Hei!

Suunnittelen joskus rakentavani piharakennuksen tontille, 27 m2 (on rakennuslupa).

Ajattelin jotain laatikkomallista pulpettikatolla ja paljon ikkunoita.

Koska meillä on perheessä konepaja, pohdin itseään kantavaa teräsrakennetta, voisin periaatteessa rakentaa katon ensin ja sitten seinät. Olen nähnyt taloja rakennettavan tämän periaatteen mukaan, mutta en ole löytänyt mitään täältä. Onko jollain mielipidettä tästä?

/fredrik

Olen rakentamassa keittiön yhteyteen 25 m2 ruokailutilaa teräsrakenteella. Aivan kuten sinun tapauksessasi, käytetään paljon ikkunoita ja lisäksi päälle tulee parveke-terassi, joten teräs on kätevä ratkaisu. Seinät tehdään sitten kevytbetonista ikkunoiden ympärille ja levyt teräksen päälle. Kaikki rapataan samaan tyyliin kuin talon muu osa.

Olen vasta saanut valettuna valmiiksi laatan, mutta siinä on kuitenkin neliönmuotoiset kiinnityslevyt (noin 25 x 25 cm) valettuna kulmiin. Näihin levyihin pystytolpat hitsataan kiinni.

Rakennusprojekti on tällä hetkellä pahasti viivästynyt, mutta yritän laittaa joitakin kuvia syksyn/kevään aikana, kun teräs toivottavasti saadaan paikoilleen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.