Minulla on viisto katto yläkerrassani ja haluan tehdä seinästä vähän paksumman luodakseni "salaoven", jonka kautta pääsee vähemmän kauniiseen luukkuun ullakolle.

Ajattelin asentaa joitakin koolauksia nykyisen seinän sisäpuolelle, eristää jollakin sopivalla (äänieristävällä) ja laittaa kipsi- tai lastulevyt sisäpuolelle. Se osa seinästä, jossa luukku on, ajattelin varustaa sellaisilla "painalluksella aukeavilla" kiinnikkeillä.

Mutta... pitäisikö minun asettaa jonkinlainen kosteuseste (muovi tai muu) niiden levyjen taakse, jotka asennan? Oletan, että seinässä on jo jotain sellaista - sen pitäisi olla levyjen ja eristeen välissä.

Onko kenelläkään tietoa?

ei muovia..!! on luultavasti jokin ratkaisu siihen olemassa olevaan seinään..

älä kuitenkaan rakenna sitä liian paksuksi.. jos siellä on muovia, sen tulisi olla korkeintaan 1/3 seinän paksuudesta sisällä.. ;)

jos nykyinen seinä on 20cm paksu, voit käyttää 95mm koolauksia, ei enempää.

sanne78 sanoi:
ei muovia..!! on todennäköisesti jokin ratkaisu siihen olemassa olevaan seinään..
älä kuitenkaan rakenna sitä liian paksuksi.. jos siellä on muovia, sen pitäisi olla maksimissaan 1/3 seinän paksuudesta.. ;)

jos nykyinen seinä on 20 cm paksu, voit käyttää 95 mm rankoja, ei enempää.
Ahaa, joten jos laitan suunnitellusti 5-7 cm rankoja ja sitten eristän vanhan seinän ja uusien levyjen välin, minun ei tarvitse laittaa lisäkosteussulkua.

Eikö eristykseen voi tulla kosteutta silloin?

Tai ehkä riski tulee, jos laitan lisää muovia (ei ole hyvä olla kahta kerrosta, jotka estää kosteutta - riskinä, että kosteus pysyy siellä välissä?).

T

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.