/isolering/cellplast/putsskiva-bewi-for-fasad/p-612093

jonka sitten kiinnitin betoniharkkoseinääni, varmuuden vuoksi sekä liimalla että eristekiinnikkeillä;
http://katalog.essve.se/article/?katBid=V70&dokId=wc398161&artNr=

(on monia eri tyyppejä, itse pidin eniten niistä, joissa on metallipiikki).

Tämän jälkeen kiinnitettiin rappausverkko ja koko juttu rappattiin Finjan rappauslaastilla. Yhdellä seinällä kokeilin kuituvahvistettua rappauslaastia nähdäkseni, olisiko sillä ajan mittaan eroa. Tähän mennessä (2 vuotta) yksikään sokkeli ei ole haljennut.

Seinä, jota on eristetty spårad cellplastilla ja peitetty verkolla ja Finjan tai kuituvahvistetulla laastilla. Näkyy ikkuna ja vihreitä kiinnikkeitä.
 
  • Tykkään
Oddbod ja 1 muu
  • Laddar…
Uskotko, että uritettu solumuovi oli tarpeellinen, vai olisiko toiminut aivan yhtä hyvin sileällä EPS:llä, koska kuitenkin käytetään raudoitusverkkoa?

Näyttää siltä, että käytit raudoitusverkkoa metallista, pitääkö se paikkaansa?

Kiinnitysliman käyttö ja sitten varmistaminen linkkaamallasi tavalla kuulostaa kätevältä tavalta asentaa levyt.
 
1) En tiedä, mutta tuntuu siltä, ​​että raudoituksen ensisijainen tarkoitus on pitää rappaus yhdessä ja estää halkeamia, mutta se ei vaikuta rappauksen tarttumiseen taustalla olevaan solumuoviin. Urien ansiosta rappaus tarttuu paremmin solumuoviin, kuvittelen ainakin.

2) Jep, tavallinen sinkitty rappausverkko. Minulla ei ole mitään käsitystä siitä, mikä on paras, sinkitty, ruostumaton tai muovi. Se oli minulle pelkkä hinta- ja saatavuuskysymys.
 
Kiitos nopeista vastauksista! Aion käyttää sileää EPS:ää galvanoidulla raudoituksella ja katsotaan, kestääkö se.
 
Ajatus jäljitettyjen kanssa on se, että ilmaa pääsee kiertämään levyn ja olemassa olevan seinän välillä.
 
  • Tykkään
Zoki_
  • Laddar…
Niin, tarkoitan myös, että kiskot tulee sijoittaa seinää vasten, ei rappausta vasten.
 
nimhed sanoi:
Joo, tarkoitan myös, että raiteet tulisi olla seinää vasten eikä rappausta vasten.
Ei, tuo levyssä on nystyrät myös seinäpuolella, ilmarakoa varten.
 
Ahh, ok
 
Näin alueella jonkun, jolla oli vanhempi setä firmasta, joka eristi ja rappasi sokkelin.
Puuseppä tai muurari ei tullut ilmi. Oikein tai väärin en tiedä. Mutta huomasin, että hän käytti tavallista sileää solumuovia, jota hän rapsutti rappauspuolelta pokasahalla. Oletan, että tarttumisen vuoksi. Näyttää hyvältä kadulta 3 vuoden jälkeen ainakin. Mekaanista kiinnitystä käytettiin, näin. Siis jonkinlainen eristepidike.
 
  • Tykkään
frma71
  • Laddar…
Ok... pitäisikö odottaa rappauksen purkamisen kanssa, kunnes ensimmäinen lumi on satanut, jotta naapuri luulee, että se on lunta, joka tuiskuaa heidän tontilleen? =)
 
b8q sanoi:
Ei, tuo levy on myös toinen puoli seinää vasten, jotta se muodostaa ilmarako.
Tältä se näyttää, ulko- ja sisäpuoli:
Ulkopuoli uritetusta rakennuslevystä, kuvattu kulmasta.
Eristyslevy, jossa on reikiä päällä, näyttää ulkopuolen ja sisäpuolen.
 
O Oddbod sanoi:
Kiitos nopeasta vastauksesta! Aion käyttää sileää EPS:ää sinkityillä raudoilla, katsotaan sitten miten kestää.
Miten sinulla meni rappauksen kanssa solumuovilla? Oletko tyytyväinen lopputulokseen? Olen miettinyt jotain vastaavaa, ja siksi kysyn!
 
mr.Ola mr.Ola sanoi:
Miten sinulla meni rappauksen kanssa solumuoville? Oletko tyytyväinen lopputulokseen? Olen itse suunnittelemassa jotain vastaavaa ja siksi kysyn!
Se on vielä paikallaan ja näyttää hyvältä. Valitsin kuituvahvistetun rappauksen verkon lisäksi ja laitoin tippalistan levyjen yläpuolelle ja paneelin alle varmistaakseni, ettei kosteutta pääse sisään.
 
  • Tykkään
mr.Ola
  • Laddar…
O Oddbod sanoi:
On edelleen paikoillaan ja näyttää siistiltä. Valitsin kuituvahvisteisen rappauksen verkon lisäksi ja asensin tiputuslistan levyjen yläpuolelle ja paneelin alle varmistaakseni, ettei kosteus pääse sisään.
Onko sinulla mahdollisesti kuva, joka näyttää miten viimeistelitte ylös paneelia vasten?
 
  • Tykkään
Mararo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.