Olen juuri ostanut talon & tarvitsen hieman apua sisäseinien asentamiseen.

Talo on vuodelta 1925 ja on yhdistetty vanhaan panimoon. Talo on rapattu. Panimon sisäseinät on eristetty, sen jälkeen runko ja kipsi laitettu. Olen poistanut osan kipsiseinistä ja lisäksi poistanut vanhan eristyksen. Takana on vain rapattu seinä. Haluan nyt eristää ja laittaa uudet hienot kipsilevyt.

Tarvitseeko minun laittaa jotain kiviseinän/rappausseinän ja eristyksen väliin, esim. jonkinlainen muovi? Minkä tyyppistä eristystä minun pitäisi käyttää? Kipsilevyjen suhteen, pitääkö minun käyttää jotain erityisiä kipsilevyjä?
Onko muuta, mitä minun pitäisi ottaa huomioon?

Olen erittäin kiitollinen vastauksista, koska olen täysin aloittelija tällaisissa asioissa.

Milkshaken
Hei ja tervetuloa foorumille....
Jaa, kirjoitat sisäseinistä, mutta kun luen, vaikuttaa siltä, että kyseessä on ulkoseinien sisäpuoli? Oikein?
Jos näin, olisin laittanut eristeen, jossa paperi on toisella puolella, ulospäin rappaukseen, noin 120 mm, sitten olisin laittanut muovin sisäpuolelle, rakentanut 45x45 mm runkoja ja lisäksi eristänyt 45 mm eristeellä.... sitten 2 kerrosta kipsilevyä, vaihtoehtoisesti kerros OSB:tä ja kerros kipsiä....
mutta.... Älä UNOHDA ottaa yhteyttä sähköasentajaan, hän voi osallistua sähkötyön suunnitteluun, haluathan pistorasiat ja jakorasiat? ne asetetaan mieluusti 45 mm tilaan....

Syynä siihen, miksi mielestäni sinun pitäisi laittaa OSB ensin ja sitten kipsi sen päälle, on se, että helpottaisit itsellesi, jos haluat asentaa jotain seinille...... Aseta OSB ja laita myös laudat OSB-saumoihin vakauden vuoksi. sitten millä tahansa tavalla haluat kipsilevyjen kanssa sitten.....

Hei kiitos paljon nopeasta vastauksesta. Se oli juuri sitä mitä tarkoitin ulkoseinän sisäpinnan asennus.

Sain todella hyödyllisiä vinkkejä.