Olen ostanut talon, jossa on kerrosten välinen portaikko, joka on täysin loppu. Suunnitelmana on rakentaa uusi portaikko. Ainoa asia, joka minua oikeastaan kiinnostaa, on ettei se saa koskaan narista. Joten mikä olisi paras tapa rakentaa se tässä tapauksessa? Se on L-portaikko, jos sillä on merkitystä.

Metalli?

Kattfan Kattfan sanoi:
Metall?
Ehkä paras, mutta haluan tehdä sen puusta. Askelmat upotettuina tukkiin aiheuttavat todennäköisesti suuremman narinan riskin kuin sahaamalla ja asettamalla ne päälle?

Farstatjej90
En usko, että on mahdollista rakentaa täysin narisematon puuportaikko. Tässä etsit betonia.

• Tykkään
plåtrickard
  • Laddar…
Tai ylimitoittaa aivan reilusti...
Uskon myös teräkseen... mutta olen utelias, miten portaat voivat olla täysin lopussa...
Omani lakkasi narisemasta, kun suuntasin ja kiristin paljon ruuveja.

plåtrickard plåtrickard sanoi:
Tai ylimitoita se kunnolla...
Uskon myös teräkseen... mutta olen utelias, miten portaat voivat olla täysin loppuun kuluneet...
Minun portaikkoni lakkasi natisemasta, kun kohdistin ja kiristin paljon ruuveja
Koko portaikko liikkuu, kun siinä kävelee, se on ollut siellä 1900-luvun alusta asti, joten askelmat ovat kuluneet kuopalle siitä, mihin jalat asetetaan. Lisäksi askelmissa on eri syvyydet ja korkeudet, joten tulen hulluksi kävellessäni niissä. Ylimitoittaminen kuulostaa mielenkiintoiselta, kuinka järeäksi ajattelit?

Olen rakentanut vain pieniä portaita, joten en osaa vastata siihen.. mutta mittaa, piirrä ja pohdi, mitä mahtuu... Ja panosta materiaaliin..

• Tykkään
Daniel__s
  • Laddar…
Unelma saada narisematon portaikko. Meidän narisee, jos kävelee porrasaskelman keskellä, ehkä se poistuisi pienellä säännöllä askelman alla, joka stabiloi sen. En ole tehnyt sitä, mutta tuntuu siltä, että se auttaisi.

Pitäisi kai siinä tapauksessa olla, jos ruuvialustaan ja ylimitoitetaan kaikki sekä periaatteessa on itsenäinen (jotta sen ei tarvitse seurata talon liikkeitä), mutta ei ole helppo tehtävä rakentaa..

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.