Arne999 sanoi:
Mikä muuten on Ok taipuma? Puhumme väliaikaisesta telineestä, joten pyydän vain, että se kestää..

Luin jostakin, että taipuma=L/300 => 10000/300=3.3mm minun tapauksessani. 1 tonnin pistekuormitus pitäisi siis olla aivan ok :)
En uskalla lausua, mikä on sopiva mitoitus.

Ok, mutta sitten olen luultavasti oikeilla jäljillä laskennan suhteen. On luultavasti juuri kuten sanot, että palkki lasketaan kiinteäksi... minulla on kyllä eri solider jokaiselle osalle, mutta en tiedä tarkalleen miten ohjelma tulkitsee kontaktin... olen määritellyt reunaehdon niin, että tukipisteet ovat "fixed support".

peternicklas
Suositukseni on, että älä käytä FEM:ää, ellei sitä osaa 100%:sti. On niin paljon, mikä voi mennä pieleen.
Ota esiin paperia ja kynä ja käytä niitä sen sijaan. Tässä tapauksessa materiaalin suuntaus on tehtävä niin, että puun kuidut ovat oikein. Puu on eräänlainen komposiitti, ja FE-ohjelmassa tarvitaan erityisiä elementtejä, jotta se voidaan laskea oikein.

• Tykkään
Chaly ja 2 muuta
  • Laddar…
Olen samaa mieltä edellisen puhujan kanssa. Itse en koskaan käytä FEM:ää saadakseni arvon esimerkiksi muodonmuutokselle tai jännitykselle. Sen sijaan käytän sitä usein nähdäkseni, mikä/mikä osa/osat yksityiskohdasta ovat eniten rasitettuja ja kokeillakseni geometrian optimointeja.

• Tykkään
Ingenjören ja 1 muu
  • Laddar…
peternicklas
Käytän sitä päivittäin, mutta tuloksen ymmärtäminen vaatii paljon tietoa monista eri asioista. Se on erittäin hyvä työkalu, jos sitä osaa käsitellä ja ymmärtää.

• Tykkään
HelmerssonF
  • Laddar…
Työskentelen päivittäin femsimulointien parissa, mutta en kyllä kestävyydessä ole sataprosenttinen...

Arne999 sanoi:
Mikä muuten on Ok taipuma? Puhumme väliaikaisesta tukipilarista, joten kaikki mitä pyydän on, että se kestää.

Luin jostain, että taipuma=L/300 => 10000/300=3.3mm omassa tapauksessani. 1 tonnin pistekuorma pitäisi siis olla ihan ok :)
Suurempi taipuma kuin L/300 koetaan epämukavaksi.

Terassi, jolla on aurinkopurjeita suojana, valkoisia tuoleja, ruskeita puisia kalusteita ja pensaita taustalla aurinkoisena päivänä. Pohjapiirustusterassi, jossa on sohvan ääriviivat ja mitat. Terassin muoto on epäsäännöllinen monikulmio. Mukana on mittasuhteet. Puhun tästä keskustelusta, sillä minulla on samanlainen kysymys.

Haluan laittaa säännön vaakasuorasti puuterassille, noin 6-7 metriä pitkä.
Haluan käyttää tätä korkeimpana pisteenä pienelle muovikatolle, joka toimii sadesuojana (noin 3 x 4 metriä) sohvan yläpuolella.

Haluaisin mieluiten välttää liimapuupalke...ja pylväs keskellä terassia.

Voisiko saada aikaan erikoisratkaisun???

Oletko saanut hyvän vastauksen??

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.