Hei!
Minulla on kysymys liittyen seinän rakentamiseen koolauksilla ja lastulevyllä.
Aion rakentaa pienen työpajan autotalliin kokonaan irtolankusta. Yksi kaappi lattiasta kattoon sekä 4 kaappia lattialla ja 4 pienempää kaappia pään korkeudella kaiken yläpuolella. Koko rakenne on 3,6x2,4 metriä.
Tämän takana minulla on tällä hetkellä tiiliseinä, joka johtaa naapuriin toisella puolella. Ajatuksena on ruuvata yhteen seinä lastulevyllä, jotta voin vetää sähköt pistorasioita ja valaistusta varten sekä helpottaa asioiden kirjoittamista.
Kysymykseni on nyt, että se tulee olemaan hirveästi poraamista ja ruuvaamista tiiliseinään. Toimiiko se, että liimaan kaikki koolaukset kiinni esimerkiksi PL400:lla tai vastaavalla? Voin ruuvata harvalautaan myös katossa. Lattia on betonia. Suurin kuormitus, jota sen on kestettävä, on yläskaapit eikä niitä ole tarkoitus lastata raskaasti, mutta leikitään ajatuksella, että ne painavat yhteensä 4 kaappia 60 kg (itse kaappi mukaan lukien). Suuri kaappi tulee seisomaan kulmassa ja se ruuvataan molempiin seiniin, koska siellä on kipsilevyä.
Odotan innolla vastauksianne, tämä on ensimmäinen viestini täällä, joten kirjoittakaa, jos mielestänne olen unohtanut jotain.