Hei!
Olen kunnostamassa kellariani vanhassa talossani. En tiedä, mitä materiaalia seinät ovat, mutta ne näyttävät olevan jonkinlaista betonia tai jotain. Olen TÄYSIN tietämätön eri materiaaleista.

Ajattelen kunnostaa seiniä muuraamalla, rappaamalla tai millä tavalla se on parasta, ja tekemällä vähän raitoja sahalaitaisella viimeistelyharjalla. Aion myös laittaa uutta klinkkeriä lattialle.

Kellari on pelkkä kellari, siellä on vähän kosteuden läpäisyä tietyissä paikoissa. En suunnittele salaojitusta, koska en aio rakentaa sisustusta alas. Siellä on vain pesutupa, ruokakellari ja suihku (jota aion myös kunnostaa myöhemmin).
Mitä materiaalia minun pitäisi käyttää, jotta se onnistuu ja kestää vähän kosteutta? Voinko maalata sen jälkeen? minkä tyyppinen maali.
Kiitollinen nopeasta vastauksesta, koska suunnittelen tekeväni tämän lomallani.

Klinkkerin ja laatoituksen asennan ILMAN kosteussulkua kellarissa, jos olen ymmärtänyt oikein??

Terveisin, Nip, nainen, jolla on KOHTA täysin uudistettu talo.

Voit käyttää jotain, jota kutsutaan putsbruk C:ksi. Tai kipsilaastaria, mutta siinä tapauksessa EI ulkoseinille, koska se ei toimi kovin hyvin kellariseinien kosteuden liikkeen kanssa. Maalaa ulkoseinät hengittävällä maalilla! On olemassa erilaisia, kuten esimerkiksi silikaattiväri.
Katso miten se tehdään "Din Byggare" -sivustolta!

Täysin oikein, klinkkerit ilman kosteuseraistusta. Oletan, että tarkoitat, että sinulla on suihkukaappi? Pelkkä suihku suoraan laatoilla ei ole kovin onnistunut ratkaisu. Silloin vaaditaan, että kellari on kosteuseristetty alapuolelta sekä paljon muuta...

Viimeksi muokattu:
Olen samaa mieltä Oskis:n kanssa. Voin myös suositella Finjas VäggROT:ia, se on sementtipohjainen tasoite, joka on paljon helpompi työstää kuin rappaus.

Hei

Mietin, kuinka vaikeaa on poistaa vanha tapetti betoniseinästä kellarissa???? Olen ajatellut tasoittaa siihen ja maalata, jos se myös käy? En halua tehdä rankarakennetta, mutta olen todella huolissani kosteudesta.

Ullis-husägaren sanoi:
Hei

Ihmettelen, kuinka vaikeaa on poistaa vanha tapetti betoniseinästä kellarissa???? Olen ajatellut kitata sen ja maalata, jos sekin käy? En halua tehdä runkoa, mutta olen todella huolissani kosteudesta.
Ehkä ei ole oikea paikka viestillesi, mutta kokeile hieman vettä tavallisella kukkaruiskulla. Silloin niiden pitäisi irrota.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.