1 332 lukukertaa ·
8 vastausta
1k lukukertaa
8 vastausta
Rakentaminen narinattomat portaat
Olen ostanut talon, jossa on kerrosten välinen portaikko, joka on täysin loppu. Suunnitelmana on rakentaa uusi portaikko. Ainoa asia, joka minua oikeastaan kiinnostaa, on ettei se saa koskaan narista. Joten mikä olisi paras tapa rakentaa se tässä tapauksessa? Se on L-portaikko, jos sillä on merkitystä.
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 viestiä
Tai ylimitoittaa aivan reilusti...
Uskon myös teräkseen... mutta olen utelias, miten portaat voivat olla täysin lopussa...
Omani lakkasi narisemasta, kun suuntasin ja kiristin paljon ruuveja.
Uskon myös teräkseen... mutta olen utelias, miten portaat voivat olla täysin lopussa...
Omani lakkasi narisemasta, kun suuntasin ja kiristin paljon ruuveja.
Koko portaikko liikkuu, kun siinä kävelee, se on ollut siellä 1900-luvun alusta asti, joten askelmat ovat kuluneet kuopalle siitä, mihin jalat asetetaan. Lisäksi askelmissa on eri syvyydet ja korkeudet, joten tulen hulluksi kävellessäni niissä. Ylimitoittaminen kuulostaa mielenkiintoiselta, kuinka järeäksi ajattelit?plåtrickard sanoi:
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 viestiä
Olen rakentanut vain pieniä portaita, joten en osaa vastata siihen.. mutta mittaa, piirrä ja pohdi, mitä mahtuu... Ja panosta materiaaliin..
Unelma saada narisematon portaikko. Meidän narisee, jos kävelee porrasaskelman keskellä, ehkä se poistuisi pienellä säännöllä askelman alla, joka stabiloi sen. En ole tehnyt sitä, mutta tuntuu siltä, että se auttaisi.
Klikkaa tästä vastataksesi