12 358 lukukertaa ·
11 vastausta
12k lukukertaa
11 vastausta
Rapata muuri
Jäsen
· Halland
· 132 viestiä
Hei, minulla on muuri, jonka ajattelin slamma keväällä tai tehdä sen itse, mutta olen hieman epävarma. Voiko sen tehdä itse? Muuri on rakennettu betonilohkoista, se on 30 metriä pitkä ja 1,40 metriä korkea. Ajatus on slamma se ja sitten maalata se valkoiseksi, onko jollain kokemusta tästä?
Jäsen
· Halland
· 132 viestiä
Hei, se on muurattu, yritin liittää kuvan mutta se ei onnistunut.
Viimeksi muokattu:
Jäsen
· Halland
· 132 viestiä
Sain vinkin sekoittaa rappauksen itse, sekoita "rasvainen" betoni 1 osa cementtiä, 3 osaa hiekkaa ja vettä löysäksi mössöksi ja sitten vain levittää kalkkisiveltimellä. Onko se niin yksinkertaista ??
Jos olet jokseenkin kätevä, voit tehdä sen itse. 30 metriä x 1,4 vie kuitenkin jonkin verran aikaa aloittelijalta, mutta koska kyseessä on slammaus, voit puhdistaa yhden osan, odottaa seuraavaan päivään ja puhdistaa toisen osan jne. Saumat tulevat todennäköisesti näkyviin hieman sen mukaan, miten onnistut tekemään viimeistelyn harjalla.
Varmista, että muuri on puhdas.
Vedä ohut kerros pohjustuslaastia a velli- tai hieman paksummassa koostumuksessa. Tämä voidaan tehdä miekalla (decolitlevy), laastilautasella, teräksiä tai millä tahansa haluamallasi työkalulla. Koko muuri.
Kun pohjustus on kuivunut, voit käsitellä "rappa- ja muurauslaasti B":llä tai "rappa- ja muurauslaasti C":llä tai "KC muuraus- ja rappauslaasti B":llä. Vedä senttimetrin paksuinen kerros alueelle, jonka tunnet pystyväsi käsittelemään ennen kuin se kuivuu liikaa. (Tätä voit kokeilla: aluksi ehkä kaksi-kolme metriä muurista ja lisää seuraava osio, jos uskot, että hallitset sen.) Muista painaa melko kovaa laastin puristamiseksi mahdollisimman tiukasti.
Kun yksi osio on käsitelty, ota kalkkiharja tai plafondpensseli ja ämpäri vettä, kasta pensseli/harja veteen ja vedä sillä laastia koko pinnan yli, ravista työkalu ja kasta veteen tarpeen mukaan. Voit tehdä suoraviivaisia liikkeitä alhaalta ylös tai kaarevia liikkeitä, mitä tahansa, mitä pidät kauniina. Vältä kuitenkin alaspäin vetämistä painovoiman vuoksi. Kun olet tyytyväinen, käsittele seuraava osio tai odota seuraavaan päivään.
Kun koko muuri on käsitelty, odota kuukausi ennen kuin maalaat sen, jolloin käytä silikaattimaalia, kc-maalia tai sokkelimaalia tai jotain.
Varmista, että muuri on puhdas.
Vedä ohut kerros pohjustuslaastia a velli- tai hieman paksummassa koostumuksessa. Tämä voidaan tehdä miekalla (decolitlevy), laastilautasella, teräksiä tai millä tahansa haluamallasi työkalulla. Koko muuri.
Kun pohjustus on kuivunut, voit käsitellä "rappa- ja muurauslaasti B":llä tai "rappa- ja muurauslaasti C":llä tai "KC muuraus- ja rappauslaasti B":llä. Vedä senttimetrin paksuinen kerros alueelle, jonka tunnet pystyväsi käsittelemään ennen kuin se kuivuu liikaa. (Tätä voit kokeilla: aluksi ehkä kaksi-kolme metriä muurista ja lisää seuraava osio, jos uskot, että hallitset sen.) Muista painaa melko kovaa laastin puristamiseksi mahdollisimman tiukasti.
Kun yksi osio on käsitelty, ota kalkkiharja tai plafondpensseli ja ämpäri vettä, kasta pensseli/harja veteen ja vedä sillä laastia koko pinnan yli, ravista työkalu ja kasta veteen tarpeen mukaan. Voit tehdä suoraviivaisia liikkeitä alhaalta ylös tai kaarevia liikkeitä, mitä tahansa, mitä pidät kauniina. Vältä kuitenkin alaspäin vetämistä painovoiman vuoksi. Kun olet tyytyväinen, käsittele seuraava osio tai odota seuraavaan päivään.
Kun koko muuri on käsitelty, odota kuukausi ennen kuin maalaat sen, jolloin käytä silikaattimaalia, kc-maalia tai sokkelimaalia tai jotain.
Jäsen
· Halland
· 132 viestiä

Här är muren, hoppas bilden går att se.
Mnjaa, se on vain pohjustus, saumat näkyvät luultavasti uudelleen, kun muuri kastuu. Betoniseoksen levittäminen pelkällä harjalla on erittäin hankalaa ja tuskin näyttävää, tietääkseni ainakin jotain pitäisi vetää päälle.Roger i Halmstad sanoi:
Jäsen
· Halland
· 132 viestiä
Hei MaxPax ja kiitos vastauksesta, minulla on pääsy sementtiin ja valintahiekkaan, onko ok sekoittaa itse vai onko eroa ostaa esim. muurauslaasti b ??
terveisin
Roger
terveisin
Roger
Jäsen
· Halland
· 132 viestiä
jo kaukaa katsottuna se on hieno, mutta lähempänä näyttää vähän "huonommalta"
Kyllä, on ero. Pelkästään sementillä saat erittäin kovan laastin, joka voi halkeilla helposti, millä muurimassa on muurattu? Valuhiekassa on liian suurta soraa ja siitä tulee hankalaa, käyttäisin mieluummin muuraus- tai rappaushiekkaa.Roger i Halmstad sanoi:
Jäsen
· Halland
· 132 viestiä
Ok ja kiitos vastauksista, ostan muutaman säkin rödgrundia ja teen pohjustuksen, sitten muurauslaasti b ja kokeilen yhdellä palalla niin katsotaan miten käy, tai vaihtoehtoisesti vuokraan muutamia betonihemmoja.
Klikkaa tästä vastataksesi