4 190 lukukertaa ·
8 vastausta
4k lukukertaa
8 vastausta
Rakentaminen sisäseinä kattopalkkien väliin yläkerrassa, miten tehdä?
Hei,
Aion remontoida yläkerran 1,5-kerroksisessa talossamme.
Olen purkanut aiemmin olleet rakenteet, mutta nyt minulla on kysymys.
Aion rakentaa seinän, ja se osuu kahden kattotuolin väliin, miten silloin tehdään?
Pitääkö koolata pituussuunnassa kattotuolien väliin vai miten tehdään?
Vai pitääkö sisäseinät mukauttaa kattotuolien sijaintiin?
Kiitos etukäteen!
Aion remontoida yläkerran 1,5-kerroksisessa talossamme.
Olen purkanut aiemmin olleet rakenteet, mutta nyt minulla on kysymys.
Aion rakentaa seinän, ja se osuu kahden kattotuolin väliin, miten silloin tehdään?
Pitääkö koolata pituussuunnassa kattotuolien väliin vai miten tehdään?
Vai pitääkö sisäseinät mukauttaa kattotuolien sijaintiin?
Kiitos etukäteen!
Hei!Rickard.ag sanoi:
Kiitos nopeasta vastauksesta.
Kattopalkkien välissä on vain eristys ja muovi, joten ei ole mitään, mihin kiinnittää mitään tukia.
Voisin kyllä laittaa osb:ta väliin, toimisiko se?
Ajatuksena oli naulata paneeli ja kiinnittää kattopalkkeihin, kuten aiemmin on ollut. Mutta tilassa, jossa ongelma on, aiomme tehdä kylpyhuoneen, joten ajattelin laittaa muovimattoa vähän ylöspäin viistokattoon. Ei koskaan tiedä, mihin suuntaan lapset suihkuttavat kylpyammeessaRickard.ag sanoi:
Selventääkseni asiaa hieman, liitän kuvan mukaan, väliseinän pitäisi siis olla siinä, missä punainen viiva on.J jonas_720 sanoi:Ajatus oli kiinnittää paneeli ja kiinnittää ne kattorakenteisiin, kuten se oli aiemmin.
Mutta siinä tilassa, jossa ongelma on, aiomme laittaa kylpyhuoneen, joten ajattelin, että meidän on laitettava jonkin verran muovimattoa viistokaton yläosaan.
Ei koskaan tiedä, mihin suuntaan lapset suihkuttaisivat ammeessa![]()
Yleensä asennetaan harvalaudoitus c300 tai vastaava kattotuoleihin ja sitten pintakerros harvalaudoitukseen. Silloin on myös vähemmän lävistyskohtia höyryjarrussa!
Mutta muuten varmasti toimii erinomaisesti se, että kiinnität seinän paneeliin.
Jos on märkätila, johon laitat muovimaton tai muun kosteusesteen, lyhentäisin vaihtoehtoisesti. Käyttäisin harvalaudoitusta.
Mutta muuten varmasti toimii erinomaisesti se, että kiinnität seinän paneeliin.
Jos on märkätila, johon laitat muovimaton tai muun kosteusesteen, lyhentäisin vaihtoehtoisesti. Käyttäisin harvalaudoitusta.
Kiitos vastauksestasi.G Gukken sanoi:Yleisesti ottaen asennetaan harva paneeli c300 tai vastaava kattotuoleihin ja sitten pintakerros harvaan paneeliin. Näin saadaan myös vähemmän lävistyksiä höyrynsulkuun!
Mutta muuten varmasti toimii erinomaisesti kiinnittää seinä paneeliin.
Jos kyseessä on märkätila, jossa tarvitset muovimaton tai muun kosteussulun, suosittelisin kortlausta tai harvapaneelin käyttöä.
Mutta jos asennan harvapaneelin, se jää varmaan pystyyn ja koska paneelin pitäisi olla vaakasuorassa, siitä tulee varmaan hieman hankalaa, kun sitä asennetaan?
Paras vaihtoehto näyttää olevan asentaa paneeli ensin ja sitten ruuvata koolaukset siihen.
Meneekö ajatukseni osb:n tai plyn asentamisesta kattotuolien väliin kokonaan pois?
Klikkaa tästä vastataksesi